Bästa lösningen för att ersätta en surfplatta/laptop?

Permalänk
Entusiast

Bästa lösningen för att ersätta en surfplatta/laptop?

Go'kväll Sweclockers!

TL;DR: Hur ansluter jag bäst en smartphone till en TV för att få en behaglig upplevelse?

Jo det är nämligen så att nu mot sommaren så kommer jag att befrias från min laptop då det är en lånad laptop av min gymnasieskola och står då utan varken surfplatta eller laptop dock med min smartphone i signaturen.
Då och då speciellt under sommaren händer det ju att man inte precis är hemma så mycket utan någon helt annanstans och då brukar jag föredra att använda en laptop för att surfa, titta på film you name it då en 4.7"-skärm inte riktigt är stort nog om man ska surfa bekvämt under en långt tid enligt mig.
Problemet är ju nu som sagt att jag endast kommer ha min telefon kvar i sommar och att behöva köpa en laptop/surfplatta gillar jag inte då jag vill bevara mina surt förvärvade slantar framöver så jag vill försöka hitta en billig lösning.

Oftast har jag tillgång till en "dum-TV" där jag befinner mig under resor och funderar därför på om till exempel en Chromecast är en bra lösning då den är snuskigt billig men som den kräsne personen jag är så undrar jag om man för det första kan surfa i en webbläsare via Chromecast genom att trycka på mobilen och att detta speglas på TV-skärmen i fråga och dessutom utan någon märkbar fördröjning?
Jag är skeptisk till att det inte finns någon fördröjning men finns det kanske något annat sätt att koppla upp min telefon till en TV?
Telefonen är ju som ni ser en HTC One X+.

Alla tips på hur jag ska få en behaglig surfupplevelse med endast en telefon+TV uppskattas!
Tack på förhand Sweclockers, jag vet att ni (vi) har någon lösning på detta

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Här är en artikel som kanske kan ge dig lite tips och idéer.

http://techpp.com/2013/11/21/mirror-android-screen-tv/