Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Det heter ju Shadow Warrior i Europa, kanske är det han tänker på.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Skrivet av rufio:

Jag kommer fram till samma sak som Jockedamus, nämligen Ninja Gaiden II - The Dark Sword of Chaos till just NES, varken Amiga- eller PC-versionen ser likadan ut, det skulle vara om bilden kommer från virtual console men det känns lite väl långsökt.

Skrivet av Nithlon:

Det heter ju Shadow Warrior i Europa, kanske är det han tänker på.

Tyvärr så har både du, Rufio och Jockedamus fel, Nithlon hade rätt. Svaret är Shadow Warriors II: The Dark Sword of Chaos. Ny bild, Nithlon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Tyvärr så har både du, Rufio och Jockedamus fel, Nithlon hade rätt. Svaret är Shadow Warriors II: The Dark Sword of Chaos. Ny bild, Nithlon!

Du får nog hålla koll på regionella namn och inte säga att folk har fel för att DU råkar minnas ett annat namn.

Permalänk
Skrivet av grimman:

Du får nog hålla koll på regionella namn och inte säga att folk har fel för att DU råkar minnas ett annat namn.

Varför då? Vi bor i Sverige, här heter det ''Shadow Warriors II''. De säger Ninja Gaiden 2, jag fattar inte, alltså tror jag de har fel? Varför måste jag lära mig vad ett spel från 1991 heter i andra ställen? Bara onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Varför då? Vi bor i Sverige, här heter det ''Shadow Warriors II''. De säger Ninja Gaiden 2, jag fattar inte, alltså tror jag de har fel? Varför måste jag lära mig vad de heter i andra ställen?
Onödigt att ''hålla koll'' på vad saker runt om i världen.

Nå, men nu är det ju du som har fel trots allt. Och trångsynt till på köpet. Jättetråkig attityd när folk försöker upplysa dig. Det finns saker och ting utanför landets gränser, och jag kan lova dig att ingen kommer köpa att "det heter ju så i Sverige" om du kommer utomlands och försöker få tag i något.

Permalänk
Skrivet av grimman:

Nå, men nu är det ju du som har fel trots allt. Och trångsynt till på köpet. Jättetråkig attityd när folk försöker upplysa dig. Det finns saker och ting utanför landets gränser, och jag kan lova dig att ingen kommer köpa att "det heter ju så i Sverige" om du kommer utomlands och försöker få tag i något.

Oj, det är inte snällt att förolämpa folk via internet. Jag tolkade din förra kommentar som nedlåtande, denna med.
Alltså, den här diskussionen är helt onödig. Det här börjar handla om utlandshandel av någon anledning? Jag förstår mycket väl att saker heter olika vart man befinner sig. Och om man då är det bara att ta reda på vad det heter i det landet man vill köpa saken.

Vet du vad det står på etiketten till spelet? Såhär:

Då är det klart att jag säger att de har fel, då de bara säger en del av titeln.

Diskussion över, onödigt att fylla kommentarsfältet med skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Oj, det är inte snällt att förolämpa folk via internet. Jag tolkade din förra kommentar som nedlåtande, denna med.
Alltså, den här diskussionen är helt onödig. Det här börjar handla om utlandshandel av någon anledning? Jag förstår mycket väl att saker heter olika vart man befinner sig. Och om man då är det bara att ta reda på vad det heter i det landet man vill köpa saken.

Vet du vad det står på etiketten till spelet? Såhär:
http://www.nintendomaine.com/images/jaquettes/1377804635-shad...

Då är det klart att jag säger att de har fel, då de bara säger en del av titeln.

Diskussion över, onödigt att fylla kommentarsfältet med skit.

Det står ju faktiskt "Ninja Gaiden II" på förpackningen där, så uh... sure, visst.

Permalänk
Medlem

Ny bild... mindre tjafs.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Ni är ju för gulliga.

Detta spel släpptes 1983 för systemet IRL.
Orginaltitel tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockedamus:

Ni är ju för gulliga.

http://i.imgur.com/Wh6rsPm.jpg

Detta spel släpptes 1983 för systemet IRL.
Orginaltitel tack.

Haha kul!
Jenga!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Haha kul!
Jenga!

Helt rätt!

Permalänk
Medlem

Här kommer en till gammal klassiker:

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tracks? ... nån föregångare till trackmania? vet att jag spelat det där massor. Man kunde bygga egna banor och köra racing på? ...tror det hette tracks iaf.

