Bytte kylare på grafikkort, får vit randig bild när kortet stressas

Permalänk
Medlem

Bytte kylare på grafikkort, får vit randig bild när kortet stressas

Hej!

Jag bytte kylare på mitt grafikkort och nu beter det sig lite märkligt. Jag får bild utan problem men när jag tänkte prova MSI Kombustor för att se skillnaden i temp så hängde sig programmet omedelbart och gav en vit och randig skärmbild. Jag försökte också starta Elder Scrolls Online för att se vad som skulle hända men lyckades inte med mer än att logga in innan det hängde sig och gav en konstig skärmbild. När jag tabbade ur för att kontrollera tempsen så var det ingen fara vad jag kunde se, fick vid detta tillfälle även ett felmeddelande om att grafikkortsdrivrutinen har slutat fungera.

Några tips på något jag kan prova eller ser det hopplöst ut?

EDIT: Använde givetvis esd armband, den enda som inträffande under monteringen var att jag vid ett tillfälle var rätt att jag monterat kylaren lite för hårt då kortet såg farligt böjt ut, lossade på skruvarna så det såg lite bättre ut.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaun:

Hej!

Jag bytte kylare på mitt grafikkort och nu beter det sig lite märkligt. Jag får bild utan problem men när jag tänkte prova MSI Kombustor för att se skillnaden i temp så hängde sig programmet omedelbart och gav en vit och randig skärmbild. Jag försökte också starta Elder Scrolls Online för att se vad som skulle hända men lyckades inte med mer än att logga in innan det hängde sig och gav en konstig skärmbild. När jag tabbade ur för att kontrollera tempsen så var det ingen fara vad jag kunde se, fick vid detta tillfälle även ett felmeddelande om att grafikkortsdrivrutinen har slutat fungera.

Några tips på något jag kan prova eller ser det hopplöst ut?

EDIT: Använde givetvis esd armband, den enda som inträffande under monteringen var att jag vid ett tillfälle var rätt att jag monterat kylaren lite för hårt då kortet såg farligt böjt ut, lossade på skruvarna så det såg lite bättre ut.

nått har du gjort fel helt klart !! va ligger kortet på i idle innan du stressar kortet?

kan mycket väl vara (tror det heter) vram som går för varm

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Det här är så märkligt, det var igår kväll som jag upplevde problemen och idag startade jag tråden utan att ha kontrollerat hur det såg ut idag, men nu när jag väl gjorde det så fungerar det fint.

Idle ligger kortet på 33c och efter 10min i 100% load låg det på 69c. Hinner inte testa mer just nu utan återkommer ikväll med mer tester, vill vara säker på att kortet verkligen är stabilt för det här känns inte alls bra.

Kylaren är Arctic Coolings nya hybridkylare med den stora flänsen på baksidan som sköter vram kylningen, monteringen var hyffsat enkel och stötte inte på några problem där så vram borde vara ok, saknar sensorer för vram så kan inte kontrollera.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