Permalänk

Ljudkort/Moderkort?

Hejsan har en fråga angående ljud för min dator, det är så att jag ska bygga en ny och undrar vilket moderkort har bästa interna ljudkortet? Eller om det är värt att köpa separat ljudkort?

Permalänk
Medlem

Vilka hörlurar/headset har du?

Permalänk
Permalänk

Inte till dom

Permalänk

Du har ingen nytta av ljudkortet på moderbrädan om du kör med ett usb headset.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

Är ju också för framtida bruka jag undrar, senare kommer bättre ljudsystem köpas så overall vad är bäst?

Permalänk
Medlem

Om du använder USB-ljudkortet så använder du inte moderkortets ljud. Dessutom så kommer du knappt märka någon skillnad om du skulle skaffa ett nytt ljudkort till de där skitlurarna.

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Du har ingen nytta av ljudkortet på moderbrädan om du kör med ett usb headset.

Oss linkade fel skulle varit utan USB.

Permalänk

Då skulle jag köpa ett asus xonar essence stx

Permalänk
Skrivet av Hizzlefix:

Oss linkade fel skulle varit utan USB.

Skulle inte valt att köpa ljudkort till dom där lurarna. Ska du köpa bättre ljud senare, är det lika bra att vänta med att köpa ljudkort tills då.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k