Permalänk
Medlem

My Golden Oasis by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Från första rullen i min "nya" Voigtländer Vito CLR.
Framkallat o scannat i hemmet.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Bra jobbat.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Egentligen lite mer vårbilder än vinter
www.elitesweden.se

Permalänk
Medlem

Rainforest by miskasaarikko, on Flickr

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Menar du 2007 eller 2014

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

2014 eller 1914?

Permalänk
Medlem

Om någon haft en Bulldog så vet ni vad som händer när ni inte är överens om vilket håll ni ska gå.
Taget med Voigtländer Vito o framkallat hemma.

Olympus Trip 35

Permalänk
Medlem

Over The Mountains by n_micke, on Flickr

Skrivet av skog1s:

Snyggt! Bra jobbat.

Tackar

Edit:

Sundays Still Beats Mondays by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Springflood by Cleanus, on Flickr

Springfloods by Cleanus, on Flickr

Godrays by Cleanus, on Flickr

Toneshine by Cleanus, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Menar du 2007 eller 2014

hehe, jag menade 2014 men hittade en bild till texten också, som råkade vara från -07 iofs men det är ju skitsamma. Kul å gå igenom arkivet ibland. Piffa till gamla foton med nya tekniker

Skrivet av Nisse-Tuta:

Olympus Trip 35

!!! fett!! vet du att Olympus kanske gör nya digitala modeller av de dära

stiligt!

grymt var är det nånstans?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

!!! fett!! vet du att Olympus kanske gör nya digitala modeller av de dära

Jo jag såg det, hoppas de gör den i samma stil.

Permalänk
Medlem

Kodak Ektar är fina grejer det.

A Kodak Moment by mattiasburling, on Flickr

Men även riktigt billig Tudorcolor XLX för 20kr rullen ger en imo cool look.
Det var för övrigt stillbildspremiär för mitt 78-210mm f3.5 objektiv som jag köpt för 350 spänn.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Skulle du kunna lagga upp nerskalade bilder istallet for fullstora jpg, blir onodigt langsamt annars

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Wazzaap!? by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

grymt var är det nånstans?

Vår allas ljuva Siljan är det!

Permalänk
Medlem

Hehe, klockren

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Från dagens fotovandring.

Boomified flowers by ExcessLight, on Flickr

Tern by ExcessLight, on Flickr

Land rover by ExcessLight, on Flickr

Under the mystic tree by ExcessLight, on Flickr

current by ExcessLight, on Flickr

Lonley by ExcessLight, on Flickr

Life returns by ExcessLight, on Flickr

Boomified Trollhättan panorama by ExcessLight, on Flickr

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Båtkyrkogård utanför Karlskrona som besöktes i helgen. Säkert ett uttjatat motiv för alla som är från Karlskrona dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

Båtkyrkogård utanför Karlskrona som besöktes i helgen. Säkert ett uttjatat motiv för alla som är från Karlskrona dock.

Snygga bilder!

Three Popcorn Tree by n_micke, on Flickr

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Om någon haft en Bulldog så vet ni vad som händer när ni inte är överens om vilket håll ni ska gå.
Taget med Voigtländer Vito o framkallat hemma.

http://farm4.staticflickr.com/3782/13326908954_42719de8ae.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2814/13326511875_f7db008536.jpg

Olympus Trip 35

http://farm4.staticflickr.com/3748/13336501123_7662075d28.jpg

Oj, vad jag har hängt vid den där kajen i år..
Gårdagens skörd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det märks för du får till jävligt bra bilder. Sälj några till någon av mäklarfirmorna som har mycket lägenheter där. Skulle inte vara några problem, eller det kanske är just det du redan gör?

Permalänk
Medlem

Kul att se vackra arkitekturbyggnader. Till skillnad från staden jag bor i. Blir så avundsjuk på folk som bor i städer med vackra byggnader då jag älskar att fota byggnader när tillfälle ges. Här i min stad ser alla byggnader ut som skit, och det högsta huset är väl 5 våningar. Nä, tacka gud när man är ute och reser. då får man passa på! Dock rycker sambon i mig varje gång jag stannar upp för att ta ett kort.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det märks för du får till jävligt bra bilder. Sälj några till någon av mäklarfirmorna som har mycket lägenheter där. Skulle inte vara några problem, eller det kanske är just det du redan gör?

Tack! Jag fotar bara för höga nöjets skull. Största anledningen till att jag fotar mycket i hamnen är att dottern tränar i Trixlokalen flera gånger i veckan. Men kanske skulle höra av mig till mäklarfirmorna med ett erbjudande.

Skrivet av phyxii:

Kul att se vackra arkitekturbyggnader. Till skillnad från staden jag bor i. Blir så avundsjuk på folk som bor i städer med vackra byggnader då jag älskar att fota byggnader när tillfälle ges. Här i min stad ser alla byggnader ut som skit, och det högsta huset är väl 5 våningar. Nä, tacka gud när man är ute och reser. då får man passa på! Dock rycker sambon i mig varje gång jag stannar upp för att ta ett kort.

Att bo i Mälardalen är bra ur fotosynpunkt. Det enda jag saknar är en "ren" horisont, men det är ju inte så långt ut till havet.

Hemma:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Tack! Jag fotar bara för höga nöjets skull. Största anledningen till att jag fotar mycket i hamnen är att dottern tränar i Trixlokalen flera gånger i veckan. Men kanske skulle höra av mig till mäklarfirmorna med ett erbjudande.

Skulle du gå till typ Aroseken med en mapp med de där bilderna och några i dagsljus och erbjuda dem en skiva med ett knippe miljöbilder från några av de tjusigare områdena likt de i hamnen som de får använda fritt i sina foldrar framöver så tror jag definitivt du kan få betalt.
Inte vad det hade kostat i timmar men du har ju redan tagit bilderna gratis för ditt höga nöjes skull, så varför inte få cash till ett nytt objektiv eller liknande.

Sen kan det såklart ledan till att de ber dig ta fler när de har intressanta objekt på g. De är ofta i behov av någon som kan fota lägenheter också, inte skitkul direkt men en del tycker ju om det med.

Samma ska man tänka om man har mycket bilder från sin hemstad på människor som är glada, leker äter glass osv. Speciellt på andra årstider än sommaren. En skiva med ett hundratal sådana bilder kan man sälja till kommunen för kanske 10 papp. Samma där, inte jättebra betalt och vad spelar det för roll om de bara erbjuder 5, man har ju redan gjort det gratis. Och nästa gång de ringer och vill ha mer så tar man betalt på riktigt.

Själv gillar jag också att fota hus men jag är inte ens i närheten av lika duktig, och just nu fokuserar jag på min framkallningsteknik,

Permalänk
Skrivet av M-1:

Båtkyrkogård utanför Karlskrona som besöktes i helgen. Säkert ett uttjatat motiv för alla som är från Karlskrona dock.

Vill åka till Karlskrona. Solnedgång och/eller HDR borde göra sig bra där.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk

A M A R Y L L I S | 4 K by Typen

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Tack! Jag fotar bara för höga nöjets skull. Största anledningen till att jag fotar mycket i hamnen är att dottern tränar i Trixlokalen flera gånger i veckan. Men kanske skulle höra av mig till mäklarfirmorna med ett erbjudande.

Att bo i Mälardalen är bra ur fotosynpunkt. Det enda jag saknar är en "ren" horisont, men det är ju inte så långt ut till havet.

Hemma:
https://farm8.staticflickr.com/7073/13424887613_858da85d0c_z....

Gillar färgklicken, ser bra ut