Permalänk
Medlem

Kan man köra så?

Tjenare alla SweC-are! Jag har ett R9 280X i min burk just nu. Men jag har ett till äldre Asus let's game kort som är på 512MB. Skulle jag kunna använda Let's Game kortet till att driva min andra skärm så jag har ett för spel och ett för skärmar? Let's Game kortet har inga fläktar på sig utan det är bara typ kylflänsar på det. Men sen kommer rvi till det i drivrutiner... Det är ett Nvidia och det andra Radeon. Heeelp!

Permalänk
Medlem

Du kan koppla in fem skärmar i 280X

edit. tre var det visst

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför behöver du driva andra skärmen med ett skitkort? Ditt R9 280 ska ju kunna driva två skämar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör 4 på mitt 280x så inga problem. Aktiv minidp - valfri om man nu ska ha mer än 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tänkte mest att få ut så mycket FPS på en skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Skrivbordet körs redan i bakgrunden, att visa det på en extra skärm kommer ha väldigt liten om någon effekt på din fps.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Highwell:

Den största skillnaden är att kortet inte klockar ner sig lika mycket i "idle", te.x. mitt 7970 klockar ner sig till 300Mhz med en skärm, men med 2 så klockar den bara ner till 500Mhz, detta är ju dock ingen big deal

Men till frågan: JA, det går bra, dock får du helst klara dig på standard drivrutiner (dem som installeras direkt du kopplar in det).

Men du har inte grafik på processorn? Annars kan du använda den och slippa en onödig komponent

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.