Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Hittade en sida som säljer en Ny Lamborghini för 10,000kr. Tror ni att det är trovärdigt ? jesus christ...

För några år sedan var jag på väg att köpa en nyare Ferrari för 50000kr.

Problemet var att säljaren hade köpt Ferrarin i Italien, men den fick inte importeras till Sverige pga. avgaskraven.
Var väl någon rik snubbe som inte orkade fixa den eller sälja den i något land där den fick köras.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

3TB Seagate för 274kr
128 GB. PLEXTOR SSD för 220kr

går folk verkligen på sånt här ?

Ja, tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Sötast

Det är ju klart de är seriösa, kolla vilka betalningmedel...

De har ju supersäkra banktransfer "The most used, easy and safest way to pay everything you buy on Internet."

Och de ska ju "Snart" acceptera VISA så helt klart nåt bra på gång här

Skulle man inte vilja köra banktransfer så accepterar de även pengar från western union, skrill och Payza, alla 3 är ju alternativ som aldrig någonsin har använts till scams!

Jag passade på och la en order på 50.000 sek nu när det är så billigt, lär tjäna minst 500.000 kr.

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

finns ju falska gtx 770 som är typ gamla 8800gt gt 440 med omskrivet bios för att heta gtx 770...

http://www.aliexpress.com/item/Brand-New-top-GTX770-independe...

Bara kika och se hur kortet har gddr3 och låg core clock T ex

Underbart namn på säljaren dock, "Top-Buy Fancy Home". Tänk att upprätta den polisanmälan...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Det är ju klart de är seriösa, kolla vilka betalningmedel...

De har ju supersäkra banktransfer "The most used, easy and safest way to pay everything you buy on Internet."

Och de ska ju "Snart" acceptera VISA så helt klart nåt bra på gång här

Skulle man inte vilja köra banktransfer så accepterar de även pengar från western union, skrill och Payza, alla 3 är ju alternativ som aldrig någonsin har använts till scams!

Jag passade på och la en order på 50.000 sek nu när det är så billigt, lär tjäna minst 500.000 kr.

Du trollar rätt hårt nu va? xD

Antar att du är sarkastisk.

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Sötast
Skrivet av eXistenZ.se:

Du trollar rätt hårt nu va? xD

Antar att du är sarkastisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Testa beställ en cd läsare för 3,6 dollar

Går nog inte

Provade att lägga ett CREATIVE BLASTER 5.1 VX för $3.20 i korgen, men fick fel i kassan att jag måste ha minst 0 av något. Så jag provade att addera 10st 256 GB. PLEXTOR SATA-III SSD (PX-256M5P) för $48 stycket, men fick fortfarande felet. Drog då till med 44st 2 TB. SEAGATE CENTRAL för $44.80 styck och kom upp i $ 2,454.40 och felet försvann.

Visst, jag kan förstå att affärer med fri frakt kan vilja att man beställer för en viss summa så att de inte måste betala en massa frakt för att skicka småsaker. Men här verkar det ju som de är ute efter att få ut så mycket som möjligt av den som är dum nog att handla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Har du råd att förlora de pengarna så testa

Då är det bättre att lägga motsvarande summa på en omgång Lotto. Chansen till vinst är förmodligen högre.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Dom har en annons ute på blocket: http://www.blocket.se/vastmanland/Konkurslager_av_nya_Datorer...

Skickade iväg ett mail till han och han svarade inom 20 min. Kan copy/pasta in dom här så får ni se, grejen är den att han har en felfri svenska som jag inte förväntade mig av nån som håller på med blufföretag.

Mail 1:
Hej, Magnus
Information från Computer Stocklots
http://www.computerstocklots.com
Vi har numera en webbutik där ni kan se alla våra produkter och priser. (Gå till Webbutiken)
I den högra spalten kan ni se några av våra produkter och de låga priser vi har som försäljare av konkurs-partier.

Vänligen ta i beaktning att vi ej motager order under 1000 dollar eller motsvarande värde i svenska kronor då vi tidigare enbart sålt till företag och återförsäljare och måste hålla denna gräns för att för att ej tappa de företagskunder vi redan har.

