Bekväma lurar med bra ljud, 1500-2000kr

Permalänk
Medlem

Bekväma lurar med bra ljud, 1500-2000kr

Hejsan Sweclockers.

Jag bestämde mig för ungefär en månad sen att byta upp mig till ett par hörlurar och körde på ett Audio Technica M50s då väldigt många säger att det är en bra instegsmodell. Har nu testat dem ett tag och tycker helt klart att ljudet är väldigt mycket bättre än mitt gamla headset men problemet är att jag inte tycker att det är såpas bekvämt i längre perioder då det blir både vart och trycker lite mot öronen.

Så det jag tänkte var att kanske någon annan kunde hjälpa mig att hitta ett par som just är bekväma och samtidigt har bra ljud för den pengen.
Var nere på stan och tittade runt och där fanns det inte mycket, testade ett par Beyerdynamic Custom One Pro och tyckte att de var sköna i sig men gillar inte att det är läder muffar (eller vad man ska kalla det).

Säg till om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till.

Sen en annan fråga, är det viktigt att fixa en DAC för sina hörlurar? Vissa verkar säga att det inte hjälper och andra säger att det är extremt viktigt.

Tack i förhand

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Sennhieser HD598 tycker jag är riktigt sköna. Öppen/stängd lur dock så den bullrar ju endel utåt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

AKG 550: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384

Earpads kan ju bytas ut. Är nästan 100% säker på att Custom One Pro har andra earpads som kan köpas. Speciellt då de är kända för att vara just det som namnet antyder, customizable.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Nu skriver du hörlurar så headset kanske inte är på fråga.

Men jag tipsar ändå om Sennheisers PC 360. http://sv-se.sennheiser.com/gamer-headset-hifi-sound-noise-ca....
De ligger inom din budget och är väldigt bekväma. Jag kör dem med ett internt Asus Xonar Essence ST ljudkort. Blir inte varma som andra lurar pga att de är öppna. Å andra sidan släppper de in mer ljud än andra.
Jag använder dem som spellurar och har andra lurar när jag är på fot, AKG K 451 och Marshall Monitor Black. Men Sennheiser lurarna är klart bekvämast och bäst ljud.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 : Intel Core i7 2600K : Corsair Vengeance LP CL9 16GB : ASUS STRIX GTX 980 ti : Corsair RM650i PSU : Samsung 850 Evo :: Intel 520 :: Asus Xonar Essence ST : Corsair Carbide 400Q : Asus PB278Q : Noctua fläktar : Mionix Naos 8200 : Corsair K65 RGB : Sennheiser PC360 : Adam A3X

Permalänk

Kan inte annat än rekommendera mina http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1642688. Det är visserligen ett headset och ligger lite utanför din budget, men det kommer då och då på REA och brukar gå för 1490. Har aldrig haft ett par mer bekväma hörlurar, och mikrofonen fungerar ypperligt den med.

Reserverar mig för att jag inte är någon audiofil, men jag kan åtminstone uppskatta bra ljud.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cazcade:

Nu skriver du hörlurar så headset kanske inte är på fråga.

Men jag tipsar ändå om Sennheisers PC 360. http://sv-se.sennheiser.com/gamer-headset-hifi-sound-noise-ca....
De ligger inom din budget och är väldigt bekväma. Jag kör dem med ett internt Asus Xonar Essence ST ljudkort. Blir inte varma som andra lurar pga att de är öppna. Å andra sidan släppper de in mer ljud än andra.
Jag använder dem som spellurar och har andra lurar när jag är på fot, AKG K 451 och Marshall Monitor Black. Men Sennheiser lurarna är klart bekvämast och bäst ljud.

Kommer headset på tal så kanske dessa nya Sennheiser lurar kan vara intressanta.

Öppna: http://www.inet.se/produkt/6607033/sennheiser-g4me-one-black-...
Stängda: http://www.inet.se/produkt/6607032/sennheiser-g4me-zero-black...

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Kommer headset på tal så kanske dessa nya Sennheiser lurar kan vara intressanta.

Öppna: http://www.inet.se/produkt/6607033/sennheiser-g4me-one-black-...
Stängda: http://www.inet.se/produkt/6607032/sennheiser-g4me-zero-black...

Skrivet av ddaniel91:

Kan inte annat än rekommendera mina http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1642688. Det är visserligen ett headset och ligger lite utanför din budget, men det kommer då och då på REA och brukar gå för 1490. Har aldrig haft ett par mer bekväma hörlurar, och mikrofonen fungerar ypperligt den med.

Reserverar mig för att jag inte är någon audiofil, men jag kan åtminstone uppskatta bra ljud.

Skrivet av cazcade:

Nu skriver du hörlurar så headset kanske inte är på fråga.

Men jag tipsar ändå om Sennheisers PC 360. http://sv-se.sennheiser.com/gamer-headset-hifi-sound-noise-ca....
De ligger inom din budget och är väldigt bekväma. Jag kör dem med ett internt Asus Xonar Essence ST ljudkort. Blir inte varma som andra lurar pga att de är öppna. Å andra sidan släppper de in mer ljud än andra.
Jag använder dem som spellurar och har andra lurar när jag är på fot, AKG K 451 och Marshall Monitor Black. Men Sennheiser lurarna är klart bekvämast och bäst ljud.

Inte så attraktivt med headset, har redan en fungerande mikrofon så känns smartare att lägga hela kostnaden på just hörlurarna men tack ändå.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hejsan Sweclockers.

Jag bestämde mig för ungefär en månad sen att byta upp mig till ett par hörlurar och körde på ett Audio Technica M50s då väldigt många säger att det är en bra instegsmodell. Har nu testat dem ett tag och tycker helt klart att ljudet är väldigt mycket bättre än mitt gamla headset men problemet är att jag inte tycker att det är såpas bekvämt i längre perioder då det blir både vart och trycker lite mot öronen.

Så det jag tänkte var att kanske någon annan kunde hjälpa mig att hitta ett par som just är bekväma och samtidigt har bra ljud för den pengen.
Var nere på stan och tittade runt och där fanns det inte mycket, testade ett par Beyerdynamic Custom One Pro och tyckte att de var sköna i sig men gillar inte att det är läder muffar (eller vad man ska kalla det).

Säg till om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till.

Sen en annan fråga, är det viktigt att fixa en DAC för sina hörlurar? Vissa verkar säga att det inte hjälper och andra säger att det är extremt viktigt.

Tack i förhand

Går utmärkt att köpa tex velourkuddar till COP.

Däremot hade jag hellre köpt Philips Fidelio X1.

Har själv ägt ett par COP men de såldes fort pga dess styrka även är dess största svaghet. Svagheten sitter i att basen tar överhand och blir väldigt slapp. Diskanten har även en tendens att skjuta iväg på sina ställen.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av zather:

Hejsan Sweclockers.

Jag bestämde mig för ungefär en månad sen att byta upp mig till ett par hörlurar och körde på ett Audio Technica M50s då väldigt många säger att det är en bra instegsmodell. Har nu testat dem ett tag och tycker helt klart att ljudet är väldigt mycket bättre än mitt gamla headset men problemet är att jag inte tycker att det är såpas bekvämt i längre perioder då det blir både vart och trycker lite mot öronen.

Så det jag tänkte var att kanske någon annan kunde hjälpa mig att hitta ett par som just är bekväma och samtidigt har bra ljud för den pengen.
Var nere på stan och tittade runt och där fanns det inte mycket, testade ett par Beyerdynamic Custom One Pro och tyckte att de var sköna i sig men gillar inte att det är läder muffar (eller vad man ska kalla det).

Säg till om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till.

Sen en annan fråga, är det viktigt att fixa en DAC för sina hörlurar? Vissa verkar säga att det inte hjälper och andra säger att det är extremt viktigt.

Tack i förhand

Fidelio X1 låter bra och är mycket bekväma om du inte har för stort huvud.
http://www.amazon.co.uk/Philips-Fidelio-X1-00-Headphones/dp/B...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Thomann säljer AKG 551 för tusenlappen med frakt.
http://www.thomann.de/se/akg_k_551_slv.htm

Fidelio X1, dT990 Pro (250 Ohm), K 272 HD och HD 598 är de som gäller annars för din budget.

Annars tycker jag både om Beyerdynamic DT880 (250 och 600 Ohm) och AKG Q701 men båda de spräcker din budget

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

AKG 550: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384

Earpads kan ju bytas ut. Är nästan 100% säker på att Custom One Pro har andra earpads som kan köpas. Speciellt då de är kända för att vara just det som namnet antyder, customizable.

Tittat lite runt på lurarna och verkar finnas mycket folk som tycker väldigt olika om dem. Ska leta vidare efter en bra recension.

Skrivet av IntelAti:

Går utmärkt att köpa tex velourkuddar till COP.

Däremot hade jag hellre köpt Philips Fidelio X1.

Har själv ägt ett par COP men de såldes fort pga dess styrka även är dess största svaghet. Svagheten sitter i att basen tar överhand och blir väldigt slapp. Diskanten har även en tendens att skjuta iväg på sina ställen.

Skrivet av Mumu55:

Fidelio X1 låter bra och är mycket bekväma om du inte har för stort huvud.
http://www.amazon.co.uk/Philips-Fidelio-X1-00-Headphones/dp/B...

Så 2 på Fidelio X1, verkar inte vara många som klagar på dem heller. Har aldrig haft ett par öppna lurar innan, vad är egentligen den stora skillnaden?

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett par senhiser hd 598 och kan varmt recomendera dem, de är helt öppna så ljud hörs ut men ljubliden är väldigt bred vilket är bra för spel. Vad det gäller dac så är inte det jätte viktigt, om du känner att du verkligen vill ha en så ska du nog skaffa en ODAC med en O2 förstärkare, de är designeade av en entusiast för att ge så objektivt bra ljud som möjligt.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Thomann säljer AKG 551 för tusenlappen med frakt.
http://www.thomann.de/se/akg_k_551_slv.htm

Fidelio X1, dT990 Pro (250 Ohm), K 272 HD och HD 598 är de som gäller annars för din budget.

Annars tycker jag både om Beyerdynamic DT880 (250 och 600 Ohm) och AKG Q701 men båda de spräcker din budget

/baguette_2

Om det är så stor skillnad så det är värt de där extra små pengarna så lägger jag hellre det och får bra grejor än något lite sämre.

Är Beyerdynamic DT880 och AKG Q701 värda det extra och är det någon stor skillnad mellan dem?

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hejsan Sweclockers.

Jag bestämde mig för ungefär en månad sen att byta upp mig till ett par hörlurar och körde på ett Audio Technica M50s då väldigt många säger att det är en bra instegsmodell. Har nu testat dem ett tag och tycker helt klart att ljudet är väldigt mycket bättre än mitt gamla headset men problemet är att jag inte tycker att det är såpas bekvämt i längre perioder då det blir både vart och trycker lite mot öronen.

Så det jag tänkte var att kanske någon annan kunde hjälpa mig att hitta ett par som just är bekväma och samtidigt har bra ljud för den pengen.
Var nere på stan och tittade runt och där fanns det inte mycket, testade ett par Beyerdynamic Custom One Pro och tyckte att de var sköna i sig men gillar inte att det är läder muffar (eller vad man ska kalla det).

Säg till om det är något mer ni behöver veta för att hjälpa till.

Sen en annan fråga, är det viktigt att fixa en DAC för sina hörlurar? Vissa verkar säga att det inte hjälper och andra säger att det är extremt viktigt.

Tack i förhand

Jag har testat Sony MDR DS 6500 och dom var riktigt bekväma och ljudet kan jag omöjligt klaga på.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av zather:

Om det är så stor skillnad så det är värt de där extra små pengarna så lägger jag hellre det och får bra grejor än något lite sämre.

Är Beyerdynamic DT880 och AKG Q701 värda det extra och är det någon stor skillnad mellan dem?

Alla hörlurar som jag tipsade om är bra, allt handlar bara om vilket ljud du gillar.
Jag själv tyckte det var värt att betala de lilla extra då jag var ute efter ett visst typ av ljud.

Sen är det så att en lur funkar inte till allt (om man är lite kräsen), så det är lite bättre att bestämma sig för vad man ska göra med lurarna och välja en lur som gör det bäst. T.ex. att hörluren funkar utmärkt för film men inte lika bra till spel.

Jag själv har DT880 för spel, rock/metal och Q701 för serier/film.
T.ex. ljudet i DT880 tröttnar man väldigt fort på, finns liksom ingen "känsla i ljudet" (avslöjande och kallt ljud), utan ljudet är bara där, vilket jag tycker är bra om man vill höra fotstegen osv.
Q701 har varmare ljud än DT880 vilket gör att man orkar använda lurarna längre.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Fidelio X1 låter bra och är mycket bekväma om du inte har för stort huvud.
http://www.amazon.co.uk/Philips-Fidelio-X1-00-Headphones/dp/B...

Eftersom du länkade en amazon länk så tänkte jag att du kanske vet om jag skulle köpa därifrån, blir det frakt och moms tillagt senare eller är det hela priset jag behöver betala? Just nu så ser dessa lurar väldigt fina ut.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Eftersom du länkade en amazon länk så tänkte jag att du kanske vet om jag skulle köpa därifrån, blir det frakt och moms tillagt senare eller är det hela priset jag behöver betala? Just nu så ser dessa lurar väldigt fina ut.

Det är .co.uk, alltså säljer de från england. Det kostar som det står på hemsidan, alltså pris + frakt och inget utöver det då det är köp inom EU.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Det är .co.uk, alltså säljer de från england. Det kostar som det står på hemsidan, alltså pris + frakt och inget utöver det då det är köp inom EU.

Tackar för informationen!

Väldigt trevligt då det var ett riktigt bra pris på amazon där.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av zather:

Så 2 på Fidelio X1, verkar inte vara många som klagar på dem heller. Har aldrig haft ett par öppna lurar innan, vad är egentligen den stora skillnaden?

Ok flummar fram lite skillnader kortfattat, finns mer som skiljer. Största fördelen för öppna lurar är större och luftigare ljudbild. Öppen konstruktion brukar även innebära att de inte blir lika varma, bra för långlyssning. Men tyvärr ljudläckage både in och ut, inget för bussen eller flyget. De flesta lurar i absoluta toppskiktet är öppna.

Slutna lurar lämpar sig även för utomhusbruk och i miljöer där det finns omgivningsljud ex en TV på hög volym. De lurar med mest bas är ofta slutna, har för mig det är enklare att skapa bastryck i en sluten konstruktion.

Sen är det även en smaksak vilken ljudtyp man föredrar.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ok flummar fram lite skillnader kortfattat, finns mer som skiljer. Största fördelen för öppna lurar är större och luftigare ljudbild. Öppen konstruktion brukar även innebära att de inte blir lika varma, bra för långlyssning. Men tyvärr ljudläckage både in och ut, inget för bussen eller flyget. De flesta lurar i absoluta toppskiktet är öppna.

Slutna lurar lämpar sig även för utomhusbruk och i miljöer där det finns omgivningsljud ex en TV på hög volym. De lurar med mest bas är ofta slutna, har för mig det är enklare att skapa bastryck i en sluten konstruktion.

Sen är det även en smaksak vilken ljudtyp man föredrar.

Ok schysst. Öppna känns fint då jag tycker att slutna har varit för varma. Sen har jag inte planerat att ta dessa lurar utomhus så det kvittar där med.
Tack för svaret.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av zather:

Tackar för informationen!

Väldigt trevligt då det var ett riktigt bra pris på amazon där.

Kika på amazon.it, amazon.de och amazon.fr med, brukar vara olika priser
Köpte mina Fidelio L2 från amazon.it för 1700 kronor med frakt men på amazon.co.uk kostade dom 2300 när jag beställde mina.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

K550 är bra men inte för alla.

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61