Hjälp med lagg av grafikkort.

Permalänk
Medlem

Hjälp med lagg av grafikkort.

Har precis köpt ett nytt grafikkort GTX 760, efter detta börjar datorn lagga helt plötsligt när man är mitt i ett game exempelvis CSGO.

När jag körde på GTX 570 så hände detta aldrig någonsin.

Sitter och funderar på om mitt moderkort har ett integrerat grafikkort eller något och om man då kan stänga av det i Bios och var.

Moderkortsnamn: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3

Söker hjälp att fixa detta problem.

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

gjort ren drivrutins installation?

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av Draiph:

Har precis köpt ett nytt grafikkort GTX 760, efter detta börjar datorn lagga helt plötsligt när man är mitt i ett game exempelvis CSGO.

När jag körde på GTX 570 så hände detta aldrig någonsin.

Sitter och funderar på om mitt moderkort har ett integrerat grafikkort eller något och om man då kan stänga av det i Bios och var.

Moderkortsnamn: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3

Söker hjälp att fixa detta problem.

Tackar på förhand

nja din processor kan ju ha integrerad grafik

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

I hantera 3D-inställningar Globala inställningar välj under Läget Energisparfunktioner, Föredrar Maximal prestanda. I nVidias kontrollpanel alltså

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

när du startar datorn så får du trycka på angiven tangent för att komma in i setup, tror det är vanligast med f2. där får du leta upp om det är så att den står på interna. en annan anledning kan vara att du kommit åt processorfläkten som gör att den blir på tok för varm i spel och klockar ned sig för att undvika skada. kolla tempsen! realtemp fungerar utmärkt om du har en intel-prolle

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Va har du för temp på cpun?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

nja din processor kan ju ha integrerad grafik

Ja det är det jag tänkte om den hade också. Hittar dock inte i BIOS var det står och hur man stänger av den isåfall.

Graderna är det nog inte. Är bara uppe på 55 grader. Förra kortet var uppe på 87grader utan att det blev samma "laggeffekt".

Ska se med globala inställningar om det är något där