Har ni ytterligare frågor så nås vi enkelt vi olika telefon nummer listade i vår webbutik under kontakt information eller på epost via svar på detta mail alt. skicka mail till:info@computerstocklots.com

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

---

Mail 2
Hej Magnus

Det stämmer exakt som du har uppfattat det. Tyvärr så är den servern som vi har sidan på inte bra, så när du lägger en order
kommer du inte att få någon konfirmation, likaså ej någon när du skapar konto, av anledning att vi fick veta efter vi köpt plats att
de inte godtar våra script för php(mail)fuktion.
Vi kommer att ändra server så snart vi kan, men tyvärr tar detta tid. Du kommer dock att se alla din information i ditt skapade konto.
Vi kommer även att kunna se att din order kommit fram, och kommer att sköta alla information till dig manuellt via denna mail.
I och med detta så ber vi dig att ej klicka på orderkonfirmation mer en 1 gång då det kommer att duplicera din order.

Vi vet att våra priser är mycket låga. De absolut lägsta på världmarknaden. Detta beror på att vi köper konkurser och överskott, gör
man det i Sverige så kommer man ned i fantastiska priser också, men allt handlar om kvantitet och förhandlingar.

Om du ej kommer upp i 1000 dollar så kommer varukorgen att ge dig ett kontstigt felmeddelande, men ej om du kommit upp i rätt
summa eller över.

Alla priser på sidan gäller naturligtvis. Och vi har tackat vår server support att de inte trasslade till det också.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Ok så det är bara att handla vadsom på hemsidan till priset som står men när man köper så måste det vara för över 1000 dollar? Priserna som står gäller? Verkar väldigt billigt måste jag säga.

/Magnus

Mailen han skickar ifrån är adresserade från: Leif Karlsson Wirat Sawangdee (computerstocklots@gmail.com)

Klickade inne på blocketannonsen på "karta" och verkar hamna vid en DHL central i västerås.

Detta är nog inte alls bluff! spring och köp!!

Permalänk
Medlem

Leif Karlsson Wirat Sawangdee, seems legit

Permalänk
Medlem

Jag fick svar från Computer stocklots igen. Tydligen är han en flitig sweclockersanvändare(?) och har koll på information som skrivs om företaget.
Kopierar upp en kopia på mailet samt mitt svar

Permalänk
Medlem

Hej, Magnus

Jag har sett att du kopierat vår information i tråd i Sweclockers forum om oss.
Det tackar vi för. All reklam är bra, de har många läsare och information om att vi finns
sprids snabbare helt utan annonskostnader för oss.

Nu är det så att vi inte går in och komenterar i olika forum för vår sak, men
eftersom du startade diskussionen så har det kommit ett antal felaktiga kom-
mentarer där. Jag känner att som kunnig i detta fall så måste jag bemöta detta.

Dessa är ang. vår address till webbutiken. Den var tillfälligtvis lagd på t15.org
för att vi inte hade all information från vår ordinarie server support på nuvarande
addressen .com vilken är köpt genom web.com.
Den informationen är att de har ett stort problem med sin email de ger till sina
kunder då den räknar nåstan alla mail som skickas till en hotmail, gmail eller yahoo
mail som spam och inte låter dem komma till dessa addresser. Även ett antal enskilt
ägda domäner som har epost addresser kan ej heller nås, vilket gjorde att våra kunder
ej kunde få sina order och registreringar bekräftade.
Då ser vi genast varför den informationen finns att läsa under terms länken. Alltså
för att vi vill ge våra kunder heads up när något ej fungerar.
Vi flyttade då sidan tillfälligt till en gratisserver men fick för mycket besök och
bandvidden tog slut. Därav CPU kvota svaret på den sidan.
Vi har nu flyttat tillbaka till .com addressen under tiden vi uppdaterar och pekar om
vår address till en ny server som har de krav vi behöver.
De som betvivlar detta får gärna ringa web.com support +18009324678. Jag kommer under
dagen att meddela dem att det är okej att utlämna den informationen till de som vill
kontrollera.

Varför vi använder vår gmail beror alltså på att den mail som är kopplad till butiken
enbart tar emot mail men ej skickar ut som den ska. Hänvisn. till web.com

Vi har också människor i den tråd du skapat som försöker att förlöjliga allt med kom-
mentarer helt lösryckta och som saknar bevis av något slag.
Jag vill påminna om att det i de regler som finns för forumet ej är tillåtet att "trolla"
som det så modernt heter. De finns de som försöker gå till ytterligheter med detta.

Det borde ju vara så att en moderator för detta forum kontrollerade detta, och ser att
det helt och hållet saknar bevis och inte borde få fortgå då det kommer till skada för
företaget enbart av anledning att en osann tråd helt plötsligt toppar sökmotorerna.

Det finns också ett påstående att priset vi tar för produkterna inte ens räcker till
tillverkningskostnaden. Jag har jobbat i över 25 år med import och export samt upp-
köp av varupartier inom en rad olika produktkategorier och genres. Vid uppköp av varu-
partier oavsett om det är i Sverige eller i annat land så gäller varken inköpspris,
tillverkningskostnad eller säljvärde. Som exempel så vet säkert alla att det finns många
partier inom klädbranschen. En T-shirt som till exempel kostar 149.- i Sverige i en butik,
går ibland ned till 99.- på rea. Den har ett tryck i 4 färg. Varupartier av sådant kan
idag köpas i pack om 2500-5000 st för 4-5 kronor st. Jag tror inte detta är nog för till-
verkningskostnad heller, men det är ett faktum. Detta sker varje dag i alla länder.
Vad som gäller är hur desperat är säljaren, hur fort vill denne komma loss, vilket pris
vill köparen betala? Kan man sedan nå en överenskommelse som alla kan leva med eller alt.
måste leva med så blir det affär. Det är så det går till. (lektion 1A i partihandel)

Citatet "Snacka att dom får in mycket cash och lika många som blir blåsta. Får man cykel på
köpet? LOL" är skrämmande med tanke på att ingen som skrivit i detta forum kommenterat att
de fått felaktika produkter, inte fått några produkter, eller blivit blåsta. Det kommer
heller inte att ske i och med att vi jobbar med orginal produkter med god kvalitet samt
alltid skickar våra produkter till våra kunder på utsatt tid trots de problem vi har med
våra butiksfunktioner. Inga klagomål alltså inga fel. Du som skrev detta, skaffa dig något
meniningsfullt att göra.

De priser vi har beror på att vi tidigare enbart sålt stora partier vidare till andra företag
och butiker. Vi har valt att innefatta privatpersoner också och bibehålla våra priser. Detta
har efter samtal med våra större återkommande kunder gjort att vi fått lägga minsta order-
summa på min 1000 USD för att inte tappa dem som kunder, och inte skapa en konkurrenskonflikt.

Varukorgen visar dock ett konstigt svar om summan är under. Detta har vi försökt rätta till
men litar numera på att det blir korrekt med serverbyte också.

Jag behöver nog inte fråga dig om du vill eller har tid, eftersom vi inte skapar konton för
forum enbart för detta, då skulle vi säkert få 100 tals konton med tiden eftersom alla gillar
att prata om saker de inte vet. Skulle du inte kunna hjälpa mig att förklara detta med att
kopiera detta mail och lägga det i samma tråd i Sweclockers forum.

Jag heter Leif och driver Computer Stocklots. Jag kan för alla direkta frågor rörande min
verksamhet nås via sales@computerstocklots.com eller computerstocklots@gmail.com svaren ni
får kommer dock innan vårt serverproblem är klart att komma från gmail kontot.
Telefonnummret som beskrivs tråden går också att nå mig på: 021-495 0029 för alla som kan
ringa och ställa sina frågor person till person istället för att anonymt och fegt smutskasta
någon via internet. Telefontider: 08oo-13oo alla dagar.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

-------

Hej

Nu är det ju så att jag inte skapat tråden där Computer Stocklots cirkulerar. Anledningen till att jag skrev där är att jag ofta sitter på sweclockers och sökte därför om någon annan hade någon matnyttig information om sidan ifråga.
Att folk sedan skriver att det är bluff och bedrägeri är inte heller konstigt med tanke på det priser som finns på sidan är så ofantligt mycket lägre än nya/begagnat priserna som finns på någon sida någonstans i världen. Ditt företag kan väl knappast vara det enda i hela världen som kommit på denna briljanta affärsidé?
Sen att du använder suspekta betalsätt och inte dom mer traditionella paypal mm för säker transaktion gör inte saken bättre. Att skriva att det kommer senare är inte hållbart. Håller du inte med?
Som någon skrev i tråden: Är nånting för bra för att vara sant så är det oftast det.

Jag är inte långsint och skulle självklart göra affär om allt kändes grönt, dock kommer detta inte hända innan någon handlat från dig och fått sina varor. Jag får varken in en träff på telefonnumret i blocket annonsen eller när jag söker efter computer stocklots på företagsinformations sidor. Var hittar jag info om ditt företag förutom via hemsidan? Hur många företag känner du till som har 021- nummer och som inte går att få fram via t.ex hitta.se. Det gör mig inte direkt mindre suspekt att det rör sig om bluff.

Om någon från sweclockers som bor i Västerås teoretiskt sätt skulle ta sig till adressen som finns via blocket annonsen som man kan nå om man klickar på "karta", jag får det till slakterigatan 5 i Västerås och denna person skulle se en fysisk affär med din företagslogga på dörren och dig sittandes i fysisk person innanför, klart det skulle vara ett plus i kanten för din trovärdighet.
Att sitta gömd bakom en mejladress eller ett telefonnummer som inte går att hitta personen till via söktjänster gör det inte lockande att göra affärer med.

Jag kommer kopiera upp detta till sweclockers tillsammans med mitt svar för att övriga som är intresserade ska få göra en bedömning för sig själva. Det är ju trots allt ett seriöst företag jag har att göra med, eller?

/Magnus

Permalänk
Medlem

Ingen i Västerås eller i närheten av Västerås som har lust att kolla upp adressen?

Permalänk
Medlem

Då dessa har kontor i Sverige så bör de väl också ha en fskattsedel? Eller är jag helt ute på fel spår då? Jag är fortfarande mycket skeptiska åt dessa, men är absolut inte emot om företagsägaren vill lämna mer bevis för att de är ett äkta företag.

- Tydligen får man enbart lämna tillbaka varor på dessa vilkor. Inget näms om öppet köp
"Regarding returns, you own as a customer the right to return all transport damaged and non-functioning goods."

- De har tydligen inte bytt mail ännu heller, sales@computerstocklots.t15.org

Permalänk
Medlem

Älskar att de inte ens försöker verka seriösa. Tar man ut priser som är LÅNGT under tillverkningskostnad för produkterna visar man ju att man inte har speciellt mycket kompetens om komponentmarknaden eller prissättning. Eller vad sägs om ett 290X för $96? Om det vore på riktigt skulle de kunna höja priserna med en faktor 3 och ändå vara billigaste butiken med råge.

Permalänk

Fantastiskt undersökande Blub.
följer tråden med stort intresse, och hoppas att de inte lyckats lura någon ännu, med sina fantastiska priser på hårdvara:)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga, han är snabb på att svara, det är ju trots allt Söndag.
Här kommer nästa mail:

Permalänk
Medlem

Hej Magnus

Att vi har 021 nummer ska inte förknippas med 020 som du förmodligen tänker på. 021 är riktnummret till Västerås.
Att skriva kommer senare är för att imformera att vi jobbar på det. Tycker jag är helt schysst att göra.

Ang om jag är ensam om att göra detta, är svaret nej, men de gör det inte till privatmarknaden. Att jag sedan har de
bästa priserna är byggt på över 25 års erfarenhet i förhandlingar, import och export och blir man inte bäst på sitt jobb
under den tiden så kan man lämna in.

Vi finns på Gulex. Men det är väl förmodligen ngt fel på det också, bara för att vi inte har reggat på de ställen du tycker
är bra.

Att vi använder fel betalningsmetoder?? Då är vi inne på samma sak igen. Du vet inte hur mycket skit vi kan hitta på nätet
om PayPal, varför skulle de vara bättre än Skrill och Payza? Det blir ju fortfarande så att den butik man handlar från har ju
sina betalningsmöjligheter. Du kan ju inte gå in på IKEA och kräva att få betala med Paypal.

Hur som helst så gjorde vi tydligen en felbedämning när vi valde att ge möjligheten för nordiska kunder att köpa som privat-
personer vilket tydligen leder till en massa prat innan någon sagt att något är fel, för mej vetligen så finns det ingen sån
information.

I Västerås finns ett obemannat kontor, vilket vi behöver för postgång och vidarebefodring av den. Vi har ett sånt i alla länder
vi etablerar oss i. Som du säkert vet idag så jobbar många onlinebutiker utan reella butiker eller kontor. Det är det som är så
bra med detta koncept. Bara man kan språket i de länder man jobbar med så kan man jobba var som helst.

Naturligtvis, tackar jag för att du lägger ut informationen som jag bett om.

Vi får väl hoppas att någon som handlar vill skriva en rad också så att det kan få tyst på fantasierna. Att vi är seriösa är
onödigt här, varför skulle jag annars besvara denna kritik.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

-----

Hej

Där ser man, mitt fel i riktnumret, hade jag ingen aning om. Men frågan kvarstår, varför får man ingen träff när man söker på numret?
I förra mailet du skickade står att det är du som driver computer stocklots. Sitter du som ensam person och driver ett företag i vad, 4-5 länder samtidigt?

Jag var inne på gulex och slog på företaget men fick inte fram något, vad har företaget för organisationsnummer?

Paypal är större än dom andra alternativen du har som betaltjänster som jag, helt ärligt, aldrig ens hört talas om. Sen kan du ju inte jämföra ett multimiljadär företag som Ikea som till och med har en egen bank(?) med ett företag där man inte ens får upp företagsinformation på.

Sen måste jag säga att det är lite roligt att du tar åt dig så fruktansvärt av att en liten webbplats för datorintresserade börjar ana ugglor i mossen och ifrågasätter trovärdigheten av företaget. Du kommer ju ha världens marknad efter att du löst dom små problemen jag vill ha svar på.

För att summera vad jag vill: Ge mig ett organisationsnummer som går till computer stocklots. Ge mig en skälig anledning till varför man inte får någon träff på telefonnumret. Ge mig gärna nån referens med någon som gjort affärer med dig innan så man kan dubbelkolla.
Tycker du inte själv att folk drar sig för att ligga ute med 1000 dollar på ett företag som inte existerar i någon form förutom via en hemsida från ett gratis webbhost hotel?

Detta kommer, liksom dom andra mailen, hamna på sweclockers så fler kan bilda sig en uppfattning.

/Magnus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Ingen i Västerås eller i närheten av Västerås som har lust att kolla upp adressen?

Jag bor i Västerås. Känner för äventyr!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Hela 44 %! Jag lovar att göra ett testköp om jag blir rik sen

http://www.scamadviser.com/is-computerstocklots.com-a-fake-si...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

För att summera vad jag vill: Ge mig ett organisationsnummer som går till computer stocklots. Ge mig en skälig anledning till varför man inte får någon träff på telefonnumret. Ge mig gärna nån referens med någon som gjort affärer med dig innan så man kan dubbelkolla.
Tycker du inte själv att folk drar sig för att ligga ute med 1000 dollar på ett företag som inte existerar i någon form förutom via en hemsida från ett gratis webbhost hotel?

Bra frågor Magnus.

Något som jag alltid kräver innan shopping online.

Följer denna tråd med nyfikna öron.

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem

"Stay away, Avoid like the plague." typ.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Jag har själv kollat på denna hemsida i några dagar, den verkar inte vara så stor och den skapades förra månaden... Dock ser alla uppgifter osv bra ut.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag funderar på att öppna en butik som säljer 100 SEK för 20 SEK, uppenbarligen lurar man alltid några.

Men vänta nu, det är väl ändå du som lurar dig själv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De var billigare än de här http://www.thebillionaireshop.com/product/cars/veneno-roadste... de vill ha € 3 635 000 så då är det "bättre" att köpa en för 10 000kr eller kanske inte alls

Rackarns, skatteåterbäringen räckte inte riktigt till en sån!

Enligt hemsidan köper dom upp konkurrsbon så då spelar inte tillverkningskostnaden någon roll. Vem vågar testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaun:

Verkar skumt, läste lite under terms and conditions.

"You will not recieve any email with welcome message but you will be able to login at our webshop and see your account status regarding your given information and your order status as well as invoice information. We will not send any email confirmation for your registered order."

Med andra ord försöker de slingra sig från att sända ut något som binder dem till försäljningen?

Skrivet av abbe321123:

Det finns en sida "http://www.computerstocklots.t15.org/index.php" som säljer produkter som är 80% mindre pris t.ex gtx titan för 130$ i7 4960x för 136$ helt sjuk dock vill veta om den är säkert!

Sett till domänen (En gratisdomän) och sett till deras utbud och hur hemsidan ser ut och framförallt PRISET så är det med 99% säkerhet en bluff. Håll dig borta.

Skrivet av abbe321123:

Dem har gjort en ny butik http://www.computerstocklots.com/ utan t15.org

Haha.. Du kan inte ens komma in på deras regelverk längre. Gör ju under för deras trovärdighet.

Skrivet av The-Architect:

Leif Karlsson Wirat Sawangdee, seems legit

Haha

Skrivet av Blub:

Wall of text.

Haha.. Så fruktansvärt typiskt. Försöker vända misstankarna från sig själva med att påstå att folk trollar. För det kan ju inte vara så att deras användarvilkor, regler och priser gör att rödaflaggorna vajar friskt i vinden? Nää då.. Folk måste ju trolla. Och sedan att han tar upp det faktum att folk inte klagat på varorna är väl för att få (om ens någon?) fallit för bluffen ännu? Oseriös "försäljare" är vad denne Leif är.

Skrivet av twit:

Jag funderar på att öppna en butik som säljer 100 SEK för 20 SEK, uppenbarligen lurar man alltid några.

ClickOK var ju underbara de med.. De sålde 200:- betalkort hos dem för 300:- och dessutom kunde du delbetala i upp emot 45 månader.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbe321123:

Det finns en sida "http://www.computerstocklots.t15.org/index.php" som säljer produkter som är 80% mindre pris t.ex gtx titan för 130$ i7 4960x för 136$ helt sjuk dock vill veta om den är säkert!

Omöljigt titan kostar runt 10x gånger mera som billigast

Permalänk
Medlem

Jag har nu varit i kontakt med Leif via telefon och allvarligt, det lät ganska bra. Jag kommer slänga ihop en testorder, alltså under 1000 dollar och skicka iväg under dagen för att se om allt fungerar.
Leveransen ska ta 6-8 dagar.
Företaget är registrerat i Thailand tydligen.
Jag har även hittat hans företag på gulex, han sa att jag skulle slå på hans email och där kom det upp. Jag måste medge att det inte ser så mycket ut för världen men om testordern jag beställt dyker upp så har jag inga invändningar.

http://www.gulex.se/firmainfo/computerstocklots@gmail.com/920...

Jag återkommer med hur det går så fort jag vet något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag har nu varit i kontakt med Leif via telefon och allvarligt, det lät ganska bra. Jag kommer slänga ihop en testorder, alltså under 1000 dollar och skicka iväg under dagen för att se om allt fungerar.
Leveransen ska ta 6-8 dagar.
Företaget är registrerat i Thailand tydligen.
Jag har även hittat hans företag på gulex, han sa att jag skulle slå på hans email och där kom det upp. Jag måste medge att det inte ser så mycket ut för världen men om testordern jag beställt dyker upp så har jag inga invändningar.

http://www.gulex.se/firmainfo/computerstocklots@gmail.com/920...

Jag återkommer med hur det går så fort jag vet något.

Om det nu är legit så är det ju bra, men jag tycker fortfarande det luktar unket, och han kommer troligen full följa din order enbart för att allt ska verka bra, det hade iallafall inte förvånat mig

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Om det nu är legit så är det ju bra, men jag tycker fortfarande det luktar unket, och han kommer troligen full följa din order enbart för att allt ska verka bra, det hade iallafall inte förvånat mig

Ja, man vet aldrig, som sagt, upp till bevis. Ordern jag la var på ett par tusenlappar, visst mycket pengar, men klart under 1000dollar gränsen han har på hemsidan.
Han lät seriös att prata med, så nu är det bara att hoppas på det bästa:)