Grafikkort köpt via Webhallen är trasigt

Permalänk

Grafikkort köpt via Webhallen är trasigt

hej hå vad det kan gå, Tänkte så här lagom till elder scrolls släppe att jag behövde ett nytt grafikkort så min snälla vän köpte mig ett
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/177599-msi_ge... klass 2 dock!

gör la inget tänkte jag är ju bara kartongen som är skadad och ev några påsar som är uppslitna.

kommer hem trycker i kortet eter noga jordat mig, märker direkt att ena fläkten inte snurrar. kopplar loss tittar nogare på kortet och märker att ena fläkten verkar kärvat...då ser jag! ena fläkten saknar även ett fläktblad...

humm tänker jag detta verkar udda (tror även att koden till spelet daylight saknas men kan inte svära på det då jag inte vet exakt hur man får tag i det, om det är kod eller nått kan vara polaren som tog det med)

så jag ringer webhallen sur som tusan att fått ett klart trasigt kort och förklarar att polaren bor 9 mil bort ca och att jag vill skicka en kortet så klart så ni måste skicka retur sedeln till mig..2 dagar senare ingen retur sedel. börjar gå i tankarna med att hur lång tid tar inte detta att fixa..hur länge ska jag lagga fram i elderscrolls

är inte glad alls! okej om felet var dolt det kan man inte alltid rå för men i min värd kan man inte bara missa en trasig fläkt! plus en fläkt som inte snurrar som den ska särskilt inte om produkten är klassad

stort minus till webhallen vilket är synd då jag alltid älskat er förut:(

jag blir ju glad om ni löser det fort så klart men hur tusan kan ni sälja klart synligt skadade grafikkort:(

Ändrat rubrik
Permalänk

Det är ju inte webhallens fel att MSI brister i sin kvalitetskontroll. Hur som helst, slå dom en signal till och fråga trevligt var retursedeln är så kommer det säkert lösa sig.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson54:

Det är ju inte webhallens fel att MSI brister i sin kvalitetskontroll. Hur som helst, slå dom en signal till och fråga trevligt var retursedeln är så kommer det säkert lösa sig.

jag tänkte så forst och pratat med dom (dom ska skicka ut en retur sedel) men detta är inte msi fel då webhallen har klassat kortet som klass 2 vilket betyder att dom testat kortet för fel efter retur av kund?

edit 3 dagar ingen retur sedel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrNilsson54:

Fast han köpte ett kort av webhallen som någon har lämnat tillbaka, alltså så är det väl webhallens uppgift att kolla så att varan fungerar 100%?

Permalänk
Skrivet av anon169198:

Fast han köpte ett kort av webhallen som någon har lämnat tillbaka, alltså så är det väl webhallens uppgift att kolla så att varan fungerar 100%?

tycker lite jag med..fick ett mail av webhallen nu..som verkar stavat fel på min adress med...

Permalänk
Medlem

Ta ett djupt andetag... andas in... andas ut.

Slå nu en signal till webhallen igen, utan att vara sur som satan. Bemöt andra som du själv vill bli bemött och be snällt om Webhallen kan skicka en fraktsedel till för någonstans har det gått snett med den förra.

Permalänk
Medlem

Klass 2
Mycket gott skick
Kartongen har öppnats, ev. skyddsplast eller plombering av tillbehör kan ha brutits.

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot webhallen men kan tillägga att jag köpte ett klass1 moderkort av dem: "Kartongen har öppnats, ev. skyddsplast eller plombering av tillbehör kan ha brutits men produkten är i nyskick. ".

Dock när jag skall montera det ser jag att ngn monterat det innan då där är skruvmärken på de där metallplupparna som är runt varje skruvhål på mobot. Kunde inte se ngt annan åverkan och kortet fungerar som det skall så jag är nöjd, men klass1 klassningen stämde inte på detta kort. Borde varit klass 3.
Iofs lätt att missa vid snabb inspektion ifall där är märken vid skruvhålen på mobot, de kan ju inte inspektera allt minutiöst och gissar det ibland slinker genom saker. Dock verkar det udda att ett helt fläktblad saknas.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Webhallen har ju en egen tråd, bättre att skriva där och be om hjälp än att skapa denna onödiga tråd. Kom tillbaka om ett par veckor om de nekar dig retur eller inte vill ersatta produkten, några dagar utan en returfraktsedel får du ju räkna med.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Webhallen har ju en egen tråd, bättre att skriva där och be om hjälp än att skapa denna onödiga tråd. Kom tillbaka om ett par veckor om de nekar dig retur eller inte vill ersatta produkten, några dagar utan en returfraktsedel får du ju räkna med.