Edit: Ångrade mig efter lite googlande och tänkande. STUNTS tror jag det hette

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Edit: Ångrade mig efter lite googlande och tänkande. STUNTS tror jag det hette

Den där känner man igen, du har så rätt så

Eller i och för sig: Vore man lika kinkig som vissa i tråden skulle man kunna skriva "FEL!!!" och hävda att spelet ju heter 4d Sports Driving
http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Tracks? ... nån föregångare till trackmania? vet att jag spelat det där massor. Man kunde bygga egna banor och köra racing på? ...tror det hette tracks iaf.

Edit: Ångrade mig efter lite googlande och tänkande. STUNTS tror jag det hette

Skrivet av Roger W:

Den där känner man igen, du har så rätt så

Eller i och för sig: Vore man lika kinkig som vissa i tråden skulle man kunna skriva "FEL!!!" och hävda att spelet ju heter 4d Sports Driving
http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game)

Stunts är rätt, men efter lite bråk här så hade det gått bra med 4D-versionen också.
Tyvärr ger jag "Pojo" rätt eftersom han var först
I övrigt ett riktigt kul bilspel på 90-talet!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Här kommer en troligtvis svår en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxxorcisten:

Dr. Brain: Action Reaction. Körde Unrealmotorn om jag inte minns fel, tror att jag fick med en prenumeration på någon kass pc-tidning, kan det vara PC-Tidningen?

Permalänk
Medlem

Dött i tråden. Jag antar rufio hade rätt, men då det inte händer nått så kan jag lika gärna lägga upp nått..
Jag kör vidare på griid_83:s tema

(lätt redigerad bild för att ta bort loggan)

Jo, spelet har varit med förut i tråden, men det var länge sen nu

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dött i tråden. Jag antar rufio hade rätt, men då det inte händer nått så kan jag lika gärna lägga upp nått..
Jag kör vidare på griid_83:s tema

(lätt redigerad bild för att ta bort loggan)
http://i.imgur.com/FTdVeyy.gif

Jo, spelet har varit med förut i tråden, men det var länge sen nu

Slicks?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Nix!
OBS att bilden inte är från när man spelar själva spelet. Tänk på din bild från Stunts ovan - den här bilden är ungefär motsvarande

Liten hint till: Spelet är i grunden ett arkadspel, men jag vet inte vilken version min bild kom ifrån.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dött i tråden. Jag antar rufio hade rätt, men då det inte händer nått så kan jag lika gärna lägga upp nått..
Jag kör vidare på griid_83:s tema

(lätt redigerad bild för att ta bort loggan)
http://i.imgur.com/FTdVeyy.gif

Jo, spelet har varit med förut i tråden, men det var länge sen nu

Hard drivin'.

Ny:

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufio:

Hard drivin'.

Så rätt så

Nu gissar jag hejvilt: kan det vara Disruptor? (PS1)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Så rätt så

Nu gissar jag hejvilt: kan det vara Disruptor? (PS1)

Nej tyvärr, och jag dubbelkollade så att det inte var ett namn för en annan region Kan även tipsa om att det inte var rätt plattform.

Permalänk
Skrivet av rufio:

Dr. Brain: Action Reaction. Körde Unrealmotorn om jag inte minns fel, tror att jag fick med en prenumeration på någon kass pc-tidning, kan det vara PC-Tidningen?

Förmodligen, kom bara ihåg att det var det allra första spel jag spelade och ägde

Permalänk
Medlem

Det går lite segt här så jag kan tipsa om att spelet är till PC och har 2015 i namnet.

Permalänk
Medlem

Assasin 2015 efter lite googling Ger bort min bild till snabbaste

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

Assasin 2015 efter lite googling Ger bort min bild till snabbaste

Tackar, levererar en som nog är lite utmanande i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tackar, levererar en som nog är lite utmanande i så fall!

http://i.solidfiles.net/eb49fffe6f.jpg

Revolt?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tackar, levererar en som nog är lite utmanande i så fall!

http://i.solidfiles.net/eb49fffe6f.jpg

Ah! Måste vara Gilbert och den kemystiska ön!
Många fina minnen från det. Har det faktiskt liggandes hemma i hyllan och är väldigt sugen på att installera det snart igen

Ganska säker på att jag har rätt så jag lägger upp en ny bild. Bara att ignorera den om mitt minne skulle svika mig totalt och det visar sig vara något annat...

Permalänk
Skrivet av Forzo:

Ah! Måste vara Gilbert och den kemystiska ön!
Många fina minnen från det. Har det faktiskt liggandes hemma i hyllan och är väldigt sugen på att installera det snart igen

Ganska säker på att jag har rätt så jag lägger upp en ny bild. Bara att ignorera den om mitt minne skulle svika mig totalt och det visar sig vara något annat...

http://img.gamefaqs.net/screens/a/8/a/gfs_41615_2_19.jpg

Imponerande, trodde faktiskt det skulle vara längre, men självklart har du rätt!