Permalänk

Tips på bra mekaniskt tangentbord

hej jag är i behov av att köpa ett nytt tangent bord efter som mitt nuvarande tangentbord (Razer arctossa) har mer eller mindre gett upp det dör spontat i flera sekunder innan det "startar" igen vilket är riktigt irriterande när man sitter och spelar till exempel bad company 2 eller liknade spel.

spelar mest FPS spel som bad company 2 och i även bf4 ibland. men spelar en del andra spel allt från RTS till olika sim spel.
fundera på att skaffa ett mekanisk tangentbord då jag testade hos en kompis som har ett mekanisk tangentbord. och fundera köpa ett själv har tittat på corsairs vengeance K70. men tänkte att det kan va bra med lite alternativ innan jag köper. och har förövrligt inte pengar till det denna månaden.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/173896-c...

Visa signatur

Asus P8Z68-VLx, Intel i5 2500k @ 4,6ghz, Corsair H100, Nvida Geforce GTX 560ti, Corsair vengeance 8gb DDR3 1600mhz,
Samsung 840 250gb, Corsair TX650

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=380#rparams=l=s16639433...

Skulle gissa på att Func säkert duger, och är en hel del billigare än det länkade tangentbordet.

CM Storm TK ska också vara bra vad jag har hört.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Slår ett slag för K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av dolsson94:

hej jag är i behov av att köpa ett nytt tangent bord efter som mitt nuvarande tangentbord (Razer arctossa) har mer eller mindre gett upp det dör spontat i flera sekunder innan det "startar" igen vilket är riktigt irriterande när man sitter och spelar till exempel bad company 2 eller liknade spel.

spelar mest FPS spel som bad company 2 och i även bf4 ibland. men spelar en del andra spel allt från RTS till olika sim spel.
fundera på att skaffa ett mekanisk tangentbord då jag testade hos en kompis som har ett mekanisk tangentbord. och fundera köpa ett själv har tittat på corsairs vengeance K70. men tänkte att det kan va bra med lite alternativ innan jag köper. och har förövrligt inte pengar till det denna månaden.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/173896-c...

Röda brytare är bra till gaming. Rekommenderar CM Storm Quickfire Rapid. Orkar inte gå igenom varför en gång till men det görs av ett företag som gör dubbelt så dyra andra tangentbord.

Permalänk
Medlem

jag har ett qpad mk-85 vilket jag nöjd med. det har väldigt bra handledsstöd och röda brytare vilket passar mig.
vilket tangentbord och brytare som passar just dig måste du testa själv.

nu vet jag inte var du bor men inet är bra på att packa upp och låta köparen testa i butik. även på mediamarkt finns det många tangentbord att känna på ..

vi kan ge dig tips om modeller och kvalitet men bara du vet vad som passar dig TESTA.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Jag har funderat över detta också och kom tidigare idag fram tiill att Func KB 460 kändes bäst och billigast ! har känt på q-pad mk-50 som också har röda cherry och det va himla fint, men det är tydligen en utgående model så köpte en Func istället, den är nyare och har belysning, sen så har den även Full N-key roll over anti-ghosting via USB vilket q-pad bara hade via PS2-kontakten

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett K-70 och jag är då super nöjd med det.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Har samma tanke som du, då jag gillar Corsair står mitt val mellan K70 och K95.

Osäker på om jag gillar det röda på K70, tycker om det vita på K95 är mer stilrent. Sen tilltalar mig funktionen att kunna ställa in belysningen per tangent på K95. Tänkte mig bara ha WASD tända och sen hela rummet släkt, eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Röda brytare är bra till gaming. Rekommenderar CM Storm Quickfire Rapid. Orkar inte gå igenom varför en gång till men det görs av ett företag som gör dubbelt så dyra andra tangentbord.

Varför är just röda brytare bra för gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R544:

Varför är just röda brytare bra för gaming?

http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduct...

"Red switches have been marketed as a gaming switch, with the light weighting allowing for more rapid actuation, and have become increasingly common in gaming keyboards."

Permalänk
Medlem
Skrivet av R544:

Varför är just röda brytare bra för gaming?

"Just Cherry MX Red är en linjär brytare med väldigt lågt motstånd som enligt många lämpar sig extra bra för just spel. Som vanligt handlar detta dock om personlig preferens"

skönt om man spammar knappar osv antar jag

Permalänk
Medlem

ett hett tips, undvik Razer

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

ett hett tips, undvik Razer

+ På detta. Hade ett blackwidow som bara la av efter helt vanlig användning.

Permalänk

Införskaffade detta för två dagar sedan;
http://www.inet.se/produkt/6606784/ducky-zero-s-mx-brown-blue...

Är riktigt nöjd med det! Dock är det mitt första mekaniska tangentbord sedan 15 år tillbaka så har inte direkt något att jämföra med ^^

Permalänk
Medlem

Qpad mk- 80

Blåa Cherry. Helt underbara. Dock har de ett distinkt ljud. Spelar alla sortes spel med detta!

+ handlovs stödet var ett bonus också !

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

ett hett tips, undvik Razer

Jo tack jag har märkt att razer är rena shiten har bara haft problem med deras produkter och jag har många kompisar som bara haft problem med sina razer produkter.

Visa signatur

Asus P8Z68-VLx, Intel i5 2500k @ 4,6ghz, Corsair H100, Nvida Geforce GTX 560ti, Corsair vengeance 8gb DDR3 1600mhz,
Samsung 840 250gb, Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Qpad mk- 80

Blåa Cherry. Helt underbara. Dock har de ett distinkt ljud. Spelar alla sortes spel med detta!

+ handlovs stödet var ett bonus också !

jag prövade ett tangentbord som har blåa cherry och jag tycker om känslan som dom har men jag hatar ljudet dom ger ifrån sig.

Visa signatur

Asus P8Z68-VLx, Intel i5 2500k @ 4,6ghz, Corsair H100, Nvida Geforce GTX 560ti, Corsair vengeance 8gb DDR3 1600mhz,
Samsung 840 250gb, Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av Psy_Lover:

Införskaffade detta för två dagar sedan;
http://www.inet.se/produkt/6606784/ducky-zero-s-mx-brown-blue...

Är riktigt nöjd med det! Dock är det mitt första mekaniska tangentbord sedan 15 år tillbaka så har inte direkt något att jämföra med ^^

okej ska se vad det är för nått har en kompis som har ett mekaniskt tangentbord från Ducky och han är jätte nöjd med det.

Visa signatur

Asus P8Z68-VLx, Intel i5 2500k @ 4,6ghz, Corsair H100, Nvida Geforce GTX 560ti, Corsair vengeance 8gb DDR3 1600mhz,
Samsung 840 250gb, Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffat ett func kb-460. Grymt tangentbord som konkurerar med de betydligt dyrare mekaniska tangentborden. Cherry mx red passar bra för mig och macro funktionen funkar väldigt bra och programmet är väldigt lätthanterligt. Den röda bakrundsbelysningen ser riktigt bra ut. De två USB huben funkar också fint.

Rekommenderar detta tangentbordet starkt om du inte vill lägga ut lite mer pengar för ett aningen bättre.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Qpad mk50 som är röda cherry MX och som inte kostar skjortan i jämförlese mot Craper/Razer

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Har samma tanke som du, då jag gillar Corsair står mitt val mellan K70 och K95.

Osäker på om jag gillar det röda på K70, tycker om det vita på K95 är mer stilrent. Sen tilltalar mig funktionen att kunna ställa in belysningen per tangent på K95. Tänkte mig bara ha WASD tända och sen hela rummet släkt, eller nått

Du kan ställa in belysningen så att de knappar du vill ska lysa på k70 också.

Permalänk

Har ett Corsair K90, lite stort för mig, men det är underbart att skriva på! Finns en mindre version av mitt tangentbord som heter Corsair K70. Vill du ha ett riktigt bra tangentbord och pris är inget problem, kolla in Ducky Shine

Permalänk

Jag har ett qpad mk 50 som jag tycker fungerar helt okej. Dock hade jag stora problem med det innan jag började använda handledsstöder och vinklade ner tangentbordet. Röda brytare är förbannat lätta att trycka in därför kan man inte vila fingrarna på knapparna som man kan med tex gamla rubberdome tangentbord. Nu har jag dock vant mig och tycker att det är ett helt okej tangentbord men man märker ju att det är i den lite billigare klassen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av dolsson94:

jag prövade ett tangentbord som har blåa cherry och jag tycker om känslan som dom har men jag hatar ljudet dom ger ifrån sig.

Förstår, antigen hatar eller älskar man ljudet

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014