Permalänk
Medlem

Iphone 4s lcd tips.

Tjenare

Ni som har bytt lcd på en 4s vart har ni köpt den någonstans? vad rekommenderar ni och inte?

finns ju en uppsjö på ebay men är allt samma skrot och korn?

Kom gärna med länkar där ni köpt ifrån och varit nöjd.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk

Bytte skärm en gång och lcdn på den var värdelös, bilden liksom brände fast efter några minuter..
Alltså tex drog man ner själva notiscenter så fanns batteriet kvar i svagare form, jag skulle försökt leta efter original

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Okej, vart kan man hitta original ? har letat lite men dom "dyrare" skärmarna som man kan köpa i sverige för ca 500kr det måste ju vara samma skit som säljs på ebay?

Men original skärmar går dom ens få tag på om man inte går till apple store och byter den för typ 1500lkr.. ?

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

iFixit kan du få bra grejjer. Alltid varit nöjd, men har aldrig beställt iPhone-skärmar där.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebart:

Okej, vart kan man hitta original ? har letat lite men dom "dyrare" skärmarna som man kan köpa i sverige för ca 500kr det måste ju vara samma skit som säljs på ebay?

Men original skärmar går dom ens få tag på om man inte går till apple store och byter den för typ 1500lkr.. ?

Det finns 2 olika skärmar på marknaden, eller 2 versioner av skärmar, 1 av dom är LCD återvunnen från en sprucken skärm (man separerar glas och lcd, gör rent och limmar på 1 nytt glas), och den andra är billiga lcd'er.

Det man oftast kallar original är skärmar som består av original LCD, med bytt glas, glaset i sig kan man få i olika kvaliteèr, men majoriteten av dom som kallas "original" är 1:1 replikor, där samma metodik använts för att producera glaset, och det är därmed omöjligt att märka någon skillnad, dom enda möjliga defekter som kan uppstå där är när man limmar ner glaset mot lcd'n, att det t.ex kan bli skevt eller lim kan läcka ut och förstöra lcd eftr ett tag om det inteh ärdats ordentligt.

Jag kör i mitt företag enbart med oroginalskärmar, och då nästan exklusivt med skärmar som vi återvunnit själv, så visst finns dom .. Men skulle apple nånsin förse repratörer med orignaldelar? Nej, inte ens när du är Apple Premium Service så får du det, utan man får utbytes enheter som är refurbs från Apple's fabriker allt som oftast, dock får man byta batteri och ett par andra saker, men inte mer än så.. Det är därför priserna är extremt höga i apple-butiker, dom byter oftast ut hela enheten.

Här kan du se hur Apple själva gör, och vad dom tillåter sina "geniuses" att byta ut:

http://www.cultofmac.com/252956/genius-bar-repair-gifcity/

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN