Permalänk
Medlem

H2O-reactor

Tjenare!

Då var det dags för mig att starta en liten tråd med mitt bygge, jag har pillat med datorer så länge jag kan minnas och det har varit allt från commadore och Amiga tills jag fick min första Pentium och jag började intressera mig för just hårdvaran och möjligheter att byta delar, få saker att gå lite snabbare etc.
Har nu nått punkten där man är mitt emellan fest och skola till jobb och måsten och om jag skulle bygga ett monster så är det nu det är dags! Jag hade inte tänkt göra en bygglogg till en början utan detta har uppstått efter när jag förstod att intresset hos vänner och dyl var stort, så om vissa foton visar mer eller mindre av bygget så får ni har överseende med detta. Jag är heller ingen proffsfotograf, ibland är det mobilen eller plattan jag fotat med, men till största delen så är det sambons systemkamera jag så snällt fått låna. Bilderna är inkastade i Photoshop för att ibland öka skärpan lite eller förstärka färger / kontrast.

Men nu efter en ordentlig skatteåterbäring och en hel del jobb och slit kan ju nu presentera H2o-Reactor.
Det kommer vara en dual loop konfiguration i förhoppningsvis i 2 olika färgteman, lite beroende på hur det ser ut när det är färdigt. men silver och blått vill jag ska representera en loop, svart och rött den andra.

Nu till det magiska... speccs och delar:

Datorkomponenter:
Chassi: Corsair 900D
Nätdel: Be-quiet! Dark power pro p10 1200w
Processor: Intel core i7 4930k
Moderkort: Asus Rampage IV black edition
Ram: 32 Gb Corsair Dominator Platinum
Ljudkort: Asus Xonar Phoebus
OS diskar: 2st Corsair Force 3 i Raid-0
Lagring: 3st Western Digital Red 2Tb
Grafikkort 3st EVGA Titan black edition SC i Tri-SLI

Vattenkylning:
Fläktar: 22st Be-quiet! Silentwings 2 120mm och 1st silentwings 2 140mm
Radiatorer: 2 st Alphacool NexXxoS xt45 480, 1st Alphacool NexXxoS xt45 240 och 1st 1st Alphacool NexXxoS st30 240
Pumpar: 2st EK-D5 Vario Motor
Pumpmod: 2 st Bitspower acaetal top och 2st Bitspower shining silver mod
Reservoar: 2 stycken Bitspower 250ml
CPU-block EK supremacy clean CSQ
Chipset-block: EK-FB kit asus R4BE acetal+nickel
GPU-block: EK-FC780 ti acetal+nickel
GPU-backplate EK-FC780 ti black
Bitspower Crystal link acrylic tubing
Bitspower fittings: Så många 90 graders och 45 graders adaptrar och kompressions nipplar att jag tappat räkningen
Slang: Har inte varit nöjd med någon av de jag testat ännu: Tygon och Masterkleer så har beställt Primoflex som ska vara utan "plasticiser".

Övrigt:
Ljustslinga: röd och vit
Sleeving: MDPC röd, svart och vit
Chassimod: Coldzero plexi mods
Reservoar hållare
4 st Swiftech 8 way PWM splitters
Akasa pwm 4 pin extenders
Gelid 4pin mini till normal 4pin
Phobya 7M/w thermal pads
Mx4 kylpasta

Det första obligatoriska jag lärt mig av att kolla andras byggen är att man måste ha en samlingsbild:

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Jag sitter här och dregglar.. hoppas vi kan se ett färdigt resultat väldigt snart!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Detta ska bli kul att följa:)

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Bevakad tråden direkt Ser fram i mot att se detta monster levande

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Mycket intressant ska följas

Permalänk

En ny dimension av e-penis

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Vattenkylning:
Fläktar: 22st Be-quiet! Silentwings 2 120mm och 1st silentwings 2 140mm

http://i.imgur.com/WvIsMZO.jpg

Permalänk
Medlem

Holy Moses!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Sitter och laborerar med lite bilder just nu, så en uppdatering borde inte dröja allt för länge

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Bevakat!
Gode gud, vilken hårdvara.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Eye candy

Lycka till

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Daaaaaaaamn ! Ska följas

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Sitter och laborerar med lite bilder just nu, så en uppdatering borde inte dröja allt för länge

Sitter själv med masterkleer och är inte jätteimponerad. Vad var det med tygonslangen du inte gillade?

