"Din internetanslutning är ostabil" - Kommer inte åt WIFI i hemmet, men på andra ställen

Permalänk

"Din internetanslutning är ostabil" - Kommer inte åt WIFI i hemmet, men på andra ställen

Jag har ett frustrerande problem med min telefon, Samsung Galaxy S3. När jag går in på mitt WIFI hemma så låser sig all datatrafik, och jag kan inte göra något via internet. På andra platser fungerar det jättebra, och även 3G-nätet fungerar utan problem. Telefonen ger felmeddelandet "Din internetanslutning är ostabil", och frågar om jag vill ansluta till ett annat nät, men det är tyvärr inget alternativ.
Jag har startat om både telefonen, routern och telefonens WIFI, och jag har också installerat den firmwaren till routern. Routern i fråga är TP-link med modellnummer TL-WR740N, version 4.2. Vad finns det mer jag kan göra för att lösa detta problem?

Permalänk
Medlem

Fick samma med min Note 3 igår, kanske har med senaste uppdateringen att göra?!

Permalänk
Medlem

Min Note 3 har börjat göra samma sak rätt ofta hemma. Upplever det mer frekvent sedan senaste uppdateringen eller uppdateringarna.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Samma här med Note 3

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrPrick:

Samma här med Note 3

Samma här med min galaxy s4 som jag fick förra veckan,hade aldrig det problemet med min gamla goda s2:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Samma med min S3 och sambons S4... fast vi kan surfa på som vanligt ändå. Samsung måste har gjort nån miss i senaste uppdateringen...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Samma med min Note 3, kan inte ansluta längre hemma nu. Vilket rappel.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Samma med min s4

Permalänk
Medlem

Stötte på det problemet när jag hade en S3. Vet inte om det är en android feature eller samsung feature, men iaf så finns det någonstans i inställningar att stänga av den "kollen".

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

gå in där du väljer wifi nät >meny knappen> avancerat > "Tillåt nätverks byte" checka ur den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

gå in där du väljer wifi nät >meny knappen> avancerat > "Tillåt nätverks byte" checka ur den.

Det gör väl bara så att den kör på 3g istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

gå in där du väljer wifi nät >meny knappen> avancerat > "Tillåt nätverks byte" checka ur den.

Jag har för mig att den hette något annat, men kan ha fel.

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Det gör väl bara så att den kör på 3g istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."