köpråd nätaggregat och chassi

Permalänk
Medlem

köpråd nätaggregat och chassi

Hej jag ska köpa nätaggregat och chassi men vet inte vad jag ska köpa. Så vilket är det prisvärdaste och bästa nätaggregatet och chassit?
Mvh Frank

Permalänk
Medlem

Nätaggregat XFX Core Edition 550W, Seasonic byggt med komponenter av hög kvalité XFX Core Edition 550W http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=846234

Chassi, mer personligt tycke men Fractal Design Arc R2 är svårslaget när det kommer till mängden funktioner och prestandan man får för pengarna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1642896

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

Chassi är väldigt mycket en smaksak. Sedan lämpar sig vissa bättre till luftkylning och vissa till vattenkylning.
Personligen gillar jag mitt luftkylda Thermaltake Level 10 GT då den är snygg, rymlig, har hotswap-platser för 5 st. hårddiskar, bra med portar på framsidan, dammfilter, mm. Den är dock aningen plastig.

Nätaggregat beror ju först på hur många Watt du skall ha. Det är sedan viktigt att inte köpa något billigt märke eller modell, då de kan skada dina komponenter när de dör. Jag gillar personligen Corsairs dyrare modulära modeller.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Define R4.

Permalänk
Avstängd

Fractal Design Define R4.
Nätagg, då får du specifiera vilka komponenter du kommer använda. AX860 räcker till mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Nätaggregat XFX Core Edition 550W, Seasonic byggt med komponenter av hög kvalité XFX Core Edition 550W [...]

Om nätaggregat finns det fler synpunkter än modeller.

XFX 550 har nämnts ibland ganska flitigt under året; men vad som inte nämns är att just den modellen, 550 brons, inte är "Haswell ready". Så om det är viktigt med C6/C7 och den kompatibiliteten, så kanske man ska titta på en annan modell, eller märke. (XFX avsåg att utveckla en ny 550 som är kompatibel, samma gällde för 450; i övrigt var samtliga kompatibla, och det är fullt möjligt att alla nya nu är det.) Sedan finns det hela diskussionen om single rail vs multi rail etc. Men det är bra aggregat, liksom flera andra. Det ser väl mycket bättre ut nu än för ett antal år sedan, fler prisvärda med bra kvalitet.

Citat:

Although Haswell readiness excludes the XFX Pro Series 450W and 550W power supplies, XFX is already working closely with Seasonic to develop a new 550W Gold Pro Series PSU that will be compatible later this year.

http://www.prweb.com/releases/2013/5/prweb10762681.htm

Instämmer i att chassi är högst personligt, och att Fractal gör bra och trevliga chassin. Men TS fråga är svår att besvara av andra skäl, det går inte att ge generella rekommendationer om man inte ens vet något om vilken storlek som efterfrågas, det följer oftast bl.a. storlek på moderkort, som i sin tur beror på önskemål om expansionsmöjligheter etc. Så man kan inte tala i så generella termer.