Watch Dogs på ps4 eller PC?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Swedish Berserk:

Efter att ha sett jämförelsen mellan PS4 och Xbox One så säger jag bara köp det på PC för det ser inte bra ut på de nya konsolerna. Håller tummarna för att PC versionen kan bli bra.

http://www.polygon.com/2014/5/23/5746472/watch-dogs-ps4-xbox-...

PC är nog det som kan ge en nära upplevelse till den demon som visades när spelet visades för första gången.

Jag kan inte dra en enda slutsats av den videon, faktiskt. Komprimeringen är på gränsen till värdelös, allt jag ser är artefakter och utsmetade detaljer på grund av för låg bitrate. Är det någon som sitter på en jämförelse med bättre kvalitet?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Finns ju en del Gameplay på youtube men tror det är är skidrows version av spelet folk har tankat ner!
En del klagande på grafiken tyvärr! Men jag inväntar till kl 00.01 på tisdag för att tanka ner från Steam

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Jag kan inte dra en enda slutsats av den videon, faktiskt. Komprimeringen är på gränsen till värdelös, allt jag ser är artefakter och utsmetade detaljer på grund av för låg bitrate. Är det någon som sitter på en jämförelse med bättre kvalitet?

Jag håller med att den ser väldigt smetig och så ut men jag vet en demo som visades på Nvidia grafik för inte så länge sen alltså PC versionen och den såg enormt mycket bättre ut.

Här är den:

Vi får väl vänta in och se när där kommer bättre jämförelser på konsolerna då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Finns ju en del Gameplay på youtube men tror det är är skidrows version av spelet folk har tankat ner!
En del klagande på grafiken tyvärr! Men jag inväntar till kl 00.01 på tisdag för att tanka ner från Steam

Skidrow har inte släppt något, om du menar scenegruppen och inte sc.

Jag väntar också!! Blir nog till att köpa efter ett par dagar ändå, känns som att man inte vill börja spela så förstörs det av en massa buggar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skidrow har inte släppt något, om du menar scenegruppen och inte sc.

Jag väntar också!! Blir nog till att köpa efter ett par dagar ändå, känns som att man inte vill börja spela så förstörs det av en massa buggar.

+1.

ONT: Tycker Grafiken inte var någon höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Efter att ha sett jämförelsen mellan PS4 och Xbox One så säger jag bara köp det på PC för det ser inte bra ut på de nya konsolerna. Håller tummarna för att PC versionen kan bli bra.

http://www.polygon.com/2014/5/23/5746472/watch-dogs-ps4-xbox-...

PC är nog det som kan ge en nära upplevelse till den demon som visades när spelet visades för första gången.

Ganska löjligt att stirra sig blind på små grafikdetaljer när det faktiskt handlar om spelglädjen i slutändan. Vissa tycker att man får bättre känsla på konsol och andra tycker att man får det på pc.

Tycker det ser bra ut både på pc, ps4 och xbox one. Ska personligen köpa det till ps4 även om jag har en dator som skulle kunna maxa spelet.

Kikade på twitch igår när man spelade både ps4 versionen och pc versionen. Skillnaderna är inte så enorma som folk här försöker få det till.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska löjligt att stirra sig blind på små grafikdetaljer när det faktiskt handlar om spelglädjen i slutändan. Vissa tycker att man får bättre känsla på konsol och andra tycker att man får det på pc.

Tycker det ser bra ut både på pc, ps4 och xbox one. Ska personligen köpa det till ps4 även om jag har en dator som skulle kunna maxa spelet.

Kikade på twitch igår när man spelade både ps4 versionen och pc versionen. Skillnaderna är inte så enorma som folk här försöker få det till.

Saken är den att spelet såg otroligt bra ut när det först visades för att sedan se mycket sämre ut faktiskt. Det är det jag och antagligen många andra vill se hur det blir med den saken.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Saken är den att spelet såg otroligt bra ut när det först visades för att sedan se mycket sämre ut faktiskt. Det är det jag och antagligen många andra vill se hur det blir med den saken.

Har spelat i några timmar nu, kan ju säga som så att grafiken är inget att hänga i granen, även med x16 AA och fulla inställningar på Ultra ser det verkligen inte ut som ett "next gen" spel, gameplayen är dock riktigt rolig.

