Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

"investeringen är billigare med 750ti då man klarar sig med tre billiga nätagg vs två svindyra för 280x (1050w + 1200w)"

Investeringen är billigare för 280x då du inte behöver 2 riggar

Du får betala 1100kr + 2000kr för de billigaste 1000w resp 1200w nätaggregaten i lager. Vill du ha populära, pålitliga nätaggregat, 1650kr + 2100kr i lager.
För psu till 750ti hittar vi billigast tre st 600w nätaggregat för 633kr i lager, en besparing på ca 2500kr mot de billigaste två större nätaggen. Vill man ha corsair 600w kostar tre st 1500kr i lager, en besparing på 2250kr mot stora corsair nätaggregat.
Kan du inte få ihop risers, mobo, CPU och minnen på de pengarna?

var det här felen du inte ens kunde börja förklara?

Permalänk

Obligatorisk Wallet update för Doge, se till att du är på 1.6 när vi träffar block 145 000.

http://blog.dogecoin.com/

http://www.reddit.com/r/dogecoin/comments/207hfb/ann_dogecoin...

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Och så hittade man den här http://dogeminer.se.

Och där försvann hela min dag, eller ja lite mer 7,200,532,123,756,52e+23 dogecoins
https://www.facebook.com/dogeminer

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det funkar utmärkt att gräva efter doge med en raspberry pi. Rikedomar väntar mig i framtiden och jag lovar att bjuda alla på korv och ljust öl!

Försöker lära mig lite om detta så att jag har svar när mina elever frågar. Så då räcker det gott med min raspberry. Vissa saker har jag dock inte koll på. Är inte på det klara med hur det funkar med pooler och plånböcker.

Jag har kört lite under dagen på min paj och det har ploppat upp en och annan "(yay!!!)" i min terminal. Men jag förstår inte riktigt när man får en gnytta doge i min wallet? Är det efter en dag.. eller är det efter att poolen har hittat en viss andel doge?

Andra frågan är om min wallet. Jag har skaffat en mobil plånbok. Min adress ligger inne i poolen och allt verkar ok. Men hur ska man tänka för att backa upp och jag läste även att det bara är en liten del data som laddas ner i mobilen och resten finns i "molnet".

Ska jag skaffa en plånbok på datorn eller kan jag lita på att det inte försvinner rikedomar från mig?

Jag förstår att det kanske har svarats på detta tidigare men mitt google hittade inget och jag har inte tid att leta manuellt eftersom jag har fullt upp med att planera inför kommande liv i sus och dus som miljonär... Tacksam om någon kan svara eller peka mig i rätt rikning.

God helg på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

Kan meddela att det funkar utmärkt att gräva efter doge med en raspberry pi. Rikedomar väntar mig i framtiden och jag lovar att bjuda alla på korv och ljust öl!

Försöker lära mig lite om detta så att jag har svar när mina elever frågar. Så då räcker det gott med min raspberry. Vissa saker har jag dock inte koll på. Är inte på det klara med hur det funkar med pooler och plånböcker.

Jag har kört lite under dagen på min paj och det har ploppat upp en och annan "(yay!!!)" i min terminal. Men jag förstår inte riktigt när man får en gnytta doge i min wallet? Är det efter en dag.. eller är det efter att poolen har hittat en viss andel doge?

Andra frågan är om min wallet. Jag har skaffat en mobil plånbok. Min adress ligger inne i poolen och allt verkar ok. Men hur ska man tänka för att backa upp och jag läste även att det bara är en liten del data som laddas ner i mobilen och resten finns i "molnet".

Ska jag skaffa en plånbok på datorn eller kan jag lita på att det inte försvinner rikedomar från mig?

Jag förstår att det kanske har svarats på detta tidigare men mitt google hittade inget och jag har inte tid att leta manuellt eftersom jag har fullt upp med att planera inför kommande liv i sus och dus som miljonär... Tacksam om någon kan svara eller peka mig i rätt rikning.

God helg på er!

Hej!

När du sätter upp din miner oavsett OS så måste du peka till antingen din Wallet eller den Poolen du vill "minea" på.
Att mina själv på en RPI lönar sig inte i längden så jag rekommenderar att du föreslår dina elever att registrera sig på någon större dogeminingpool.

Vad det verkar som just nu har du "mineat" utan att ha någonstans där mynten kan ta vägen vilket betyder att du inte har fått några i princip :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Hej!

