Watch Dogs på ps4 eller PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du sa ordagrant att man inte märker nån skillnad på 30 och 60 FPS i Watch Dogs om man inte har två skärmar med 30 respektive 60 FPS intill varandra. Hur ska du ha det egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom jag inte har en spelkonsol som kör samma spel i 60 fps så märker jag ju faktiskt ingen skillnad. Jag går från quake live på pc som jag för övrigt redan nämnt till watch dogs på ps4 och märker inget alls att klaga på.

Läser du lite mer så ser du också att jag argumenterat ganska hårt för att det är väldigt beroende på vad för spel det är.

Kikade på Watch Dogs hos en polare igår också och jag känner fortfarande inte att min spelupplevelse förändras alls när jag spelar hemma på min ps4.

Argumenterar du bara för sakens skull nu eller ska vi lämna det vid att vi har olika åsikter?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du sa ordagrant att man inte märker nån skillnad på 30 och 60 FPS i Watch Dogs om man inte har två skärmar med 30 respektive 60 FPS intill varandra. Hur ska du ha det egentligen?

Jag tycker då att spelbarheten påverkas markant negativt av att gå ner till 30 FPS. Det ser ut och känns inte alls lika mjukt vid 60.

Det är också därför jag har en burk för över 50 000:-, inte tvärt om.
Att konsoler säljer är inte för att folk tycker det är ok med 30 FPS, det är för att de är billiga och lättillgängliga.
Skickades från m.sweclockers.com

Där kröp skrytbygget också fram ja Kul för dig, ärligt. Men jag tror du har helt fel. Jag tror absolut att folk tycker att 30 fps är helt ok att spela de flesta typer av spel i. Att sådant inte direkt går hem på ett sånt här forum är däremot inte speciellt märkligt. Och när du sitter på en sådan burk tror jag inte att du är speciellt representativ för konsolgamers världen över.

Sedan förstår jag verkligen varför du argumenterar som du gör när du köpt en datorlösning för 50 000kr, det hade inte varit speciellt kul att tycka som jag gör efter att ha lagt så mycket pengar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du sa ordagrant att man inte märker nån skillnad på 30 och 60 FPS i Watch Dogs om man inte har två skärmar med 30 respektive 60 FPS intill varandra. Hur ska du ha det egentligen?

Jag tycker då att spelbarheten påverkas markant negativt av att gå ner till 30 FPS. Det ser ut och känns inte alls lika mjukt vid 60.

Det är också därför jag har en burk för över 50 000:-, inte tvärt om.
Att konsoler säljer är inte för att folk tycker det är ok med 30 FPS, det är för att de är billiga och lättillgängliga.
Skickades från m.sweclockers.com

Min PC maxar Watch dogs utan problem i 1080p 60Hz och mer än så klarar inte mina skärmar av. Visst ser det aningen skarpare ut och flyter aningen bättre men skillnaden är som sagt minimal och det är inte värt alla problem som man vet att ett UBI soft spel på PC kommer dras med. Spelet har fungerat felfritt på mitt PS4 från dag 1. Det ska bli spännande att se hur Xbone och PS4 kommer stå sig när Witcher 3 kommer, ett spel som inte är utvecklat för förra generationens hårdvara som Watch dogs är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fail Dogs eller? den övre bilden är vad ubisoft släppte och visade på dom tidiga videos, den nedre är actual hur det ser ut.. vilken nedgradering

http://imgur.com/a/QIuD4

... Fast det där säger ju ingenting? Bilderna är ju från helt olika tidpunkter på dygnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Skulle du kunna förklara detta argumentet för mig?
Jag tror nämligen inte att det är någon skillnad på online/offline eller när mycket händer/tvärt om.
Min teori bakom detta argumentet är att folks fps ofta inte är lika stabil i dessa tillfällen, vilket resulterar i att folk tror att det är pga att de har 30fps, när det egentligen är att det dippar en hel del vilket är vad som faktiskt är tydligt.
Det som man ser tydlig skillnad på vid högre fps är väldigt kvicka rörelser, t ex i bilspel kan det märkas av eller i t ex Quake där det är rejält högt tempo.

Nu har jag inte hunnit testa Watch_dogs i multiplayer än, men om vi tar ett annat spel i form av BF4 så syns det tydligt att frames sjunker när man kör flera spelare och mycket händer samtidigt t.ex. stora explosioner eller mycket folk som rör sig, jämfört med hur singeplayer-delen ser ut.
Watch_dogs är ju ett väldigt blandat spel med allt från biljakter till action med explosioner, så teorin bör stämma överens här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Northbane:

Nu har jag inte hunnit testa Watch_dogs i multiplayer än, men om vi tar ett annat spel i form av BF4 så syns det tydligt att frames sjunker när man kör flera spelare och mycket händer samtidigt t.ex. stora explosioner eller mycket folk som rör sig, jämfört med hur singeplayer-delen ser ut.
Watch_dogs är ju ett väldigt blandat spel med allt från biljakter till action med explosioner, så teorin bör stämma överens här.

Jo men du formulerade dig som att det behövs mer fps i multiplayer vilket jag alltid ansett vara ett väldigt underligt argument. Har man exakt 30fps i både multiplayer o singelplayer så är det ju ingen skillnad liksom.