Permalänk
Entusiast
Skrivet av FredriKkh:

Ja inte vet jag, men nånting kan ju inte stå rätt till om man sitter och kollar på barnfilmer som vuxen. Men klart ni får göra det om ni vill...
Dock låter det helt fel i mina öron, men det är ju vad JAG tycker.

Nej, hamburgare är inte gjorda av hästkött.
Men i och med att dom flesta svenskarna säger så i skämt sammanhang så tog jag ordet hamburgare. Fel av mig, bäst att använda ordet ponny då.

Du måste leva ett väldigt tråkigt och grått liv om du inte bejakar ditt innre barn. Jag kom precis nyss hem från en barnfilm på bio. Jag ser gärna på tecknat, är barnsligt förtjust i Disney, läser sista året på civilingenjörsutbildning och kommer antagligen hamna som konsult inom energisektorn alternativt forska på hållbar energiomvandling. Så min framtid ser väldigt ljus ut och min nutid ser också väldigt ljus ut eftersom jag förgyller den med lite trevlig humor.

Så jag är mer orolig för din framtid om du inte kan se att olika människor tycker om olika saker. Personligen förstår jag mig inte på gråa brittiska deckare för de är utomordentligt tråkiga och långsamma. Antagligen för att man ska kunna gå och sätta på en kanna te när som helst i avsnittet utan att missa något. Eller för den delen hur man kan finna någon glädje i att titta på svättiga män som springer runt och jagar en boll på en gräsmatta i 90 minuter. Jag har inget emot att själv springa runt på en gräsmatta men att sitta hemma och glo på när andra gör det verkar helt meningslöst. Vuxna män som inte kan göra något mer konstruktivt än att dricka öl, äta popkorn och skrika på någon fjunig 20-åring som sparkar på en boll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Ur en rent psykologisk synvinkel så län jag förstå varför den lite naiva känsla som rör bronyn kulturen kan vara tilltalande. Av samma anledning som spel är, för att slippa bry sig om jobbet och dela något med andra. Om det är love and tolerance eller BOOOOOM HEADSHOT spelar ingen roll. Det är två sidor av samma mynt. It's entertainment.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FredriKkh:

Ja inte vet jag, men nånting kan ju inte stå rätt till om man sitter och kollar på barnfilmer som vuxen. Men klart ni får göra det om ni vill...
Dock låter det helt fel i mina öron, men det är ju vad JAG tycker.

Nej, hamburgare är inte gjorda av hästkött.
Men i och med att dom flesta svenskarna säger så i skämt sammanhang så tog jag ordet hamburgare. Fel av mig, bäst att använda ordet ponny då.

Har du något belägg för att något inte skulle stå rätt till om en vuxen kollar på my little pony, eller är det bara din egna troligtvis ganska substanslösa åsikt? Kan vara värt att fundera på, det skulle också vara en övning i att inte döma folk kors och tvärs utan eftertanke. Något som tyvärr är väldigt vanligt bland människor, och kommentarer i stil med "något kan ju inte stå rätt till om man <insert valfri sak någon annan gör som inte skadar någon men är aningen annorlunda och därför "konstigt" för kommenterande person>" är något alla borde anstränga sig för att undvika.

Min spontana reaktion till denna tråd var åt "något står inte rätt till..." hållet men man får fan lägga band på sigsjälv, nu är jag mer nyfiken och undrar vad grejjen är egentligen. Måste ju nästa kolla på det själv, är ju trots allt enda sättet att möjligen förstå varför folk gillar det så mycket?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Har du något belägg för att något inte skulle stå rätt till om en vuxen kollar på my little pony, eller är det bara din egna troligtvis ganska substanslösa åsikt? Kan vara värt att fundera på, det skulle också vara en övning i att inte döma folk kors och tvärs utan eftertanke. Något som tyvärr är väldigt vanligt bland människor, och kommentarer i stil med "något kan ju inte stå rätt till om man <insert valfri sak någon annan gör som inte skadar någon men är aningen annorlunda och därför "konstigt" för kommenterande person>" är något alla borde anstränga sig för att undvika.

Min spontana reaktion till denna tråd var åt "något står inte rätt till..." hållet men man får fan lägga band på sigsjälv, nu är jag mer nyfiken och undrar vad grejjen är egentligen. Måste ju nästa kolla på det själv, är ju trots allt enda sättet att möjligen förstå varför folk gillar det så mycket?