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Du får gärna dela med dig strömförbrukningen senare, blir intressant vad monstret kommer att sluka!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ska följas:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Sitter själv med masterkleer och är inte jätteimponerad. Vad var det med tygonslangen du inte gillade?

Tygon var min första slang och den tyckte jag blev gul, jag gillade flexibiliteten eller "mjukheten" i slangen men den gjorde mig samtidigt nervös då man vanligtvis ser folk kämpa fast sin slang. I korta drag så var det dock att den blev gul som sabbade det för mig...
edit: Den har även en annan textur än masterkleer som gör att den känns som en magnet för damm, på utsidan iaf. den är sträv på något sätt
Masterkleer var ännu värre, den har bara körts en månad, givet att temperaturerna varit lite högre med tanke på de nya grafikkorten som jag kört på luft ett tag för att testa lite. Men den ser rent äcklig ut.. har slitit ut allt och sköljt ur radiatorerna och vattenblocken igen i väntan på ny slang som inkom igår.

Skrivet av Icte:

Du får gärna dela med dig strömförbrukningen senare, blir intressant vad monstret kommer att sluka!

Jag har tjuvbyggt lite och ligger lite före än vad byggloggen säger, abstinensen för att leka och spela av sig lite blev för stor och jag gjorde ett tillfälligt bygge med fulaste slangdragningen i mannaminne och SSDna hängde i kablarna på baksidan vilket kommer visa sig senare i loggen. Men det möjliggjorde att jag kunde testa lite och min wattmättare från väggen visade under 3Dmark11

*trumvirvel*

1050w som högst mätt under visa scenändringar, men trillar ner till en 950-975.
Detta är också ett missvisande resultat då jag hade 9 fläktar som var PWM styrda och resterande 14 gick på fullt ös, till ingen nytta dock.. men ville ha ett worst case scenario när jag satt där. De resterande till grafikkorts loopen ska också PWM styras när jag kommer så långt...

Just nu väntar jag på flera thermal pads så ska jag plocka isär grafikkorten och montera vattenblocken... kliar i fingrarna här, under tiden så pillar jag med fotona!

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Tygon var min första slang och den tyckte jag blev gul, jag gillade flexibiliteten eller "mjukheten" i slangen men den gjorde mig samtidigt nervös då man vanligtvis ser folk kämpa fast sin slang. I korta drag så var det dock att den blev gul som sabbade det för mig...
edit: Den har även en annan textur än masterkleer som gör att den känns som en magnet för damm, på utsidan iaf. den är sträv på något sätt
Masterkleer var ännu värre, den har bara körts en månad, givet att temperaturerna varit lite högre med tanke på de nya grafikkorten som jag kört på luft ett tag för att testa lite. Men den ser rent äcklig ut.. har slitit ut allt och sköljt ur radiatorerna och vattenblocken igen i väntan på ny slang som inkom igår.

Tack för infon, hoppas du blir nöjd med Primo chill-slangen. Antar att det dröjer ett tag innan du kan utvärdera den. Ser fram emot mer info och ska bli kul att följa bygget

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Tygon var min första slang och den tyckte jag blev gul, jag gillade flexibiliteten eller "mjukheten" i slangen men den gjorde mig samtidigt nervös då man vanligtvis ser folk kämpa fast sin slang. I korta drag så var det dock att den blev gul som sabbade det för mig...
edit: Den har även en annan textur än masterkleer som gör att den känns som en magnet för damm, på utsidan iaf. den är sträv på något sätt
Masterkleer var ännu värre, den har bara körts en månad, givet att temperaturerna varit lite högre med tanke på de nya grafikkorten som jag kört på luft ett tag för att testa lite. Men den ser rent äcklig ut.. har slitit ut allt och sköljt ur radiatorerna och vattenblocken igen i väntan på ny slang som inkom igår.

