Permalänk
Medlem

Delid på Haswell 4770k

Tänkte visa hur jag deliddade min processor en 4770k och tjänade runt 20C på alla cores!

Delid på Haswell 4770k

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Nice, men du satte tillbaks heatspreadern sedan, går det att köra helt utan heatspreader möjligtvis?

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Jag fick också runt 20grader skillnad. Helt sjukt är vad det är.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betlomanus:

Nice, men du satte tillbaks heatspreadern sedan, går det att köra helt utan heatspreader möjligtvis?

Det ska gå att köra utan Heatspreader, kallas "direct die" (Googla det) Har tyvärr inte så mycket mer info om det.

Skrivet av Jays_swe:

Jag fick också runt 20grader skillnad. Helt sjukt är vad det är.

Ja, helt galet att vi ska behöva delida för att få dessa vettiga temperaturer (Nu ligger jag på 1.35V och toppar 67-68 grader... känns som att 4.8 kan vara nåbart. vet dock inte om jag vågar gå över 1.40v

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Vilken kylpasta användes?

Visa signatur

"Art is making something out of nothing and selling it."
- Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Jag änvände denna på själva cpu core. http://www.coolerkit.se/shop/coollaboratory-liquid-712p.html

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alx2331:

Vilken kylpasta användes?

Skrivet av Jays_swe:

Körde CLU (Cool laboratory liqud Ultra, som både TIM (Mellan IHS och Processor) samt mellan IHS och kylare... många sprida åsikter om det men det fungerar ju tydligen bra

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Körde CLU (Cool laboratory liqud Ultra, som både TIM (Mellan IHS och Processor) samt mellan IHS och kylare... många sprida åsikter om det men det fungerar ju tydligen bra

Från informationen för CLU:

Citat:

OBS - Se här innan användning:
Då produkten består av 100% metall är den ledande. Det innebär även att man inte får använda kylare med aluminiumbotten tillsammans med denna pasta, eftersom den får aluminiumet att lösas upp.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Visst har du lagt temperaturbilderna fel eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINKH:

Visst har du lagt temperaturbilderna fel eller är jag ute och cyklar?

Japp bak och fram

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."