Jag tillhör iallafall dom som alltid älskat tecknat/animerat.
Jag va den som låg hemma på gymnasietiden på morgonen och kollade Cartoon Network, Dexters Lab, Powerpuff pinglorna, Two Stupid Dogs, I Am weasel för att nämna några.
Och folket bakom My Little Pony rebooten har nästan haft nått att göra med alla dom serierna på något sett.
Jag var lite skeptisk efter att ha sett piloten (2 första avsnitten) tänkte att det va lite väl "mjäkigt" men efter typ 10 avsnitt var jag helt såld.

Det har ungefär samma effekt som Disney filmer brukade ha , en rätt kul story med mycket "vuxnare" diskreta skämt och "påskägg" som dom vuxna kan fnissa åt medans barnen bara njuter av den magiska resan.
Varje avsnitt avslutas alltid med riktigt barnshow anda att det ska lära personer en vettig läxa.
Och även om dom kan kännas lite "självklara" för vissa personer så finns det gott om folk som behöver påminnas om dessa.

Röstskådisarna är en klass för sig (med väldigt roliga gästskådisar om man känner igen rösterna), musik nummren (som bara blir fler och fler) är otroligt välgjorda och fastnar på huvudet direkt.
Bara för att nämna en röstskådis som gjorde att jag blev helt till mig var när dom tog in John De Lancie som för oss star trek nördar alltid kommer vara "Q"
för att göra den onda "Discord" som knäpper med fingret likadant för att göra sina "magier".

Jag har fått minst en 4-5 st vänner att älska det, och jag har alltid bemötts likadant "Haha du skämt, du är ju skadad det är ju för små flickor".
4-5 avsnitt senare så får jag alltid ett pony quote sms/skype medelande och ännu en brony har fötts.

Mina 2 cent, och för att fylla i så är jag 29 år gammal, med en skinande framtid och bästa ponyn är pinkie pie!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Sötast

Denna tråden har skadat mig!

Sen pony avatarer på sweclockers i nästan alla trådar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gammarayburst:

Ja du borde helt klart ge det en chans. Här har du ett lysnade exempel på referenser som är inlagda för vuxna:

http://www.youtube.com/watch?v=nR6xlOZZRyY

Den primära målgruppen har knappast sett The Big Lebowski.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande håller på med detta tjafset?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Ser inte på själva serien annat än i sällskap och när man inte har bättre för sig. Kommer dock att se fjärde säsongen när finalen är över, så man kan köra en helkväll.

Vad jag annars hoppades på har hänt, MLP har dissiperat in i vår populärkultur och ligger nu som ett bakgrundsbrus och är ständigt närvarande och alla känner igen en pastellponny när de ser den, vissa kan namnen på ett fåtal av karaktärerna. Att hata på bronies och MLP är även det ganska 2012, så man slipper både fanatikerna och hatarna. Just nu, då jag kan njuta av min serie när jag vill och hur jag vill utan att någon från endera sidan lägger sig i såtillvida jag själv inte vill det, är den bästa av alla världar.

Om fem år får vi se om man fortfarande tycker om själva serien i sin helhet.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Jo då, visst finns det.
Kollar fortfarande på serien och tycker fortfarande att den är lika bra som innan.
Spelar även MLP CCG(påminner om yu gi oh)

Men jag har faktiskt märkt en sak när man varit på konvent, att för 2-3 år sen var det mycket vanligare att man såg folk gå runt med te x MLP tröjor eller liknande. Men senaste året har det minskat rejält. Vet iofs inte om det beror på att folk slutat gilla det eller bara inte vill bära MLP grejer så att andra ser.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av Malawie:

Vad kommer hända i framtiden med mig på grund av att jag kollar på det?

Hamburgare är gjorda av nöt förövrigt.

Hamburgare var dock förr ett pålägg i skinkform som var utav Hästkött, därav att man idag fortf säger Hamburgare som häst. Dock är det inte så längre.

Edit: (addendum) För att även komma lite On topic så har jag inget emot att folk glor på Mlp, jag har själv glott mycket annan Anime (vissa mer, vissa mindre "barnsliga" ) innan och det är väl egentligen inte heller så olikt.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt är det enda jag stör mig på att bronies ofta vill att alla ska veta att de kollar på det.
Jag skiter fullständigt i vad folk kollar på för TV-serier, men när det är det enda de pratar om blir det jobbigt.

Jag springer inte runt med Modern Family-tröjor, byter avatar till något från Modern Family och snackar om det konstant bara för att jag kollar på det, varför ska det vara så med my little pony? Hur ofta finns trådar för folk som kollar på andra TV-serier på forum och sånt?

Det är det som får det att verka som någon fjantig "LOOK AT HOW UNIQUE AND DIFFERENT I AM"-hype.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är också MLP kille

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

är det någon som tycker om MLP?

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.