Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem

Vi använder en känd tredjepart escrow service för betalning och så köper jag hela ditt lager för de priserna du angett. Jag sätter in pengarna till escrow företaget, du får bekräftelse på att pengarna finns och sedan levererar du varorna. När jag väl fått dem så bekräftar jag att varorna är mottagna och de kommer släppa pengarna till dig.

Deal?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Blub

Skrivet av Blub:

Hej Magnus

Tack för din test order. Jag skickar dig all information under eftermiddagen svensk tid.
Måste bara komma in på kontoret först, så jag har ordning på allt.

Jag såg att info kommit ut om din order också. Det fanns ju invändningar om det fungerar också.
Då skulle det ju bara se bra ut. Spelar ju ingen roll hur man gör i denna situation tydligen.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

-----

Hej

Ja folk är ju alltid försiktiga. Men fungerar allt och jag får delarna så lägger jag upp bilder och all info om affären och då kommer du få en hel armé av nya kunder.

/Magnus

Dold text

Vänligen lägg upp prints på samtliga mail från konversationen du haft med företaget.
Du börjar osa unket. Ett enkelt sätt att visa att du inte är en del av det hela.

Jag har ju kopierat upp samtliga mail? Eller menar du printscreen? Kan fixa det efter jobbet senare idag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"In order to keep the prices we have and be the absolute cheapest option on the market we have
after we integrated sales to individuals without a company we have had to set the minimum order value of US1000 or currency equivalent. This limit applies to both companies as individuals."

Från deras ToS

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som känner på mig att Blub är Leifs kompanjon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

gött för personen som la testordern då den kommer gå igenom. grattis!

Permalänk
Medlem

Får Markosgames-vibbar av detta, jag. Fattar inte att folk ens tänker i två sekunder innan de avgör att det nog är bäst att inte beställa när typ allting pekar på att det är en bluff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Får Markosgames-vibbar av detta, jag. Fattar inte att folk ens tänker i två sekunder innan de avgör att det nog är bäst att inte beställa när typ allting pekar på att det är en bluff.

Girighet stavas det. En sjukdom många SweC:are verkar drabbas av ibland. Går att bota med förnuft (receptbelagt) om det finns tillgängligt.

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Är det bara jag som känner på mig att Blub är Leifs kompanjon?

Hehe, det är han inte 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Agile:

Girighet stavas det. En sjukdom många SweC:are verkar drabbas av ibland. Går att bota med förnuft (receptbelagt) om det finns tillgängligt.

Är inget konstigt att man som entusiast blir sugen när de häftigaste prylarna inom ens största intresse är extremt lågt prissatta. Många av oss vill hemskt gärna ha en fin dator, men har inte råd, så det handlar inte om girighet. Men man ska givetvis betrakta detta som en bluff tills motsatsen bevisats, och räkna med att man kastar pengar i sjön om man handlar av detta företag.

För ett år sedan sålde CDON 3960X för 2999 kr. Man var knappast girig för att man köpte en sådan. (Dock kan ju CDON, med avseende på trovärdighet, givetvis inte jämföras med CStocklots.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Ingen i Västerås eller i närheten av Västerås som har lust att kolla upp adressen?

Jag bor i västerås. Vad är det för adress? Eller är det någon annan som redan utforskat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Han Skickade ett mail till mig lite för mycket stalker tycker jag!

Hej, Abbe

Jag har sett att du startat en ny tråd i Sweclockers forum om oss. Det tackar
vi för. All reklam är bra, de har många läsare och information om att vi finns
sprids snabbare helt utan annonskostnader för oss.

Nu är det så att vi inte går in och komenterar i olika forum för vår sak, men
eftersom du startade diskussionen så har det kommit ett antal felaktiga kom-
mentarer där. Jag känner att som kunnig i detta fall så måste jag bemöta detta.

Dessa är ang. vår address till webbutiken. Den var tillfälligtvis lagd på t15.org
för att vi inte hade all information från vår ordinarie server support på nuvarande
addressen .com vilken är köpt genom web.com.
Den informationen är att de har ett stort problem med sin email de ger till sina
kunder då den räknar nåstan alla mail som skickas till en hotmail, gmail eller yahoo
mail som spam och inte låter dem komma till dessa addresser. Även ett antal enskilt
ägda domäner som har epost addresser kan ej heller nås, vilket gjorde att våra kunder
ej kunde få sina order och registreringar bekräftade.
Då ser vi genast varför den informationen finns att läsa under terms länken. Alltså
för att vi vill ge våra kunder heads up när något ej fungerar.
Vi flyttade då sidan tillfälligt till en gratisserver men fick för mycket besök och
bandvidden tog slut. Därav CPU kvota svaret på den sidan.
Vi har nu flyttat tillbaka till .com addressen under tiden vi uppdaterar och pekar om
vår address till en ny server som har de krav vi behöver.
De som betvivlar detta får gärna ringa web.com support +18009324678. Jag kommer under
dagen att meddela dem att det är okej att utlämna den informationen till de som vill
kontrollera.

Varför vi använder vår gmail beror alltså på att den mail som är kopplad till butiken
enbart tar emot mail men ej skickar ut som den ska. Hänvisn. till web.com

Vi har också människor i den tråd du skapat som försöker att förlöjliga allt med kom-
mentarer helt lösryckta och som saknar bevis av något slag.
Jag vill påminna om att det i de regler som finns för forumet ej är tillåtet att "trolla"
som det så modernt heter. De finns de som försöker gå till ytterligheter med detta.

Det borde ju vara så att en moderator för detta forum kontrollerade detta, och ser att
det helt och hållet saknar bevis och inte borde få fortgå då det kommer till skada för
företaget enbart av anledning att en osann tråd helt plötsligt toppar sökmotorerna.

Det finns också ett påstående att priset vi tar för produkterna inte ens räcker till
tillverkningskostnaden. Jag har jobbat i över 25 år med import och export samt upp-
köp av varupartier inom en rad olika produktkategorier och genres. Vid uppköp av varu-
partier oavsett om det är i Sverige eller i annat land så gäller varken inköpspris,
tillverkningskostnad eller säljvärde. Som exempel så vet säkert alla att det finns många
partier inom klädbranschen. En T-shirt som till exempel kostar 149.- i Sverige i en butik,
går ibland ned till 99.- på rea. Den har ett tryck i 4 färg. Varupartier av sådant kan
idag köpas i pack om 2500-5000 st för 4-5 kronor st. Jag tror inte detta är nog för till-
verkningskostnad heller, men det är ett faktum. Detta sker varje dag i alla länder.
Vad som gäller är hur desperat är säljaren, hur fort vill denne komma loss, vilket pris
vill köparen betala? Kan man sedan nå en överenskommelse som alla kan leva med eller alt.
måste leva med så blir det affär. Det är så det går till. (lektion 1A i partihandel)

Citatet "Snacka att dom får in mycket cash och lika många som blir blåsta. Får man cykel på
köpet? LOL" är skrämmande med tanke på att ingen som skrivit i detta forum kommenterat att
de fått felaktika produkter, inte fått några produkter, eller blivit blåsta. Det kommer
heller inte att ske i och med att vi jobbar med orginal produkter med god kvalitet samt
alltid skickar våra produkter till våra kunder på utsatt tid trots de problem vi har med
våra butiksfunktioner. Inga klagomål alltså inga fel. Du som skrev detta, skaffa dig något
meniningsfullt att göra.

De priser vi har beror på att vi tidigare enbart sålt stora partier vidare till andra företag
och butiker. Vi har valt att innefatta privatpersoner också och bibehålla våra priser. Detta
har efter samtal med våra större återkommande kunder gjort att vi fått lägga minsta order-
summa på min 1000 USD för att inte tappa dem som kunder, och inte skapa en konkurrenskonflikt.

Varukorgen visar dock ett konstigt svar om summan är under. Detta har vi försökt rätta till
men litar numera på att det blir korrekt med serverbyte också.

Jag behöver nog inte fråga dig om du vill eller har tid, eftersom vi inte skapar konton för
forum enbart för detta, då skulle vi säkert få 100 tals konton med tiden eftersom alla gillar
att prata om saker de inte vet. Skulle du inte kunna hjälpa mig att förklara detta med att
kopiera detta mail och lägga det i samma tråd i Sweclockers forum.

Jag heter Leif och driver Computer Stocklots. Jag kan för alla direkta frågor rörande min
verksamhet nås via sales@computerstocklots.com eller computerstocklots@gmail.com svaren ni
får kommer dock innan vårt serverproblem är klart att komma från gmail kontot.
Telefonnummret som beskrivs tråden går också att nå mig på: 021-495 0029 för alla som kan
ringa och ställa sina frågor person till person istället för att anonymt och fegt smutskasta
någon via internet. Telefontider: 08oo-13oo alla dagar.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Synd för dig att man enligt svensk lag inte kan förtala ett företag.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Inaktiv

Vilken crittext vägg..

Inget orgnr fortsatt vad man kunde se?

Permalänk
Medlem

Någon kan fråga honom om orgnr i mejl om ni verkligen vill veta det.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Någon kan fråga honom om orgnr i mejl om ni verkligen vill veta det.

Det dem ju gjort vid ett flertal gånger men Leif undviker att utelämna den informationen gång på gång.

Permalänk
Medlem

Bluff

Inte för att jag tror på sidan för fem öre och det är några saker som man måste ha i åtanke.
Vad jag vet så är Alibaba.com världens största Stocktrader, vare sig det gäller Datordelar eller ej.

Det som är helt galet i mina ögon är att han hela tiden säger att det är Överskottsbolag och konkursbo som han köpt upp.
Om man går in på Alibaba.com och söker på Stocktrade så hittar man väldigt mycket delar för sjukt billiga priser.
Jag känner själv folk som köpt upp stora partier för struntsummor och sen säljer det på loppis i Sverige.
Dock så rör sig detta nästan uteslutande om 3:e hands varor och no-name artiklar.

De stora aktörerna vill inte bli förknippad med detta och de jobbar aktivt med att förhindra detta.
Vårt företag köpte in et Väldigt stort parti med Globalknivar som på den svenska marknaden säljs för
800-1500kr/st.
Vi sålde dessa till konsument för 299-499kr/st och hade 30 marginal på produkterna.

Det tog ca 2 veckor sen blev vi kontaktade av Global med en stämning att vi inte fick sälja deras varumärke för detta
pris då det hämmar deras varumärke. Detta hände även med TV-Shop då de kontaktade oss 3 gånger och förbjöd oss
sälja deras varumärke för ett så pass reducerat pris.

Att denna person kommit över Original MSI eller Gigabyte Titankort för dessa priser är i stort sett omöjligt.
Och jag tror att MSI eller dyl hade gått in om detta varit realitet och att de var så stora som han säger.
Du kan inte ens hitta dessa på Alibaba för dessa priser, där finns bara noname och att man måste oftast köpa hela partier.

Och när han skriver följande :
"Som exempel så vet säkert alla att det finns många
partier inom klädbranschen. En T-shirt som till exempel kostar 149.- i Sverige i en butik,
går ibland ned till 99.- på rea. Den har ett tryck i 4 färg. Varupartier av sådant kan
idag köpas i pack om 2500-5000 st för 4-5 kronor st. Jag tror inte detta är nog för till-
verkningskostnad heller, men det är ett faktum. Detta sker varje dag i alla länder
."

Vad jag vet så kan du inte köpa upp Gucci, Armani eller R.L. Tröjor för 40-50kr/st.
I alla fall inte om du skall ha äkta vara.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Jo Jo, då var man här igen.

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir
han beskylld för att vara min utsände/medarbetare/kompanjon. Helt obskyrt.

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den
karaktären att de förbrukar sitt liv i ett forum.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och
kommer att ändra informationen så fort jag kommer det steget)

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar
till ett forum vilket inte var tanken med den idén.

Permalänk
Medlem

blir att följa

Permalänk
Entusiast

Några av länkarna på sidan leder bara till http://www.prestashop.com/ "Build a Free Online Store"
Bara det säger ju att sajten är ett havsverk baserat på en gratis-mall. Okej. Det är ju en budget-butik, så det kan jag nästan se mellan fingrarna på.
Sedan det här med "Free shipping Worldwide"... och även den länken leder bara till prestashop.com ... jomen tjenare... Levererar de gratis till nordpolen också?

Jag tvivlar starkt att detta skulle vara en seriös sida.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

Och du har ju heller inte kommit med nån information som styrker motsatsen.
Om du är en seriös företagare, och inte nån bedragare, vore det väldigt enkelt för dig att helt sonika presentera information som gör dig trovärdig.
Det faktum att du inte vill göra det bevisar bara våra farhågor om att du inte är nån man vill göra affärer med.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir
han beskylld för att vara min utsände/medarbetare/kompanjon. Helt obskyrt.

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den
karaktären att de förbrukar sitt liv i ett forum.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och
kommer att ändra informationen så fort jag kommer det steget)

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar
till ett forum vilket inte var tanken med den idén.

Hade jag själv drivit ett företag med dom priserna som ni har på hemsidan så måste du ju förstå att folk blir skeptiska? Varför kan du inte bara svara på våra frågor på ett normalt sätt eller i alla fall förklara för oss varför man skulle lägga en order hos er när det inte ens finns några referenser. Det luktar bluff och båg på långa vägar.

Permalänk

Alltså 1000 spänn för en Titan.. Drömmer jag eller är det bluff? Du kan omöjligt sälja en Titan för så lite pengar. Jag undrar hur mycket ett GTX760 kostar, 50kr?

Edit: Kollade nu. GTX 760 för 400 spänn, yo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir
han beskylld för att vara min utsände/medarbetare/kompanjon. Helt obskyrt.

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den
karaktären att de förbrukar sitt liv i ett forum.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och
kommer att ändra informationen så fort jag kommer det steget)

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar
till ett forum vilket inte var tanken med den idén.

Eftersom man måste uppge organisationsnummer på sin hemsida som företag, och eftersom jag ej kan hitta något organisationsnummer varken på Computerstocklots hemsida och http://www.bolagsverket.se/om/oss/etjanster/foretagsfakta så är din verksamhet olaglig.

Edit:
Ifall du inte var medveten om detta trots dina 25 års erfarenhet, läs: http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/aktiebolag/start... och skriv ut det.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir
han beskylld för att vara min utsände/medarbetare/kompanjon. Helt obskyrt.

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den
karaktären att de förbrukar sitt liv i ett forum.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och
kommer att ändra informationen så fort jag kommer det steget)

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar
till ett forum vilket inte var tanken med den idén.

Om ni tänker efter lite, så förstår ni säkert varför folk är extremt misstänksamma.
Det har passerat så många bedragare med falska, men relativt välgjorda hemsidor som lurat folk på pengar.
Folk har börjat lära sig, och blir alltmer misstänksamma.

Er sida innehåller en duktig bunt brister som alla bidrar till skurk-misstankarna. Jag tänker inte rada upp bristerna här, eftersom det skulle innebära medhjälp till brott, om det mot all förmodan skulle visa sig att ni är en bedragare.

Mitt tips till er: Fixa en ordentlig sida med seriöst intryck. Fixa fram kontaktuppgifter, och välkända trygga betalningssätt.
Bonus om ni ansluter er till "Trygg e-handel".

Och kom ihåg: Det är ni som skall rätta er efter marknaden. Inte marknaden efter er. Vill ni sälja. Lyssna på kunderna.
Ert bemötande är allt annat än professionellt.

...och mitt tips till alla andra:
Beställ ingenting från sidan förrän alla och samtliga brister är åtgärdade, och butikens kontakt har ändrar sitt bemötande gentemot sina kunder. Och även då: Betala inte i förskott.
Använd enbart säkra betalningsmetoder som har möjlighet att stoppa eller ångra transaktionen om fel uppstår.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

Ingen i detta forum har sagt att de har blivit lurade av dig eller ditt företag. Alla ställer sig frågande till hur ditt företag styrs och om det är att lita på då det framkommit en hel del frågetecken kring både hemsidan, betalning och företaget. Frågetecken du inte har besvarat utan du har hela tiden skyllt ifrån dig och sagt att vi här i forumet sprider osanningar om ditt företag. Vad jag kan se så är så inte fallet.

Det första riktigt bra beslut som du har tagit i den här tråden är att "För övrigt så kommer jag att helt avsluta denna diskussion i detta forum.". Då du själv inte lyckats göra ditt företag någon rätt.

Tack och hej, leverpastej!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att företaget som enligt Leif har 25år i branchen inte är registerat i Bangkok eller någon annanstans i Thailand där de påstår sig ha sitt huvudkontor (inte vad jag kan se efter att gått igenom alla med ordet computer i namnet).
http://www.dbd.go.th/corpsearch_test/main.phtml

Det existerar inte heller något liknade företag i England där de ska ha sin UK avdelning
http://wck2.companieshouse.gov.uk//companysearch?disp=1&frfsh...

Vidare existerar det ingen bolag i Sverige i V-ås med rätt namn eller ens något som arbetar inom rätt område och adressen är en postbox på en hamn/industri-adress från vad jag kan se.
http://allabolag.se

Vill man vara mer noga kan man alltid maila Thai och UK myndigheter och få det helt bekräftat men jag kan som sagt inte hitta ett enda tecken på att företaget ens existerar vilket är lite udda efter att de varit på marknaden under 25år?

EDIT:
En polisanmäla för bedrägeri mot sidan skulle ju ganska snabbt visa om den är seriös eller inte.

EDIT2:
Enligt thai gulasidorna är även Thai numret ett mobilnummer? Ett DTAC nummer, deras näst största leverantör av mobiltele som tillhör Telenor, borde ju gå att ringa Telenor och genom lite avvägar få reda på vem som äger numret?
http://www.searchyellowdirectory.com/reverse-phone/6685777002...

För att det ska vara en landlina i bangkok ska det vara +66 2 XXXXXXXXX
+66 8X/9X XXXXXXXXX är mobiler.

EDIT3:
Det brittiska numret har varit oförändrat sedan 2006 och är även det ett mobilnummer hemmahörande i Jersey inte i London

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Varför diskuteras det om företaget är en bluff eller inte överhuvudtaget? 4960X och $136 passar knappt i samma mening.. Idiotiskt att ens försvara skiten.

Permalänk
Medlem

Utan att lägga några övriga värderingar vid deras verksamhet kan jag bara, helt faktamässigt, konstatera att dom inte finns med i Copyswedes lista över registrerade importörer och återförsäljare. Kan ju naturligtvis vara ett fel från Copyswede.

För den som inte förstår kopplingen så måste man i Sverige betala till Copyswede om man till exempel säljer hårddiskar.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Inte för att detta kanske verkar så seriöst, MEN jag vet att det kan vara brutalt mycket billigare i Asien då jag för drygt 2 år sedan och köpte en sprillans ny Galaxy S2 för 3000kr i Kuala Lumpur (Malaysia) när den i Sverige vid lansering kostade runt 6000kr. Ska tillägga att telefonen fungerar ypperligt och numera tillhör min morsa.

Köpte även då jag var där vid den tiden 3 st helt nya GTX 580 för halva priset, likaså 2 st 6970 för halva priset. Slog även till på 8 gig ram till min lilla laptop för 150kr som kostade närmare 500 i Sverige.

Med detta menar jag att jag med egna ögon sett dessa enorma prisskillnader. Ska tillägga att kameror också var billiga där, likaså objektiv och andra tillbehör (dock inte iPhones som tillverkas i Kina).

Om det dessutom är konkursbon i Asien så är det INTE OMÖJLIGT att det kan vara 80% av Svenska priser. Det låter ganska otroligt, men eftersom jag sett att elektronik i exempelvis Malaysia med egna ögon (där den många gånger tillverkas), så är jag inte super skeptisk som jag förstår att andra som kanske inte varit i Malaysia/Kina är.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Henrik-W:

Utan att lägga några övriga värderingar vid deras verksamhet kan jag bara, helt faktamässigt, konstatera att dom inte finns med i Copyswedes lista över registrerade importörer och återförsäljare. Kan ju naturligtvis vara ett fel från Copyswede.

För den som inte förstår kopplingen så måste man i Sverige betala till Copyswede om man till exempel säljer hårddiskar.

Det är inte säkert att man använt "Computerstocklots" som bolagsnamn här. Det är bara butikens namn.
Det vore bra om de kan uppge sitt organisationsnummer och bolaget som sköter importen, så att man kan kolla upp verksamheten.
...och att de anger dessa uppgifter på sin hemsida. (Vilket är ett krav för att få bedriva e-handel.)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)