En grej jag stör mig otroligt mycket på är draw distancen, det ploppar fram bilar/människor knappt 25 meter framför en när man kör, känns som en inte så bra konsollport det här..

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk

Eftersom du har en hyffsad PC, så kommer du kunna spela på HIGH eller högre med 60fps.. så är lite hugget som stucket, tycker dock att PS4 ser riktigt bra och flyter väldigt bra! Så är upp till dig ifall du vill spela i soffan eller vid datorn skärmen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hade köpt det på PS4 pga, snyggare grafik och stabilt som faen. Du behöver en monster dator om du ska ha lika bra grafik på PC som på PS4. nuff said. så rekomenderar ps4 om du har det.

Hahaha, första april har redan varit.

Det behövs inte någon monsterdator för att få likadan grafik på pc som på ps4 i watch dogs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av betan:

Hahaha, första april har redan varit.

Det behövs inte någon monsterdator för att få likadan grafik på pc som på ps4 i watch dogs.

Skickades från m.sweclockers.com

Ändrade nyss mitt inlägg, vet du inte vad du tänker monster dator är men... du behöver ju ett grrafikkort för minst 3k, 64bit windows, 8gb ram och en ny i5- / i7 för att kunna maxxa det med 60fps+.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ändrade nyss mitt inlägg, vet du inte vad du tänker monster dator är men... du behöver ju ett grrafikkort för minst 3k, 64bit windows, 8gb ram och en ny i5- / i7 för att kunna maxxa det med 60fps+.

Fast ska man jämföra så ska det väl räcka med 30fps eftersom det är vad som gäller på ps4?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Saken är den att spelet såg otroligt bra ut när det först visades för att sedan se mycket sämre ut faktiskt. Det är det jag och antagligen många andra vill se hur det blir med den saken.

Kan köpa det i viss mån, men som sagt så är det spelkänslan och spelglädjen det handlar om i slutändan. Annars blir det bara tekniknörderi istället för en konstruktiv diskussion om spel.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ändrade nyss mitt inlägg, vet du inte vad du tänker monster dator är men... du behöver ju ett grrafikkort för minst 3k, 64bit windows, 8gb ram och en ny i5- / i7 för att kunna maxxa det med 60fps+.

Fast det är stor skillnad på att "maxxa" det på PC och köra med grafik likvädig det som fås på PS4.

Bl.a. körs det i 900p och 30fps på PS4.

Och angående din ändring:
varken PS4 eller PC-versionen tvingar TS att välja mellan skrivbord och soffa. Går även att köra PC-spel med handkontroll.

Permalänk
Medlem

Det självklara svaret är PC så klart, bättre grafik och flyt och priset är så sjukt mycket billigare.

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kan köpa det i viss mån, men som sagt så är det spelkänslan och spelglädjen det handlar om i slutändan. Annars blir det bara tekniknörderi istället för en konstruktiv diskussion om spel.

Jo men grafiken bidrar också till stämningen och atmosfären i spelet. Skulle vi tycka som dig och bara bry oss om spelkänslan tror inte jag att spelutvecklingen gått så långt framåt som det faktiskt gjort. För min del handlar det mest om spelkänsla och story men i fallet med detta spelet så bryr jag mig också om grafiken eftersom det man visade från allra första början har ändrats och ser nu betydligt mer stelt ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Jdet man visade från allra första början har ändrats och ser nu betydligt mer stelt ut.

du får väl leta fram nån CFG fil och aktivera allt grafikgodis
låter mer som vissa av dom ursprungliga effekterna är avslagna.
det borde gå att återställa.

jag menar dom ursprungliga effekterna från dom tidigare videorna fanns ju där.
dom kan ju inte bara försvinna.
100% säker på att dom har slagit av mycket med flit för att äldre datorer inte ska gå in i väggen.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo men grafiken bidrar också till stämningen och atmosfären i spelet. Skulle vi tycka som dig och bara bry oss om spelkänslan tror inte jag att spelutvecklingen gått så långt framåt som det faktiskt gjort. För min del handlar det mest om spelkänsla och story men i fallet med detta spelet så bryr jag mig också om grafiken eftersom det man visade från allra första början har ändrats och ser nu betydligt mer stelt ut.

Så utvecklingen går bara framåt om grafiken blir bättre? Det är precis såna uttalanden som gör att vi idag översvämmas av själlösa spel som ska locka tonåringar eller tekniknördar till affären. Grafiken är bara en komponent i mängden när det handlar om ett bra spel som helhet. Men det är inte speciellt svårt att se varför det finns så mycket skräptitlar idag när det nästan enbart pratas grafik. DET om något hindrar utvecklingen i spelbranschen.
Nu pratar jag inte enbart om det du skriver utan också generellt om vad som skrivs i den här tråden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så utvecklingen går bara framåt om grafiken blir bättre? Det är precis såna uttalanden som gör att vi idag översvämmas av själlösa spel som ska locka tonåringar eller tekniknördar till affären. Grafiken är bara en komponent i mängden när det handlar om ett bra spel som helhet. Men det är inte speciellt svårt att se varför det finns så mycket skräptitlar idag när det nästan enbart pratas grafik. DET om något hindrar utvecklingen i spelbranschen.
Nu pratar jag inte enbart om det du skriver utan också generellt om vad som skrivs i den här tråden.

När jag säger grafiken så menar jag allt. Bättre grafik ger bättre inlevelse men givetvis krävs det också en bra story till spelet. Jag vet vad jag spelar och det är inte en massa FPS eller andra spel utan snarare spel som The Walking Dead från Telltale och rejäla strategispel. Däremot kan även jag tycka att bättre grafik ger en bättre inlevelse i spelet.

Titta på detta så förstår du vad jag menar.

Känns som ett helt annat spel när man tagit bort allt det som gett spelet den rätta känslan men det är vad jag tycker.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

När jag säger grafiken så menar jag allt. Bättre grafik ger bättre inlevelse men givetvis krävs det också en bra story till spelet. Jag vet vad jag spelar och det är inte en massa FPS eller andra spel utan snarare spel som The Walking Dead från Telltale och rejäla strategispel. Däremot kan även jag tycka att bättre grafik ger en bättre inlevelse i spelet.

Titta på detta så förstår du vad jag menar.

http://www.youtube.com/watch?v=wBGIi9VA_AI

Känns som ett helt annat spel när man tagit bort allt det som gett spelet den rätta känslan men det är vad jag tycker.

Ganska skum jämförelse när det inte ens är samma tid på dygnet när de har bilder sida vid sida. Självklart finns det fler ljus- och reflektionseffekter när det är mörkt ute än när det är ljust.

Sen är det klart att där är lite skillnad. När man konstruerat motorn har man ännu inte tagit generell hårdvara i beaktning. Det görs ju i ett senare skede.

Tycker det ser ut som ett spännande spel, oberoende plattform och oberoende hur det sett ut på tidigare demos.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

Har spelat i några timmar nu, kan ju säga som så att grafiken är inget att hänga i granen, även med x16 AA och fulla inställningar på Ultra ser det verkligen inte ut som ett "next gen" spel

stämmer ej
du måste ha glömt nåt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av airborne01:

Hej! har länge försökt bestämma om jag ska köpa Watch Dogs på ps4 eller PC, men är osäker på om jag kan få det att fungera felfritt och få det lite snyggare än ps4:an på min setup så ber om lite hjälp här. tack på förhand!

setup:
CPU: Intel Core i5-4440 3.10GHz
RAM: 8GB
Video Card: GeForce GTX 760

ubisoft spel brukar funka någorlunda bra på PC men det är bara vänta ett par dagar och se sen är ju priset 50% av vad det kostar på konsol så då kanske lite buggar i början inte stör dig något nämnvärt tills det blir patchat

https://www.g2a.com/watch-dogs-uplay-cd-key-global.html

här får du det för 310kr och till konsol kostar det väl 599kr

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

stämmer ej
du måste ha glömt nåt.

Nej, jag har inte glömt någonting, spelet är fullt ut på Ultra med 16x AA.

Det känns på riktigt som att jag spelar på konsoll, speciellt det där med askort drawdistance på objekt.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Nej, jag har inte glömt någonting, spelet är fullt ut på Ultra med 16x AA.

Det känns på riktigt som att jag spelar på konsoll, speciellt det där med askort drawdistance på objekt.

Du kanske inte ska använda nån skum version som mkt väl kan baseras på någon inofficiell beta när du ska uttala dig om spelet. Vänta tills det är släppt och tala om vad du tycker om fullversionen istället.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

När jag säger grafiken så menar jag allt. Bättre grafik ger bättre inlevelse men givetvis krävs det också en bra story till spelet. Jag vet vad jag spelar och det är inte en massa FPS eller andra spel utan snarare spel som The Walking Dead från Telltale och rejäla strategispel. Däremot kan även jag tycka att bättre grafik ger en bättre inlevelse i spelet.

Det finns en skillnad på inlevelse och verklighet. Det du talar om är att spelet känns mer verklighetstroget medans inlevelse egentligen inte har något med grafik att göra. Folk lever sig in i riktigt bra böcker och anime trots att man antingen inte ens har bild eller att det ser långt ifrån verkligt ut.
Alla gillar när grafiken är på topp men jag håller helt med Stoff3. Spelen har stört dykt i många år pga denna grafik hets. Jag personligen lirar hellre något i 2d med inlevelse än dagens halv trista titlar.
Har personligen inte lirat något nytt spel i mer än 10 timmar på över 4år..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

Nej, jag har inte glömt någonting, spelet är fullt ut på Ultra med 16x AA.

Det känns på riktigt som att jag spelar på konsoll, speciellt det där med askort drawdistance på objekt.

du menar att du kör på dom förvalda Ultra inställningarna?
isåfall så har du missat nåt mer säger jag inte

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du kanske inte ska använda nån skum version som mkt väl kan baseras på någon inofficiell beta när du ska uttala dig om spelet. Vänta tills det är släppt och tala om vad du tycker om fullversionen istället.

Du kanske ska låta bli att anta att någon använder en skum version när denne inte har sagt det?

Jag använder det riktiga Watch Dogs som jag fick på posten på fredagsmorgonen i fysisk kopia.

Skrivet av pg_ice:

du menar att du kör på dom förvalda Ultra inställningarna?
isåfall så har du missat nåt mer säger jag inte

Jag har mixtrat lite med konfigfiler med tips från folk på r/watch_dogs, dock har jag inte hittat något som increasar drawdistance på fordon/liknande? kanske har missat nått?

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon186252:

Det finns en skillnad på inlevelse och verklighet. Det du talar om är att spelet känns mer verklighetstroget medans inlevelse egentligen inte har något med grafik att göra. Folk lever sig in i riktigt bra böcker och anime trots att man antingen inte ens har bild eller att det ser långt ifrån verkligt ut.
Alla gillar när grafiken är på topp men jag håller helt med Stoff3. Spelen har stört dykt i många år pga denna grafik hets. Jag personligen lirar hellre något i 2d med inlevelse än dagens halv trista titlar.
Har personligen inte lirat något nytt spel i mer än 10 timmar på över 4år..

Du försöker skapa någon objektiv fakta av något som är helt subjektivt... Du tycker det är grafikhets, andra tycker det är ett naturligt framsteg.

Det vore extremt trist om grafiktekniken inte gick i den takt det går i... Den hade antagligen gått snabbare om den inte hade hållits tillbaks så som den gör idag.

Inlevelse, skulle jag säga, hänger väldigt tätt ihop med hur spelet ser ut rent grafiskt. Att jämföra det med böcker och film går inte riktigt ihop.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Du kanske ska låta bli att anta att någon använder en skum version när denne inte har sagt det?

Jag använder det riktiga Watch Dogs som jag fick på posten på fredagsmorgonen i fysisk kopia.

Jag har mixtrat lite med konfigfiler med tips från folk på r/watch_dogs, dock har jag inte hittat något som increasar drawdistance på fordon/liknande? kanske har missat nått?

Hur kan du spela på PC innan det är officiellt släppt även om du har det hemma för tillfället? Måste du inte skriva in en kod och spelet kommer låsas upp på releasedatumet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur kan du spela på PC innan det är officiellt släppt även om du har det hemma för tillfället? Måste du inte skriva in en kod och spelet kommer låsas upp på releasedatumet?

Har mycket svårt att tro att han spelar det i originalversion. Att få ett spel den 23:e när releasen är den 27:e är ganska osannolikt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti