Permalänk
Medlem

Ja, har redan den musik jag behöver och inte mycket nytt lyssningsvärt släpps samt att mobilteckningen dessutom är så dålig att det inte är någon idé att använda det på mobilen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Klarat mig utan spotify sen de gjorde så gratislyssnare endast hade tio timmar per månad o de skiten de införde

Permalänk
Medlem

Gillar det nya gränssnittet betydligt bättre än förgående som kändes tidigt 2000tal/itunes liknelse.

Jag använder dock Xbox Music nu som har sin för och nackdelar. Microsoft behöver verkligen slipa på användarvänligheten annars rätt skönt att ha det "integrerat" i Window 8.1..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Verkligen inte. Itunes har mer av det jag lyssnar på, men vägrar använda något från Apple. Blir att köpa CD-skivor för min del för att sedan encodea vidare till antingen FLAC/AAC.

Nä, konstigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Nä, konstigt.

Va?

Permalänk
Medlem

Ja, jag klarar mig utan.

Permalänk
Medlem

Jag kör Wimp (HiFi) istället för Spotify, och skulle ha svårt att klara mig utan det. Använder Wimp flera timmar i stort sett varje dag.
Det mesta jag lyssnar på finns på Wimp. Har knappt köpt några CD-skivor sen 2010, så skulle jag sluta med Wimp (eller liknande tjänst) skulle jag vara tvungen att köpa rätt mycket musik.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Använder inte mig av det pågrund av att det kostar och lägger till låtar om du har för liten spellista eller för att man inte kan spela upp sina låtar i sin egen ordning om man använder det på mobilen gratis.

Använder soundcloud för det är gratis, och för att det gör inget som spotify gör ovanför mig vilket är mycket bättre

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk

Försöker ta mig ifrån spotify, är varken nöjd med kvalité eller deras klienter. Kör Wimp hifi prövoperiod just nu och det är bättre ljud men inte direkt bättre på klienten samt att många låtar saknas. Om detta fungerar så smidigt som det låter så skulle jag gärna börja bygga upp ett bibliotek av min musik på min egen streamingserver.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Använder dagligen. Hade klarat mig utan, men mitt liv är bra mycket bekvämare med det.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig använt Spotify. Kör fortfarande med mp3/flac filer.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Använder spotify dagligen, på jobbet, i bilen, på gymmet och hemma. Jag tycker att det fungerar utmärkt för min del. Givetvis med premium.

Permalänk
Medlem

Di.fm + Spotify. perfa för mig å frugan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

japp inga problem att vara utan har varken det på datorn eller i mobilen ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Hipp (fientligt inställd och gubbig) som man är så har jag aldrig använt spotify och kommer troligtvis aldrig att göra det heller, kunde jag hålla ut med Minidiscen till 2012 så kan jag nog klara mig på äldre teknologi längre.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Skulle inte funka för fem öre..

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Har haft spotify i flera år nu, varav premium i 1.5 år. Var utan premium i 5 dagar... kunde inte för guds skull lyssna på det med reklam. CBA att skaffa musiken i MP3/FLAC heller så var utan musik i 5 dagar. Jag har som tur väl premium igen. Aja Spotify for president.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Lätt att jag gör. Grooveshark.com är mycket bättre, och gratis

Sen är sky.fm också skön... dock litet reklam där,men men

Permalänk
Medlem

Klarar mig utan men använder Spotify för jag tycker det är helt ok. De låtar som inte finns har jag på datorn och spelar genom Spotify, funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Lätt att jag gör. Grooveshark.com är mycket bättre, och gratis

Sen är sky.fm också skön... dock litet reklam där,men men

Skillnaden på Grooveshark och Spotify är att den ena betalar royalies och den andra inte gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svaret är uppenbarligen ja. Vad är Spotify?

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Mja. Jag har använt Spotify aktivt sedan lansering, men på senare tid har jag föredragit Soundcloud då i princip allt jag lyssnar på finns där, och man får nysläpp, remixer, artisters egna spellistor/rekommendationer och mycket annat långt före Spotify – om det ens kommer dit alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aldrig använt Spotify, har all min musik lokalt. Slösar på så vis inte på dyrbar bandbredd, samt filer i .flac!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Jepp. Doods music streamer på android och där finns allt och lite till

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Klarar mig galant utan Spotify, använder själv iTunes istället pga att jag vill äga min musik och inte behöva prenumerera på Spotify livet ut. Det är problemet som får mig att gärna avstå prenumerationstjänster, så fort man avslutar det så är allting borta. Så istället för att betala 99kr per månad för Spotify så köper jag låtar/album på iTunes för 99kr per månad.

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4cmannen:

Klarar mig galant utan Spotify, använder själv iTunes istället pga att jag vill äga min musik och inte behöva prenumerera på Spotify livet ut. Det är problemet som får mig att gärna avstå prenumerationstjänster, så fort man avslutar det så är allting borta. Så istället för att betala 99kr per månad för Spotify så köper jag låtar/album på iTunes för 99kr per månad.

Problemet är ju om man vill bygga sin "bas" av musik i iTunes är det flera tusen kronor. Sen får man ladda ner 1 gång och förlorar du den nedladdningen får du köpa låten igen.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Problemet är ju om man vill bygga sin "bas" av musik i iTunes är det flera tusen kronor. Sen får man ladda ner 1 gång och förlorar du den nedladdningen får du köpa låten igen.

Ja visst, men den summan kommer du upp i på Spotify på 1 år ändå. Och det stämmer inte alls om nedladdningen, dina köpta låtar ligger under "köpta" i iTunes och jag har själv laddat ner mina låtar ett antal gånger efter ominstallationer utan backup osv.

Felstavning

Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4cmannen:

Ja visst, men den summan kommer du upp i på Spotify på 1 år ändå. Och det stämmer inte alls om nedladdningen, dina köpta låtar ligger under "köpta" i iTunes och jag har själv laddat ner mina låtar ett antal gånger efter ominstallationer utan backup osv.

Felstavning

1000 låtar är ju runt 9000kr det skulle det ta typ 8 år av Spotify för att kosta samma summa.

Då har dom ändrat, sist jag köpte ett album på iTunes var policyn 1 nedladdning inget mer, du får göra backup själv och om du förlorar den tough luck.

Permalänk

Klarar mig utmärkt utan Spotify, köper cd-skivor då och då i stället, kopierar in dem i datorn och har ett stort minneskort i mobilen där det finns plats för musik också. Annars kan jag använda MP3-spelaren också om jag vill...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)