Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Musmattan laggar?!

Nu är det så att min musmatta har börjat lagga, det som händer är att om jag drar med musen helt rak så stutsar muspekaren upp och ner rätt så grovt.
Jag provade att ta bort musmattan och problemt löste sig direkt, men jag vill ju använda musmattan och undrar om det finns någon lösnig. Musen och musmattan är i märket Arrogant om det är till någon hjälp.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Musen har svårt att läsa mattan.

Kollat om sensorn är dammig ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraySides:

Nu är det så att min musmatta har börjat lagga, det som händer är att om jag drar med musen helt rak så stutsar muspekaren upp och ner rätt så grovt.
Jag provade att ta bort musmattan och problemt löste sig direkt, men jag vill ju använda musmattan och undrar om det finns någon lösnig. Musen och musmattan är i märket Arrogant om det är till någon hjälp.
Tacksam för svar!

Strykjärn? låt ligga under en hög med böcker några timmar.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Förreslår byte av musmatta till märket Ödmjuk. Avråder från märket Internettroll då många haft problem med dessa!

Skämtåsido, byt musmatta eller tvätta den,

Permalänk

Vet inte om laggar är rätt term i sammanhanget...

Hur som helst kan de vara så att musmattan är smutsig, om den tål tvättmaskin kan det vara ett tips att tvätta den.

Permalänk
Medlem

Gör rent sensorn med en tops
Lägg mattan i diskhon med lite tvättmedel (Mildare tvättning än maskinen)
Eller köp en ny matta, dom är inte så dyra.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Tack för alla svar, får hoppas att det löser sig.

Permalänk

Är din musmatta inkopplad med sladd eller trådlöst?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Är din musmatta inkopplad med sladd eller trådlöst?

HAHA Dagens!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Ypperligt tillfälle att dra upp denna
https://www.youtube.com/watch?v=UBPMKL8BrCk

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Förreslår byte av musmatta till märket Ödmjuk. Avråder från märket Internettroll då många haft problem med dessa!

Skämtåsido, byt musmatta eller tvätta den,

Låter som en musmatta som ikea skulle sälja

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Jag brukar blåsa musen och torka av mussmattan samt blåsa på den för att lösa det. Brukar även plocka bort damm från musen även om jag knappt ser någon så kanske det finns något som stör.

Det brukar lösa problemet.

Permalänk
Medlem

Brukade skoja ibland med brorsan o sätta en bit genomskinlig tape under musen, sådär lagom så det störde sensorn

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.