Jag har tjuvbyggt lite och ligger lite före än vad byggloggen säger, abstinensen för att leka och spela av sig lite blev för stor och jag gjorde ett tillfälligt bygge med fulaste slangdragningen i mannaminne och SSDna hängde i kablarna på baksidan vilket kommer visa sig senare i loggen. Men det möjliggjorde att jag kunde testa lite och min wattmättare från väggen visade under 3Dmark11

*trumvirvel*

1050w som högst mätt under visa scenändringar, men trillar ner till en 950-975.
Detta är också ett missvisande resultat då jag hade 9 fläktar som var PWM styrda och resterande 14 gick på fullt ös, till ingen nytta dock.. men ville ha ett worst case scenario när jag satt där. De resterande till grafikkorts loopen ska också PWM styras när jag kommer så långt...

Just nu väntar jag på flera thermal pads så ska jag plocka isär grafikkorten och montera vattenblocken... kliar i fingrarna här, under tiden så pillar jag med fotona!

Vänta tills du bytar bios o voltmoddar dina kort då räcker inte 1200w

Min burk med ett titan @ 1300s mhz drar ca 650w i väggen när jag benchar

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Hahaha, älskar det! Balls to the walls!

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Vänta tills du bytar bios o voltmoddar dina kort då räcker inte 1200w

Min burk med ett titan @ 1300s mhz drar ca 650w i väggen när jag benchar

Nej, min plan var först att skaffa två grafikkort och det var AMD till och med, med ett lite högre watt men jag skulle ändå klara mig på 1200w.
När jag fick infallet att dra till med 3 så behövde jag ändra planerna och då Nvidia har 50w lägre TDP än AMD så fick det bli det istället. Ska jag byta ut något i framtiden så är det PSUn och lite bättre SSD diskar.

Jag har haft lite koll på overclockers.net och titan owners club där, och förstått att jag inte lär kunna kräma ur mer än 1,212V per kort då de har samma uppbyggnad som 780ti, vilket inte gör mig något

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Nej, min plan var först att skaffa två grafikkort och det var AMD till och med, med ett lite högre watt men jag skulle ändå klara mig på 1200w.
När jag fick infallet att dra till med 3 så behövde jag ändra planerna och då Nvidia har 50w lägre TDP än AMD så fick det bli det istället. Ska jag byta ut något i framtiden så är det PSUn och lite bättre SSD diskar.

Jag har haft lite koll på overclockers.net och titan owners club där, och förstått att jag inte lär kunna kräma ur mer än 1,212V per kort då de har samma uppbyggnad som 780ti, vilket inte gör mig något

Skyn3t bios låser upp volt till 1.325 om jag minns rätt , " sitter ej vid burken nu" och det finns ytterliggare volt mod som låser upp 1.6v+ om jag minns rätt. Om man vågar o har rätt kylning.

Mitt titan vill ha 1.315 vcore i 1340mhz för att gå stabilt. Temp runt 45-50 i den klocken.

Kör dock 24/7 core clock 1200mhz "mem +300mhz" med 1.215vcore som landar runt 32-40c med singel loop.

Edit läste först nu att ti korten ej går över 1.215 , det känner jag ej till men tycker det borde finnas skynet bios för Ti korten med.

Oavsett så lär du få en uber fin dator med din setup. Lite avis är man

Själv skulle jag vilja köra ett till titan men tycker dom är dyra kontra vad tex 780ti kostar. Får se om man hittar ett beg ngn gång

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Skyn3t bios låser upp volt till 1.325 om jag minns rätt , " sitter ej vid burken nu" och det finns ytterliggare volt mod som låser upp 1.6v+ om jag minns rätt. Om man vågar o har rätt kylning.

Mitt titan vill ha 1.315 vcore i 1340mhz för att gå stabilt. Temp runt 45-50 i den klocken.
Kör dock 24/7 core clock 1200mhz "mem +300mhz" med 1.215vcore som landar runt 32-40c med singel loop.

