Kontrollera Windows 8.1 verision.

Permalänk
Medlem

Kontrollera Windows 8.1 verision.

Ok, nu ger jag upp.
Jag behöver veta om jag har Enterprise eller PRO.
Men det går ju inte att hitta någonstans.
Är det någon av er som vet var man kan hitta den informationen?
Alla svar uppskattas.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Högerklicka på startknappen och sen system,så ska det stå där.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Högerklicka på startknappen och sen system,så ska det stå där.

Det gjorde det inte, men genom att gå in på KÖR och skriva winver och googla mitt fullständiga verisionsnummer så fick jag fram att jag har Enterprise.
Tack för hjälpen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lifooz:

Det gjorde det inte, men genom att gå in på KÖR och skriva winver och googla mitt fullständiga verisionsnummer så fick jag fram att jag har Enterprise.
Tack för hjälpen.

Det står Pro om det är det. På min står det Windows 8.1 Pro med Media Center.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Det gjorde det inte, men genom att gå in på KÖR och skriva winver och googla mitt fullständiga verisionsnummer så fick jag fram att jag har Enterprise.
Tack för hjälpen.

Hmm, konstigt. I About Windows så skall det stå klart och tydligt under (c) 2013 vilken version av Windows du har. Likaså i System fönstret skall det stå vilken version/editon av Windows du har även om det är en Enterprise.

Låter också märkligt att du skulle ha fått en Enterprise utgåva då den endast är till VL för företag och kan inte köpas styckvis eller fås förinstallerade på nya datorer från återförsäljare. Vid innehav av VL licenes eller motsvarande så måste man själv ladda hem ISO filer för installation eller SysPrep. Aktivering sker sedan via verktyg som trycker ut aktivering och sedan kollar av med jämna mellanrum att den är OK.

Dock finns det en Enterprise utgåva som är en 90 dagars trail så man kan testa sina Program mm fungerar som man använder innan man bestämmer sig för att rulla ut den samma inom ett företag. Den upphör dock hårt att gälla efter 90 dagar.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..