Sabertooth p67 hittar ej grafikkort

Permalänk
Medlem

Sabertooth p67 hittar ej grafikkort

Köpte en beg dator för ett tag sedan. Sabertooth P67 I7 2600K (som jag tyckte hade hyfsat bra värden). Corsair XMS3 2x2GB. SSD + WD 2TB. Varken jag eller förre ägaren har lyckats få "igång" ett ASUS EAH6870 grafikkort, hittas ej. Använder nu ett NV G210.

Inte heller ett ESI Juli@ ljudkort fungerar som det ska, installerat drivrutiner, syns i Enhetshanteraren, men fungerar ej i programmen (se annan tråd under "Ljud").

Permalänk
Skrivet av bsten:

Köpte en beg dator för ett tag sedan. Sabertooth P67 I7 2600K (som jag tyckte hade hyfsat bra värden). Corsair XMS3 2x2GB. SSD + WD 2TB. Varken jag eller förre ägaren har lyckats få "igång" ett ASUS EAH6870 grafikkort, hittas ej. Använder nu ett NV G210.

Inte heller ett ESI Juli@ ljudkort fungerar som det ska, installerat drivrutiner, syns i Enhetshanteraren, men fungerar ej i programmen (se annan tråd under "Ljud").

Funkar ASUS EAH6870 i en annan dator?

Visa signatur

| Lian Li PC-V700. | i7 2600k 4.5Ghz OC. | Corsair H100. | 3x XFX HD6970 2GB Referens Trifire. | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL8. | OCZ Revodrive 3 PCIe, Crucial C300 SSD, 2x 1TB WD Caviar Black. | ASUS P8P67 WS Revolution. | Corsair AX1200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killroy91:

Funkar ASUS EAH6870 i en annan dator?

Förre ägaren har nog bara försökt med den här datorn.
Ska se om någon kan testa i en annan dator.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bsten:

Förre ägaren har nog bara försökt med den här datorn.
Ska se om någon kan testa i en annan dator.

Har ägaren försökt att ta hem och lägga in senaste bios till moderkortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har ägaren försökt att ta hem och lägga in senaste bios till moderkortet?

Tyvärr vet inte.
Men idag fick jag veta av en kollega på jobbet att man behöver en 2x4-pin > 6-pin PCI-Express-sladd (eller 2), ska testa detta i morgon. Hade inte en aning om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsten:

Tyvärr vet inte.
Men idag fick jag veta av en kollega på jobbet att man behöver en 2x4-pin > 6-pin PCI-Express-sladd (eller 2), ska testa detta i morgon. Hade inte en aning om detta.

Uppdaterat bios till senaste versionen för moderkortet?

Hoppas du har ett B3 kort, har du kollat det?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(