Permalänk
Medlem

Amd fx 8350 Cpu load usage

vad är nornalt ? på vilken % jobbar prollen bäst.. grafikkortet jobbar på 100 % men sen är saken den att jag vet inte vad cpu laod ska ligga på ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Skrivet av Hijacker:

vad är nornalt ? på vilken % jobbar prollen bäst.. grafikkortet jobbar på 100 % men sen är saken den att jag vet inte vad cpu laod ska ligga på ?

vad menar du med "ligga på" ? och i vad, när du spelar spel eller slösurfar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

vad menar du med "ligga på" ? och i vad, när du spelar spel eller slösurfar

när jag spelar spel. gjorde ett test nyss Msi Kombuster wavy plane. och både grafikkortet och cpu landar på 100 % usage.

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hijacker:

när jag spelar spel. gjorde ett test nyss Msi Kombuster wavy plane. och både grafikkortet och cpu landar på 100 % usage.

Då är den testen väldigt balanserad då det är optimalt med 100%.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då är den testen väldigt balanserad då det är optimalt med 100%.

Så här

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Skrivet av Hijacker:

när jag spelar spel. gjorde ett test nyss Msi Kombuster wavy plane. och både grafikkortet och cpu landar på 100 % usage.

ett stresstest / benchmark ska ju pressa den till max, så förstår inte frågan. vill du att datorn ska prestera sämre?

vad har du för temp.. HWinfo

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ett stresstest / benchmark ska ju pressa den till max, så förstår inte frågan. vill du att datorn ska prestera sämre?

vad har du för temp.. HWinfo

45 grader på cpu om menar den.

vill bara få ut det bästa i spel både av prollen/gpu

EDIT : körde nu ultra med allt på bf4 Gpu 99 % cpu 85,9 %

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hijacker:

45 grader på cpu om menar den.

vill bara få ut det bästa i spel både av prollen/gpu

EDIT : körde nu ultra med allt på bf4 Gpu 99 % cpu 85,9 %

Det låter ju bra med tanke på att din CPU ligger på lägre nivå än grafiken, vilket innebär att CPU:n inte flaskar i BF4:a.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det låter ju bra med tanke på att din CPU ligger på lägre nivå än grafiken, vilket innebär att CPU:n inte flaskar i BF4:a.

ah jo det är ju nice. då är ju frågan om ja ska köpa ett till likadant grafikkort? o köra crossfire med nuvarande prolle. eller köpa uppgderingspaket i7 4770k ? vad tycker du. :/ osv så är inte spelet smooth. kan ju vara att det fortfarande inte är optimerat till 100 % spelet i sig. men vilket av alternativen ?

Köper jag ett till gpu så lär de flaska kanske? :/ min besluts ångest tar död på mig

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hijacker:

ah jo det är ju nice. då är ju frågan om ja ska köpa ett till likadant grafikkort? o köra crossfire med nuvarande prolle. eller köpa uppgderingspaket i7 4770k ? vad tycker du. :/ osv så är inte spelet smooth. kan ju vara att det fortfarande inte är optimerat till 100 % spelet i sig. men vilket av alternativen ?

Köper jag ett till gpu så lär de flaska kanske? :/ min besluts ångest tar död på mig

Kör du med W8.1? Har hört att många har fått bättre flyt iom detta.
Du lär ju få mer FPS iaf med CF, men kanske inte fullt ut. Dock med Mantle så kan du nog får bättre når detta mognar, alternativt DX12 när detta släpps.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kolla processoranvändningen för enskilda kärnor. Bara för att processoranvändningen för hela processorn är 85% betyder det inte att den inte flaskar. Om en kärna ligger på 100% så flaskar processorn.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Kolla processoranvändningen för enskilda kärnor. Bara för att processoranvändningen för hela processorn är 85% betyder det inte att den inte flaskar. Om en kärna ligger på 100% så flaskar processorn.

ja då flaskar den en del ligger på 50 en annan 97 o en 100. o.O

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kör du med W8.1? Har hört att många har fått bättre flyt iom detta.
Du lär ju få mer FPS iaf med CF, men kanske inte fullt ut. Dock med Mantle så kan du nog får bättre når detta mognar, alternativt DX12 när detta släpps.

jo fast har jag en i7a + crossfire blir det nog bättre, tror min prolle är ostabil osv. den flaskar ju verkar det som

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Avstängd

Jag såg du körde med upplösningen 1920x1080 men vilken hertz?

Kör du med 60 hertz,måste din rigg ha kraft så det räcker.

Annars dra ner lite på grafikinställningar.

Uppgradera till I7 prolle och moderkort är ju typ 4000 kr!!!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag såg du körde med upplösningen 1920x1080 men vilken hertz?

Kör du med 60 hertz,måste din rigg ha kraft så det räcker.

Annars dra ner lite på grafikinställningar.

Uppgradera till I7 prolle och moderkort är ju typ 4000 kr!!!!

japp har beställt moderkort , i7 4770k , 16Gb ramGB 5600

jo 60 hertz kör jag med. kraft? hur menar du då? kraft = cpu ? eller nätdelen? ^^, yes men ja tror allt löser sig med i7an

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Varför kör du ultra? sänk inställningarna lite så ska du se att det flyter på bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Jag menar att kör du med en 60 hertz skärm,så har du bara nytta av 60 fps.

Och Det tror jag din nuvarande rigg fixar galant.Testa kör.med vsynk på och mät dina fps.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Jag menar att kör du med en 60 hertz skärm,så har du bara nytta av 60 fps.

Och Det tror jag din nuvarande rigg fixar galant.Testa kör.med vsynk på och mät dina fps.

Jag hade lagt pengarna på en 144 hertz skärm istället Och dragit ner grafikinställningar lite.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag menar att kör du med en 60 hertz skärm,så har du bara nytta av 60 fps.

Och Det tror jag din nuvarande rigg fixar galant.Testa kör.med vsynk på och mät dina fps.

Över 100 fps när jag sänkt lite på grafiken

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hijacker:

Över 100 fps när jag sänkt lite på grafiken

Japp.kan jag tänka mig att du ligger runt.Men med den skärmen har du som sagt bara nytta av 60.Jag har en 144 hertz skärm och den är riktigt nice.Man kan ställa hertzen i flera olika steg. Tex 60,100,120,144.Så fundera på det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Japp.kan jag tänka mig att du ligger runt.Men med den skärmen har du som sagt bara nytta av 60.Jag har en 144 hertz skärm och den är riktigt nice.Man kan ställa hertzen i flera olika steg. Tex 60,100,120,144.Så fundera på det.

ja men osv vad är den inte stadig på 100 + kan ibland hamna under 100 men absolut inget lagg då. tufft beslut. har natten på mig att bestämma om ja ska avbryta ordern

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Avstängd

Mmm.Men du kommer ej få en bättre spelupplevelse med en I7 prolle Så länge du har kvar din 60 hertz skärm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Mmm.Men du kommer ej få en bättre spelupplevelse med en I7 prolle Så länge du har kvar din 60 hertz skärm.

Nej men prestandan i sig måste ju bli bättre , bli stabilare alltså :s

Visa signatur

Ny dator på G