Permalänk

Enorma Hastighets förluster

Hej, på senaste tiden har jag haft stora hastighets förluster i mitt nätverk. Allt laggar. Jag skulle vilja se vilken enhet som skickar ut mycket data då jag tror den har virus. Jag har virus skannat alla

Har ni en ide på ett program?
Jag har en Asus RT-N65U

Mvh Sebastian

Permalänk
Skrivet av anonymous:

Hej, på senaste tiden har jag haft stora hastighets förluster i mitt nätverk. Allt laggar. Jag skulle vilja se vilken enhet som skickar ut mycket data då jag tror den har virus. Jag har virus skannat alla

Har ni en ide på ett program?
Jag har en Asus RT-N65U

Mvh Sebastian

och du kör trådlöst korrekt ? testa aldrig hastighet med wifi

vad har du för bredband. vad ska du ha 100/100?
hur mycket får du med kabel.
vilken dator har du? vilket nätverkskort om det är stationärt.
hur långt från routern sitter du.
gissar på att du bor i lägenhet. och nya grannar ha flyttat in.
vilken kanal är wifi på ?
vilka kanaler är dina grannar på ?

android app "wifianalyzer" windows program "inssider"
starta kolla vad som är ledigt & byt kanal

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous:

Hej, på senaste tiden har jag haft stora hastighets förluster i mitt nätverk. Allt laggar. Jag skulle vilja se vilken enhet som skickar ut mycket data då jag tror den har virus. Jag har virus skannat alla

Har ni en ide på ett program?
Jag har en Asus RT-N65U

Mvh Sebastian

Är det konstant kan du ju gå in på en enhet i taget och kolla hur mycket den skickar/tar emot; "resurshanteraren" under fliken "nätverk" fungerar bra för ändamålet.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

och du kör trådlöst korrekt ? testa aldrig hastighet med wifi

vad har du för bredband. vad ska du ha 100/100?
hur mycket får du med kabel.
vilken dator har du? vilket nätverkskort om det är stationärt.
hur långt från routern sitter du.
gissar på att du bor i lägenhet. och nya grannar ha flyttat in.
vilken kanal är wifi på ?
vilka kanaler är dina grannar på ?

android app "wifianalyzer" windows program "inssider"
starta kolla vad som är ledigt & byt kanal

Hej, vi bor i en villa. Jag har andvänt appen wifi analyser och kanalen är perfekt då routern väljer själv. Jag testar inte hastigheten med wifi utan kabel direkt till ADSL modemet vi ska ha 24/5 men har inte mer än 8/3 ADSL modemet skickar data hela tiden. När jag testar med min laptop direkt till ADSL modemet får jag 19/4

Skrivet av Racka:

Är det konstant kan du ju gå in på en enhet i taget och kolla hur mycket den skickar/tar emot; "resurshanteraren" under fliken "nätverk" fungerar bra för ändamålet.

Hej, ja det är konstant när jag har alla enheter inne så finns det en som skickar hela tiden. Finns den på min router?

Permalänk
Skrivet av Racka:

Är det konstant kan du ju gå in på en enhet i taget och kolla hur mycket den skickar/tar emot; "resurshanteraren" under fliken "nätverk" fungerar bra för ändamålet.

Hej, hade inte tid att kolla innan men jag har inte den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymous:
Skrivet av Racka:

Är det konstant kan du ju gå in på en enhet i taget och kolla hur mycket den skickar/tar emot; "resurshanteraren" under fliken "nätverk" fungerar bra för ändamålet.

Hej, hade inte tid att kolla innan men jag har inte den funktionen.

Det är inte möjligen "resmon.exe"(win7) eller "perfmon.exe"(Vista) som han syftar på? (Vet inte om resmon.exe finns kvar i win8, tryck Windows Knapp+R och skriv in motsvarande rätt .exe)

Permalänk
Medlem

Är väl bara att stänga av en apparat i tanget och se när du har inte har förluster?

Hur kan din laptop (bara?) ha mycket högre hastigheter än andra enheter?!? Det skulle kunna vara den som har virus..