tycker dock det är fel..dom har helt klart dels missat att göra kontroll av kortet...dels kommer det kosta mig tid att få spela ordentligt..tänk om jag sålt mitt grafikkort i förväg för att ha råd med detta grafikkort...

ps..jag är faktist en väldigt trevlig människa i telefonen..jag brusar väldigt sällan upp utan håller en god ton...jag må vara sur som ett bi för detta men folkvettet går inte ur mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosnicemos:

Har faktiskt bara haft positiva garantifall med webhallen, ibland har det tagit några veckor men dem har alltid löst det på ett bra sätt för mig!

Detta är också min erfarenhet. Har fått trasiga grejer förut och de har skickat nya utan att ens ha mottagit den trasiga delen från mig.

Permalänk
Skrivet av Curik:

Detta är också min erfarenhet. Har fått trasiga grejer förut och de har skickat nya utan att ens ha mottagit den trasiga delen från mig.

jag är väl lite mera kritisk men jag lovar att om dom löser detta smidigt ska dom i alla fall få en kram för bra service men min åsikt om bristande kontroll av varor blir svårare ändra på

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FERMIAFUL:

jag är väl lite mera kritisk men jag lovar att om dom löser detta smidigt ska dom i alla fall få en kram för bra service men min åsikt om bristande kontroll av varor blir svårare ändra på

Hej, kontakta mig via PM så ser vi till att du får en fraktsedel på mail för egen utskrift om det är så att den vi skickat inte dykt upp av någon anledning.
(Vi jobbar på att implementera stöd för att direkt skicka detta till alla kunder som standard med i dagsläget innebär det att vi måste skriva ut och scanna den här vilket inte är praktiskt möjligt att göra som standard.)

Angående Fyndvaror så vet vi att vi brustit här en del.
En del säljare/servicepersonal har inte varit tillräckligt insatta i rutinerna och har brustit i inspektionen av varorna och främst för litat sig på att varan och förpackningen ser proper ut.
Vi blev uppmärksammade på problemen för några veckor sedan och har påbörjat arbetat att gå igenom både de artiklar vi har på lager och hur nyinkomna ska klassificeras och hanteras.
Det kommer nog ta någon vecka till innan allt är på banan då det rör sig om många artiklar att gå igenom och många i personalen som ska informeras men snart ska det vara klart.

Jag ber om ursäkt för den tråkiga upplevelsen

Som sagt: skicka mail med ordernr så fixar jag en fraktsedel på mail åt dig (om du har tillgång till skrivare dvs, annars får vi skicka fraktsedeln via posten igen förstås om den fortfarande inte dykt upp)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, kontakta mig via PM så ser vi till att du får en fraktsedel på mail för egen utskrift om det är så att den vi skickat inte dykt upp av någon anledning.
(Vi jobbar på att implementera stöd för att direkt skicka detta till alla kunder som standard med i dagsläget innebär det att vi måste skriva ut och scanna den här vilket inte är praktiskt möjligt att göra som standard.)

Angående Fyndvaror så vet vi att vi brustit här en del.
En del säljare/servicepersonal har inte varit tillräckligt insatta i rutinerna och har brustit i inspektionen av varorna och främst för litat sig på att varan och förpackningen ser proper ut.
Vi blev uppmärksammade på problemen för några veckor sedan och har påbörjat arbetat att gå igenom både de artiklar vi har på lager och hur nyinkomna ska klassificeras och hanteras.
Det kommer nog ta någon vecka till innan allt är på banan då det rör sig om många artiklar att gå igenom och många i personalen som ska informeras men snart ska det vara klart.

Jag ber om ursäkt för den tråkiga upplevelsen

Som sagt: skicka mail med ordernr så fixar jag en fraktsedel på mail åt dig (om du har tillgång till skrivare dvs, annars får vi skicka fraktsedeln via posten igen förstås om den fortfarande inte dykt upp)

har ingen skrivare. men måste säga att detta svaret var det vetigaste jag fått tror jag av någon säljare. jag är igetligen mest sne att jag får spela elder scrolls online laggigt:/ och inte på er
jag väntar tills tisdag på ordersedel annars drar jag ett mail igen till er

Mvh F