Edit läste först nu att ti korten ej går över 1.215 , det känner jag ej till men tycker det borde finnas skynet bios för Ti korten med.
Oavsett så lär du få en uber fin dator med din setup. Lite avis är man

Själv skulle jag vilja köra ett till titan men tycker dom är dyra kontra vad tex 780ti kostar. Får se om man hittar ett beg ngn gång

Yes, original titan går att låsa upp ganska ordentligt, Titan black går inte, vilket som sagt inte stör mig, det finns guider på hur man med en hårdvarumod och en lödkolv kan få upp volten men det är inget jag lär testa just nu. Jag tycker också att det är abnormt dyrt, speciellt när det 2 månader efter köp utannonseras 780ti 6Gb, men ska man hela tiden vänta på att köpa det senaste, det mest kostnadseffektiva etc så blir det aldrig något köp. Nu kör vi som Melle345 sa, Balls to the walls!

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Gawd damn Agge, min senaste uppgradering av datorn är ynklig i jämförelse. Väntar med stor förväntan på bilder av slutresultatet!

Permalänk

22st Fläktar då måste du prova köra dem så här Du skulle dock behöva ett par stycken till då

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Måste ju vara frågan mellan 60000-70000:- för denna dator inte illa pinkat, måste medge att man blir avundsjuk :P.
Ska bli kul att se hur det blir

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk

Fläktarna är värda mer än mitt grafikkort och moderkort tillsammans

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Vilket bygg:) ska följa.

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem

Första uppdateringen blir på lite hårdvara bara.

Det första jag var tvungen att göra var att spola ur radiatorerna från skit efter produktionsprocessen, jag började med varmt vatten och skaka metoden och slog upp det i en djup vit tallrik för att kolla om jag fick ur skit, problemet var att det aldrig tog slut haha.
Efter ha identifierat problemet med att varje gång jag skruvade i stoppluggen så flagnade det färg ur gängorna så gick det bättre.
Varför Alphacool har målat gängorna svarta förstår jag inte, men jaja... problem solved och de ligger nu på tork efter sista sköljningarna med destillerat vatten.

Medans de ligger på tork så packade jag upp hårddiskarna. Lagrings diskarna köptes på en rea förra året och har legat och drällt sedan dess, SSD diskarna är från ett äldre bygge och är en av de saker jag skulle byta ut, men jag måste ju ha något att göra i framtiden, eller hur?

Im a fan of theese fans?
En liten side note om fläktarna, när jag packade upp dem så märkte jag att jag inte i varje låda fick med voltadaptern som ger, 5v, 7v eller 12v. Nu är det ju PWM fläktar så jag lär inte använda dem, men av 23 fläktar så fick jag bara denna adapter i 6 av lådorna.

Som jag skrivit i första inlägget så tappade jag räkningen av alla fittings jag köpt. Jag har gått igenom många olika tankar i huvudet vilket har skadat plånboken lite, men min första våg gav mig rätt mängd crystal link adapters och en hel drös med 45 o 90 graders rotary compression fittings. Jag hade en del problem med firman jag beställde ifrån och med hjälp av en del arga mejl så har allt nu löst sig dock.
I resterande ordrar kom flera stop-plugs, kranar, och jag fick idén om att köra crystal link även mellan CPU och moderkortsblocken. Får jag fittings över lär de antagligen hamna på sweclockers marknad för den som är intresserad. Dessa 3 påsar motsvarar inte alla fittings heller, bilden togs i efterhand när det redan satt 15-18 fittings monterade. Men borde ge en bra överblick.
Jag har aldrig använt eller testat andra märken men har inte haft en enda som läckt hittills.

Den sista bilden får bli på kronjuvelen! All hail the King

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
99:e percentilen

Släng ut Force 3:orna och in med bättre SSD:er! Intel eller Samsung kanske?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Släng ut Force 3:orna och in med bättre SSD:er! Intel eller Samsung kanske?

I know, jag skulle vilja ha Intels nya 730, dessa gamla force 3orna är som jag skrivit restprodukter från ett äldre bygge och fungera tillsvidare

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |