Grafikkort till en Packard bell imedia s3220

Permalänk
Medlem

Grafikkort till en Packard bell imedia s3220

Hejsan!

Läget är såhär att en polare till mig har en sån där dator som står i beskrivningen och härom veckan så dog grafikkortet (iallafall det han tror) .
Han säger att det satt ett Nvidia GeForce gt320 i den och jag försökte hjälpa han att leta efter ett likadant men hittar ingenstans.

Vore tacksam om ni skulle kunna komma med förslag på grafikkort till en sån där "mini" dator som inte kostar mer än 1000kr och är likvärdigt eller bättre än det gamla gt320 kortet.
Han säger att kortet inte kan vara tjockare än 1 cm eftersom det tydligen är inkopplat längst ner i burken =s

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

är väl bara köpa ett annat GT-kort. alla lär nog ta bara en PCI-e slot. så vilket som helst lär ju gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

är väl bara köpa ett annat GT-kort. alla lär nog ta bara en PCI-e slot. så vilket som helst lär ju gå.

Helt säker på det?
Vore ju onödigt o beställa hem ett kort som sen inte passar och måste skickas tillbaka.
Är alla PCI-e kort till för dom mindre datorerna? Han säger att det är typ 2cm från där kortet ska sitta till botten av burken.

Permalänk
Medlem

Finns det ett integrerat kort på CPU ? testa det , chansen finns att det är bättre för ett GT320 är inte mycket att hänga i julgranen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Finns det ett integrerat kort på CPU ? testa det , chansen finns att det är bättre för ett GT320 är inte mycket att hänga i julgranen.

Har ingen aning om det.
Kan det finnas integrerat kort om det blir blåskärm när man slår igång datorn?
Ska ha testa ta ur befintliga grafikkortet och sen testa starta datorn?

Rekommendera nått annat kort som passar för runt 1k xD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så är det ett lågprofils-kort (med vanlig bracket) i den som standard, dock osäker på det går in ett högre.
Men sedan måste även kylaren vara minimal, så tex ett Asus GT 210 med passiv kylare går inte in på grund av kylaren.

Något som kommer vara i samma storlek med det som sitter i original: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=876732

Om man dock får in ett högre kort så kan man även montera:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1549034

Samt kanske även: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2266580 dock lite osäker på om kylaren går in eller inte där.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem

Såhär ser datorn ut invändigt http://imgur.com/FfcWSZ5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Har ingen aning om det.
Kan det finnas integrerat kort om det blir blåskärm när man slår igång datorn?
Ska ha testa ta ur befintliga grafikkortet och sen testa starta datorn?

Rekommendera nått annat kort som passar för runt 1k xD

Om du tar ur grafikkortet finns det då nån plats kvar att koppla in en skärm ? i så fall gör det och testa.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Såhär ser datorn ut invändigt http://imgur.com/FfcWSZ5

hahah grafikkortet är mindre än mitt ljudkort..

alltså det tar fysiskt bara en PCI-e slot. sen själva måtten kortet måste ha borde du mäta själv och checka med kortet du funderar på att köpa för att se om det passar.
jag vet inte om det finns en specifik formfaktor för grafikkort till MINI-ITX mobos. som en annan kille skrev, prova intergrerad processorgrafik för att GT-kort är rätt patetiska egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

hahah grafikkortet är mindre än mitt ljudkort..

alltså det tar fysiskt bara en PCI-e slot. sen själva måtten kortet måste ha borde du mäta själv och checka med kortet du funderar på att köpa för att se om det passar.
jag vet inte om det finns en specifik formfaktor för grafikkort till MINI-ITX mobos. som en annan kille skrev, prova intergrerad processorgrafik för att GT-kort är rätt patetiska egentligen.

Okej får be polaren mäta kortet o se... vad borde han satsa på för kort runt 1k istället för gt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Okej får be polaren mäta kortet o se... vad borde han satsa på för kort runt 1k istället för gt kort?

Nåt begagnat , men i den prisklassen så kan du lika gärna använda det integrerade i CPU 'n , har ni ens testat det alternativet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Nåt begagnat , men i den prisklassen så kan du lika gärna använda det integrerade i CPU 'n , har ni ens testat det alternativet ?

Inte min dator och han bor 30mil bort... hade inte ens nån aning om ifall den har nått integrerat kort i sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Inte min dator och han bor 30mil bort... hade inte ens nån aning om ifall den har nått integrerat kort i sig

Ok men då säger jag att den har ett integrerat kort , ta ur grafikkortet och koppla skärmen till VGA-porten som sitter högre upp , det verkar även finnas en HDMI.

http://www.abcua.com/images/goods/5440/12405_b.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart så att hans bror lagade det gamla grafikkortet så nu verkar allt funka igen.

Tack allihopa för snabba svar o tips