Permalänk
Medlem

Chrome - Google välja nytt fönster

Hej
Jag kan inte komma på om det går att ändra till att alla nya sidor öppnas i nytt fönster ( INTE FLIKAR )
Nu öppnas allt i ny flikar och det är ganska lätt gjort att man stänger och förlorar vad man kanske skriver på en viss flik

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Hej
Testa det här tillägget.
"If you hate when you click the link and Chrome opens it in a new or a new background tab, or even in a new window, then this extension is for you."

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag kan inte komma på om det går att ändra till att alla nya sidor öppnas i nytt fönster ( INTE FLIKAR )
Nu öppnas allt i ny flikar och det är ganska lätt gjort att man stänger och förlorar vad man kanske skriver på en viss flik

Vet inte hur bra den funkar men det finns en chrome extension som heter "New Tab, New Window". Kanske kan vara något att prova.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

När vi ändå har en tråd uppe om att det är alldeles för lätt att stänga flikar i chrome, vet någon om man kan ta bort "X" på flikarna helt? Utan att fästa dem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hittade den här sidan
http://superuser.com/questions/166479/force-chrome-to-open-new-pages-in-new-window-not-tab-when-opened-from-a-progr

Men jag kan inte ens öppna regedit.....!!!!
Om någon kommer med förslag om olika program, var vänlig skriv dit en länk

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hittade den här sidan
http://superuser.com/questions/166479/force-chrome-to-open-new-pages-in-new-window-not-tab-when-opened-from-a-progr

Men jag kan inte ens öppna regedit.....!!!!
Om någon kommer med förslag om olika program, var vänlig skriv dit en länk

Jag ber om ursäkt för att jag glömde servera min hjälp på silverfat.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hittade den här sidan
http://superuser.com/questions/166479/force-chrome-to-open-new-pages-in-new-window-not-tab-when-opened-from-a-progr

Men jag kan inte ens öppna regedit.....!!!!
Om någon kommer med förslag om olika program, var vänlig skriv dit en länk

Hej igen
Kan du inte öppna regedit? P.g.a. vad isåfall?.. hittar du det inte eller har du inte admin behörighet?

Om du inte hittar regedit, skriv regedit i sökfältet på det i win8 eller win7. Har du avinstallerat windows search i win7?, gå in på startknappen-> Alla program->Tillbehör->Kör, (Kör öppnas) skriv in regedit och tryck enter.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C