Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Brygga Thomson TG789vn

Hej!

Är som så, jag bor i Finland och sitter med denna router via mitt Sonera ADSL.
Nu är det så, ringer man Sonera i Finland och ber dom brygga denna router, så får man som svar att det inte går.
Vet ju att det går men, ja, dom säger det inte fungerar.

Så min fråga är, kan man själv brygga den på nått vis, så man kan köra tv via thomson routern, och resternade
via en egen router ?

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Hej!

Är som så, jag bor i Finland och sitter med denna router via mitt Sonera ADSL.
Nu är det så, ringer man Sonera i Finland och ber dom brygga denna router, så får man som svar att det inte går.
Vet ju att det går men, ja, dom säger det inte fungerar.

Så min fråga är, kan man själv brygga den på nått vis, så man kan köra tv via thomson routern, och resternade
via en egen router ?

ska väl gå göra.. är väl skit mellan spakarna på den tele-support som svarat
ring igen be att få tala med en tekniker.

annars finns ju detta.
https://forum.tewss.telia.se/topic/8215-thomson-tg789vn-upnp-...

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ska väl gå göra.. är väl skit mellan spakarna på den tele-support som svarat
ring igen be att få tala med en tekniker.

annars finns ju detta.
https://forum.tewss.telia.se/topic/8215-thomson-tg789vn-upnp-...

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Har talat med flertalet tekniker, men dom verkar rätt efterblivna om man säger så.
Verkar som att allt som Telia delen i Sverige kan göra, absolut inte går att göra i detta land.

EDIT: Tackar för länkarna, ska kika på dom

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Rekordmedlem

Om du kommer över inloggningsuppgifterna till den så bör det gå, annars är det jobbigt.
Det finns ju annars en tråd om att byta smarten mot en egenkonfad enhet som hanterar vlanen, de kanske är olika konfade i Finland men det kan kanske vara till hjälp ändå.
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du kommer över inloggningsuppgifterna till den så bör det gå, annars är det jobbigt.
Det finns ju annars en tråd om att byta smarten mot en egenkonfad enhet som hanterar vlanen, de kanske är olika konfade i Finland men det kan kanske vara till hjälp ändå.
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Tackar!

Har suttit och googlat en del om vlanen, men hittar inte mycke matnyttigt, annars hade jag kört vidare på min DSL-N55U router, men känns ju
inte så roligt att betala för att se en del Svenska kanaler, sen inte få det att fungera.

Men ska försöka ringa support igen nån dag, se om man kanske kan få tag i nån vettig svensk el. engelsktalande tekniker som kanske kan
lösa det hela, för är ju helt sjukt att man inte ska kunna brygga den i detta land, när det går i andra länder.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LINJEinc:

Tackar!

Har suttit och googlat en del om vlanen, men hittar inte mycke matnyttigt, annars hade jag kört vidare på min DSL-N55U router, men känns ju
inte så roligt att betala för att se en del Svenska kanaler, sen inte få det att fungera.

Men ska försöka ringa support igen nån dag, se om man kanske kan få tag i nån vettig svensk el. engelsktalande tekniker som kanske kan
lösa det hela, för är ju helt sjukt att man inte ska kunna brygga den i detta land, när det går i andra länder.

Det handlar inte om det går eller inte, det handlar om du får. Du borde nog fråga på finska forum om hur det är konfigurerat hos er.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar inte om det går eller inte, det handlar om du får. Du borde nog fråga på finska forum om hur det är konfigurerat hos er.

Jodå, ska googla runt och se, med min obefintliga finska , annars får det vara bara, lider ju inte av att ha denna router ännu.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LINJEinc:

Jodå, ska googla runt och se, med min obefintliga finska , annars får det vara bara, lider ju inte av att ha denna router ännu.

Det är en rätt bra modell tycker jag, har själv en smart och den är hur stabilt som helst och fungerar klockrent, de flesta som klagar verkar vara de som inte förstår sig på hur man öppnar portar eller klagar på adsl i allmänhet men låter det gå ut över smarten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är en rätt bra modell tycker jag, har själv en smart och den är hur stabilt som helst och fungerar klockrent, de flesta som klagar verkar vara de som inte förstår sig på hur man öppnar portar eller klagar på adsl i allmänhet men låter det gå ut över smarten.

Stabil verkar den verkligen vara måste jag säga.
Sen portar är ju inte svårt, har iofs. inte behövt öppna några ännu, då jag inte hunnit så långt med den.
Får väll se hur PS3 reagerar, och om nått spel vill strula, men det märks, upnp är avstängt så, sen får tiden
utvisa om det måste göras mera.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G