The Last of us krashade på PS3 och startar inte igen!?

Permalänk

The Last of us krashade på PS3 och startar inte igen!?

Det hände nåt konstigt på en bana, tjejen skulle få upp nån dörr som typ brann och det ledde till att hon bara backade istället. Jag tänkte att det finns väl fler sätt så jag gick vidare, hoppade upp till ett fönster på glänt och plötsligt grafikfel - hon står genom fönstret och rätt som det är tar hälsan slut och spelet krashar. Det går inte att ladda igen, hänger sig på olika procentsatser.. Kan man göra nåt för att slippa spela om?

Permalänk
Skrivet av gabbagabbahey:

Det hände nåt konstigt på en bana, tjejen skulle få upp nån dörr som typ brann och det ledde till att hon bara backade istället. Jag tänkte att det finns väl fler sätt så jag gick vidare, hoppade upp till ett fönster på glänt och plötsligt grafikfel - hon står genom fönstret och rätt som det är tar hälsan slut och spelet krashar. Det går inte att ladda igen, hänger sig på olika procentsatser.. Kan man göra nåt för att slippa spela om?

Hmm inte mycket att göra tror jag... Testa att köra spelet med lägre upplösning och se om du kommer någon vart.

Har du tillgång till en annan PS3:a på något vänster?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

Jag kan nog testa på en annan enhet, men det är typ 15 timmars spelande för att komma till den platsen =(

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av gabbagabbahey:

Jag kan nog testa på en annan enhet, men det är typ 15 timmars spelande för att komma till den platsen =(

Kan du inte ta ut hårddisken då och flytta till en annan enhet, om du ändå kan prova en annan och har möjlighet?
Då har ju ju save'n menar jag..

Men det kanske inte fungerar att bara "swapa" hdd sådär?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Swappa HD gör inte, byter du HD så formateras HD'n, byter du tillbaka så formateras den HD'n också.

Min rekommendation är att skapa ett nytt konto och starta spelet och se om det är Save relaterat eller inte. Är det Save relaterat finns det nog tyvärr inget att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MugiMugi:

Swappa HD gör inte, byter du HD så formateras HD'n, byter du tillbaka så formateras den HD'n också.

Min rekommendation är att skapa ett nytt konto och starta spelet och se om det är Save relaterat eller inte. Är det Save relaterat finns det nog tyvärr inget att göra.

Då har man lärt sig det! Bra att veta

Och tipset gällande att köra ett annat / nytt konto för att se om det är save'en som fuckat, får +1 utav mig! När man tänker på det, och går igenom hela förfarandet i huvudet, så är detta det mest troliga.

Har svårt att föreställa mig hur din PS3'a helt plötsligt slutat umgås med LOS-spelet på heltid
(För jag antar att du kan starta upp själva spelet och komma till huvudmenyn?, men inte ta continue..)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Tack för svar!!
Jag har nu spelat från ett tidigare tillfälle, det gick visst att ladda (jag visste bara inte det innan jag skrev här) men när jag kommer till samma ställe händer exakt samma sak - det som buggar är den där dörren i det "brinnande" köket. Har provat flera gånger... =(
Kan inte se nåt på skivan men jag kanske borde börja med att byta ut den..

Permalänk
Medlem

The Last of Us använder duallayer blu-ray vilka är kända för att döda äldre PS3or. Troligtvis fungerar det att ladda innan för den använder bara yttersta lagret men så fort den ska ladda resurser från bakre lagret.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av isbjoern:

The Last of Us använder duallayer blu-ray vilka är kända för att döda äldre PS3or. Troligtvis fungerar det att ladda innan för den använder bara yttersta lagret men så fort den ska ladda resurser från bakre lagret.

Huh?! Detta var mig sannerligen något nytt för mig?
Antar att detta isåfall gäller de första revisionerna?

Är det själva PS3ans hårdvara som blir kaputt eller "bara" blu-ray läsaren?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fungerar andra spel att spela så borde det ju inte vara läsaren.

Du kan ju testa att ta bort och installera om Speldatan (ditt sparande bör inte påverkas då det ligger separat) blir som att installera om spelet.
(om du ringer supporten så är det det dom seger)

Om dina sparade framsteg inte är kopierings skyddade (Vissa spel har det bland annat NFS Prosret) så kan du kopiera det till vilket USB minne som helst (om det är i FAT32) och sedan ta det till vilken PS3a som helst och kopiera det vidare till den, sätta i skivan vänta på att spelet har installerats med uppdateringar till samma programvara som du har på ditt PS3 annars kan det bli strul. För att sedan fortsätta spela där du senast sparade.

Lycka Till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tackar!
Har provat andra spel och de är som de ska.. tror därför inte läsaren är defekt.
Har sparat över på USB nu och raderat alla saves men efter omstart, uppdatering och test hänger sig uppladdningen återigen.
Ska testa på en annan enhet imorgon, återkommer...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av gabbagabbahey:

Tackar!
Har provat andra spel och de är som de ska.. tror därför inte läsaren är defekt.
Har sparat över på USB nu och raderat alla saves men efter omstart, uppdatering och test hänger sig uppladdningen återigen.
Ska testa på en annan enhet imorgon, återkommer...

Låter ju lovande gällande hårdvaran, och kan du inte se några direkt fysiska fel på skivan är det nog inte fel på själva spelet heller.
Ev. korrupt data med andra ord.

Skall bli spännande att få veta om det fungerar!, keep us posted!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Jag har inte fått tillgång till annan enhet så jag kör helt enkelt på ett nytt konto, från början..
Jag har mailat Sony, skickade med bilder på eländet men har bara fått autosvar att de har full upp med lanseringen av PS4:an och återkommer...

Permalänk
Skrivet av gabbagabbahey:

Det hände nåt konstigt på en bana, tjejen skulle få upp nån dörr som typ brann och det ledde till att hon bara backade istället. Jag tänkte att det finns väl fler sätt så jag gick vidare, hoppade upp till ett fönster på glänt och plötsligt grafikfel - hon står genom fönstret och rätt som det är tar hälsan slut och spelet krashar. Det går inte att ladda igen, hänger sig på olika procentsatser.. Kan man göra nåt för att slippa spela om?

Mitt ps3 har också helt random lagt av :/ inte i last of us den vill ba inte vissa bild

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbagabbahey:

Jag har inte fått tillgång till annan enhet så jag kör helt enkelt på ett nytt konto, från början..
Jag har mailat Sony, skickade med bilder på eländet men har bara fått autosvar att de har full upp med lanseringen av PS4:an och återkommer...

Svar kommer du nog att få, räkna dock inte med svar redan om några dagar. Det kan ta (och kommer nog göra det) flera veckor innan dom svarar. Bara så du vet.

Var det den svenska supporten du skrev till?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Mitt ps3 har också helt random lagt av :/ inte i last of us den vill ba inte vissa bild

Om du använder HDMI kabel så testa med AV kabeln som du får med ditt PS3. Du kan också resetta videoutdata på ditt PS3 genom att hålla ner start knappen Så här. Om du inte har testat det redan

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.