När du sätter upp din miner oavsett OS så måste du peka till antingen din Wallet eller den Poolen du vill "minea" på.
Att mina själv på en RPI lönar sig inte i längden så jag rekommenderar att du föreslår dina elever att registrera sig på någon större dogeminingpool.

Vad det verkar som just nu har du "mineat" utan att ha någonstans där mynten kan ta vägen vilket betyder att du inte har fått några i princip :<

God söndag på dig!

Jag är helt införstådd att det inte ger några pengar att maina på vår paj. Men den fungerar så bra som lab-dator. Det är inte mening att vi ska tjäna pengar på skolan material och el.

Men en doge eller två hade varit fin för att de ska se hur det funkar. Vi är med i en pool och jag har skaffat en Wallet i min mobil. Den adressen har jag gett till poolen. Så långt bör allt vara väl.

Men hur säkert är det att ha en Wallet i mobilen. Ska vi skaffa en på skolans dator och kryptera den? (den datorn backas upp varje natt på en server så den är rätt säker)
Jag har installerat en Wallet hemma för att pröva. Den laddade ner flera gig. Det gör inte min mobila plånbok. Har svårt att lita vilken som uppför sig rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

God söndag på dig!

Jag är helt införstådd att det inte ger några pengar att maina på vår paj. Men den fungerar så bra som lab-dator. Det är inte mening att vi ska tjäna pengar på skolan material och el.

Men en doge eller två hade varit fin för att de ska se hur det funkar. Vi är med i en pool och jag har skaffat en Wallet i min mobil. Den adressen har jag gett till poolen. Så långt bör allt vara väl.

Men hur säkert är det att ha en Wallet i mobilen. Ska vi skaffa en på skolans dator och kryptera den? (den datorn backas upp varje natt på en server så den är rätt säker)
Jag har installerat en Wallet hemma för att pröva. Den laddade ner flera gig. Det gör inte min mobila plånbok. Har svårt att lita vilken som uppför sig rätt

Bägge funkar som dom ska.

En "riktig" plånbok laddar ner hela blockhistoriken sen starten, dvs en kopia på samtliga transaktioner som någonsin gjorts. En mobil plånbok laddar bara ner minsta möjliga för att fungera.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14467750']Bägge funkar som dom ska.

En "riktig" plånbok laddar ner hela blockhistoriken sen starten, dvs en kopia på samtliga transaktioner som någonsin gjorts. En mobil plånbok laddar bara ner minsta möjliga för att fungera.

Tack!

Då var det som jag tänkte. Men jag vill inte lära ut fel. Det är ju till och med tjänstefel för en lärare.

Nästa fråga som jag ska försöka hitta svar på är hur det funkar med pooler och när / om de betalar ut. Är det tidsbestämt eller brukar de ha en viss mängd coins som ska ha tjänast av poolen innan de delar upp "vinsten". Svårt att hitta info om det. Det står olika på olika ställen. Änskar jag hade en dogecoin for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

Tack!

Då var det som jag tänkte. Men jag vill inte lära ut fel. Det är ju till och med tjänstefel för en lärare.

Nästa fråga som jag ska försöka hitta svar på är hur det funkar med pooler och när / om de betalar ut. Är det tidsbestämt eller brukar de ha en viss mängd coins som ska ha tjänast av poolen innan de delar upp "vinsten". Svårt att hitta info om det. Det står olika på olika ställen. Änskar jag hade en dogecoin for dummies

Du tjänar ett visst antal coins per löst block, oftast baserat på din egen insats för att lösa blocket den sista tiden innan blocket löstes. Denna metod kallas PPLNS och är vad jag vet den vanligaste. Det är för att man inte ska komma in precis innan ett block löses och få lika stor andel som dom som har jobbat hela tiden med att lösa det blocket.

Sen när du har samlat ihop ett visst antal coins så skickar poolen automatiskt ut coins till dig. Vissa pooler kan man sätta "auto payout" på 0 och uppåt men dom flesta kräver att man har minst tusen coins innan dom betalar ut automatiskt. Dogehouse.org som jag använder tillåter tex automatiska utbetalningar från 500 doge så när jag har brutit 500 coins betalas dom ut automatiskt till min wallet.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14468569']Du tjänar ett visst antal coins per löst block, oftast baserat på din egen insats för att lösa blocket den sista tiden innan blocket löstes. Denna metod kallas PPLNS och är vad jag vet den vanligaste. Det är för att man inte ska komma in precis innan ett block löses och få lika stor andel som dom som har jobbat hela tiden med att lösa det blocket.

Sen när du har samlat ihop ett visst antal coins så skickar poolen automatiskt ut coins till dig. Vissa pooler kan man sätta "auto payout" på 0 och uppåt men dom flesta kräver att man har minst tusen coins innan dom betalar ut automatiskt. Dogehouse.org som jag använder tillåter tex automatiska utbetalningar från 500 doge så när jag har brutit 500 coins betalas dom ut automatiskt till min wallet.

Ok!

Tack. Jo jag ställt in att pengarna ska skickas ut automatiskt. Men jag försöker förstå hur mycket doge vi kommer få utbetalt.
På daschboarden står det:

DOGE Estimates
Block 14.12896118
Fees 0.14128961
Donation 0.01398767
Payout 13.97368390

Om jag räknar rätt så ska det bli härliga 0.07 svenska riksdaler?
(dvs om det inte är hela poolens siffror det där och det inte är bara 13 doge med massa decimaler bakom. :/ )

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

Ok!

Tack. Jo jag ställt in att pengarna ska skickas ut automatiskt. Men jag försöker förstå hur mycket doge vi kommer få utbetalt.
På daschboarden står det:

DOGE Estimates
Block 14.12896118
Fees 0.14128961
Donation 0.01398767
Payout 13.97368390

Om jag räknar rätt så ska det bli härliga 0.07 svenska riksdaler?
(dvs om det inte är hela poolens siffror det där och det inte är bara 13 doge med massa decimaler bakom. :/ )

Ni har fått 13st Doge tilldelat för ert bidrag med att lösa blocket. Efter punkten är det bara decimaler.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Ni har fått 13st Doge tilldelat för ert bidrag med att lösa blocket. Efter punkten är det bara decimaler.

Ha ha ha fan va fint!
Eleverna kommer bli överlyckliga. Få se hur länge Raspberry-pajen orkar med. Den ligger på stadiga 59,8 C nu.
Känns som att det inte är så farligt. Eleverna har redan börjat prata om att överclocka den. Bästa lektionerna på länge!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av coffegbg:

Ha ha ha fan va fint!
Eleverna kommer bli överlyckliga. Få se hur länge Raspberry-pajen orkar med. Den ligger på stadiga 59,8 C nu.
Känns som att det inte är så farligt. Eleverna har redan börjat prata om att överclocka den. Bästa lektionerna på länge!

Roligt för eleverna att ha en lärare som är framåt och hänger med i utvecklingen! Vad är det för ämne/kurs du undervisar i?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Aftonbladet skriver om doge 4 water!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18560570.ab

To the moooon

Visa signatur

RTX 3060ti och Ryzen 7 5800x3D + annat

Permalänk
Skrivet av Anton.o:

Aftonbladet skriver om doge 4 water!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18560570.ab

To the moooon

Trots att AB inte är min, hm, favorittidning var detta roligt att höra!

8192 av de 40 000 000 mynten kommer från mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

VIKTIG UPPDATERING: Dogecoin 1.6

very update
                                so cruishal

reed

Dogecoin 1.6 har släppts och det är        much importens  att man uppdaterar. Mer info finns i denna tråd på /r/dogecoin.

Nedladdningslänkar (även på Github eller Dogecoin.com):

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Roligt för eleverna att ha en lärare som är framåt och hänger med i utvecklingen! Vad är det för ämne/kurs du undervisar i?

Jag undervisar som medielärare. Det men jag har lite lektioner i datagrund och lyckas klämma in det där. Eleverna tycker det är lite roligare med terminalen då. Det finns bara ett visst antal ls, cd och mkdir dom orkar göra

Permalänk
Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Hade tänkt börja mine'a Doge lite lätt, men är man för sent ute?
Nu med asics för Scrypt så lär det väll bli väldigt svårt att mine'a med en blyga 700-1000kh/s..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xputty:

Nu med asics för Scrypt så lär det väll bli väldigt svårt att mine'a med en blyga 700-1000kh/s..

Fortfarande inte många som kör ASICs på Scrypt så lite värt är det väl ett tag till skulle jag säga.
Tillgängligheten på såna är inte stor än.
Mer värt än att inte göra något alls iaf

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av Xputty:

nevr 2 L8 4 doge

700 kH/shibe                   

much fast

start the miner alreddy

grab spaze sute
                                                                     moon └(°ᴥ°)┘

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Värt att köpa ett 290x Tri-X och minea? Tror ni man fått tillbaka sin insats på ett år?

Permalänk
Medlem

Mycket svårt att säga, man kan enbart spekulera i en potentiell ökning av mynten som man minat ihop, eller ifall du kanske istället väljer en Multipool som betalar direkt i BTC.

I feb kunde man sälja 10k Dogecoins för 20-24 dollar på Dogemarket på reddit tex. Nu går dem för 7.5-8 dollar / 10k. Men det kan ändras fort, då valutan har en enormt driven community och nästan lika många medlemmar som bitcoins reddit har.
Jag själv minar på och köper saker enbart i Dogecoins. Har 3st r9 290 som står på 24/7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffel:

Mycket svårt att säga, man kan enbart spekulera i en potentiell ökning av mynten som man minat ihop, eller ifall du kanske istället väljer en Multipool som betalar direkt i BTC.

I feb kunde man sälja 10k Dogecoins för 20-24 dollar på Dogemarket på reddit tex. Nu går dem för 7.5-8 dollar / 10k. Men det kan ändras fort, då valutan har en enormt driven community och nästan lika många medlemmar som bitcoins reddit har.
Jag själv minar på och köper saker enbart i Dogecoins. Har 3st r9 290 som står på 24/7

Kan du ge något exempel på multipool? Och hur gör jag isf för att göra om mina doge eller BTC till riktiga pengar på mitt konto?

Permalänk
Medlem

Finns många olika att välja på. Senast jag använda jag Wafflepool sen finns det Clevermining, coinshift, middlecoin hashcow, mfl. Börja med att läsa på lite vad det är för något, Har du tänkt gå med vinst?, då behöver du räkna på strömförbrukning, el kostad och hårdvara osv. Det kan bli ganska invecklat så börja i en äne och läs allt du kan komma över.

Permalänk
Medlem

http://poolpicker.eu/ är en bra sida om man vill köra multipool men jag personligen testar istället lite på dom nya script-n istället och har personligen fastnat för spaincoin.
Det är enkelt att byta dem mot bitcoins via tex mintpal.com och vill du sedan växla in dina bitcoins så använder jag kraken.com och det har alltid funkat bra.

Men tänk på att alla nya scipt-n behöver en moddad version av minern, själv använder jag enklaste möjliga guiminer script i senaste version och det funkar kanon på spaincoin och mindre bra på vercoin (åtminstone den poolen jag testade då).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag har provat minea lite dogecoins på rapidhash det fungerar ganska bra har även provat att sätta in dogecoins på kraken.com och konvertera dom till euro sålde 125 dogecoins för att prova, jag fick 0.06 Euro, sedan är det gratis att föra över till mitt SEB-konto från kraken.com via SEPA

Frågan nu är ju om de är värt för mig att köpa ett r9 290x Tri-X med det kommer jag kunna brumma på i 1000 khash/s istället för mina 215 som jag har nu. Isf skulle det ta mig typ 220 dagar att då tillbaka pengarna för grafikkortet. Och det är enligt vad värdet är på doge just nu, de kan ju gå ned mer eller gå upp i värde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffel:

Finns många olika att välja på. Senast jag använda jag Wafflepool sen finns det Clevermining, coinshift, middlecoin hashcow, mfl. Börja med att läsa på lite vad det är för något, Har du tänkt gå med vinst?, då behöver du räkna på strömförbrukning, el kostad och hårdvara osv. Det kan bli ganska invecklat så börja i en äne och läs allt du kan komma över.

Läs min andra kommentar iaf så kan jag säga såhär: jag betalar ej för elen det gör mina föräldrar, och datorn står ju nästan alltid på oavsett så. Men! Jag har hittat en bra sida där man kan räkna ut allt det där, coinwarz tror jag den hette, (har i historiken på satir när på mobilen nu).

Jag funderar verkligen på om jag ska köpa ett r9 290x tri-x

Permalänk
Medlem

Ajjemen, hittils köpt 2 KG Kitkat och 1.5 KG Beefjerky för Doge, samt 10 st Risers. Kostat mig ~250:- i elkostnad

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME