Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har tyvärr ingen aning om när de kommer, men kommer gör de.
Så småning om.

vet inte varför det blivit sådana problem för Sony att leverera just denna färg. Märkligt.

De kanske måste utvinna de vågiga, blå färgpartiklarna från världens djupaste havsklyfta eller dylikt?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har köpt ett PowerColor 280X: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...
Men mitt ex har uppenbar coil whine vid belastning. Tjuter och knastrar direkt när kortet belastats som i benchmak program.
Mejlade Webhallen igår men har inte fått något svar än..

Permalänk
Medlem

Varför har ni slutat med att arrangera Cod turneringar, Hade uppskattat om ni hade börjat med det igen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av leafbranch:

Har köpt ett PowerColor 280X: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...
Men mitt ex har uppenbar coil whine vid belastning. Tjuter och knastrar direkt när kortet belastats som i benchmak program.
Mejlade Webhallen igår men har inte fått något svar än..

Hej har du fått svar ännu?

Skrivet av Adas97:

Varför har ni slutat med att arrangera Cod turneringar, Hade uppskattat om ni hade börjat med det igen

Det kommer nog med nya Advanced Warfare fast det är ju ett tag till dess.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej har du fått svar ännu?

Hej, ja jag fick svar kort efter. Allt ordnar sig förhoppningsvis

Permalänk

Hej.

Beställde "WildStar Deluxe Edition inkl. förbokningserbjudande" och betalade med kort igår.

När kan man förvänta sig att få preorder koden?

Mvh

Björn.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av neohamster:

Hej.

Beställde "WildStar Deluxe Edition inkl. förbokningserbjudande" och betalade med kort igår.

När kan man förvänta sig att få preorder koden?

Mvh

Björn.

Hej, om du inte fått den ännu bör du kontakta vår kundtjänst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Tänkte höra hur det blir nu med releasen av Mario Kart 8, då det är röd dag innan. Så undrar hur det blir med posten då?

Mvh Johan

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Gelantious:

Hej,

Tänkte höra hur det blir nu med releasen av Mario Kart 8, då det är röd dag innan. Så undrar hur det blir med posten då?

Mvh Johan

I regel skickas det helt enkelt en dag tidigare bara.
Dvs istället för att skicka på torsdagen får vi skicka på onsdagen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjenare Webhallen!

Finns det möjlighet att få fram ett preliminärt leveransdatum för:

"Metal Gear Solid - Legacy Collection (PS3)"
Artikelnr: 185171

Vill helt klart lägga en beställning hos Er men tråkigt ifall det är flera månader bort

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kenta42:

Tjenare Webhallen!

Finns det möjlighet att få fram ett preliminärt leveransdatum för:

"Metal Gear Solid - Legacy Collection (PS3)"
Artikelnr: 185171

Vill helt klart lägga en beställning hos Er men tråkigt ifall det är flera månader bort

Vi har tyvärr inget bekräftat alls än så länge på den fronten.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Wildstar

Hej Webhallen!

Jag beställde Wildstar Deluxe Edition runt 12 tiden idag och har ännu inte fått en kod för headstart. Är det så att orders inte behandlas alls på helger eller har koderna helt tagit slut?

Mvh Viktor

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Hej, ja jag fick svar kort efter. Allt ordnar sig förhoppningsvis

Får man fråga hur ni gick vidare med de där grafikkortet? Fick du lämna tillbaks o få ett nytt?

Jag köpte nämligen samma i veckan och idag har jag byggt ihop datorn och märkte att mitt också låter när den belastas med t.ex tyngre spel, bf4 typ.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikssonJocke:

Får man fråga hur ni gick vidare med de där grafikkortet? Fick du lämna tillbaks o få ett nytt?

Jag köpte nämligen samma i veckan och idag har jag byggt ihop datorn och märkte att mitt också låter när den belastas med t.ex tyngre spel, bf4 typ.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...

Skickade tillbaka och de accepterade returen. Så det ska inte vara några problem.
Jag fick beställa ett nytt efter om jag ville men gjorde aldrig det då jag förutspår att jag kommer få samma "problem" på nya kortet.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Skickade tillbaka och de accepterade returen. Så det ska inte vara några problem.
Jag fick beställa ett nytt efter om jag ville men gjorde aldrig det då jag förutspår att jag kommer få samma "problem" på nya kortet.

Ok tack för svaret, upptäckte nu när jag testa spela BF3 med det att det lät och bilden började flimra något svagt...
Har mailat webhallen nu så får vi se om dom svarar imorrn och hur det blir

Permalänk

Om man beställer ett spel eller film som är slut på postorder-lagret men finns i era butiker, plockar ni den varan från någon av era butiker om ni inte längre kan få tag på det från leverantören?

Permalänk
Medlem

Gäller Mario Kart 8 Bonus Game Promotion (Om du har köpt Mario Kart 8 så kan du vara med i Nintendos Bonus Game Promotion. Det betyder att om du registrerar ditt spel mellan klockan 10.00 den 30 maj och 23.59 den 31 juli så kommer du att få ladda ner ett spel utan extra kostnad i september!) om man köper Wii U Premium Pack Mario Kart 8 Bundle eller är det bara om man köper spelet separat?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Megacrash:

Om man beställer ett spel eller film som är slut på postorder-lagret men finns i era butiker, plockar ni den varan från någon av era butiker om ni inte längre kan få tag på det från leverantören?

Ja det gör vi.

Skrivet av Viceroy:

Gäller Mario Kart 8 Bonus Game Promotion (Om du har köpt Mario Kart 8 så kan du vara med i Nintendos Bonus Game Promotion. Det betyder att om du registrerar ditt spel mellan klockan 10.00 den 30 maj och 23.59 den 31 juli så kommer du att få ladda ner ett spel utan extra kostnad i september!) om man köper Wii U Premium Pack Mario Kart 8 Bundle eller är det bara om man köper spelet separat?

http://www.nintendo.se/arkivet/2014/20140514-mk8-bonus-game-p...
(Mao: ja det får man, dock är det själva Wii U:ets registrering som ger dig spelet)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har haft en förhandsbokning på två exemplar av Warlords of Draenor sedan det gick att förhandsboka på eran hemsida. För någon vecka sedan fick jag mail från er om att Blizzard släpper en "Preorder" version den 17/6 och ni undrar om jag vill ha den istället. Jag frågade då om det är samma som den riktiga versionen, d.v.s med skivor, manualer osv. Fick då svaret att jag skulle återkomma denna veckan.

Nu denna veckan återkom ni med svar att det var osäkert så jag svarade att jag vill behålla min order som den var. Men då visar det sig att ni redan ändrat på min order och skickat två "Preorder" exemplar (som jag själv har fått ta reda på inte innehåller någon skiva utan det är bara en kod i en kartong) och dessutom tagit bort min order på två riktiga versioner.

Jag förväntar mig att ni tar tag i detta och återställer min order exakt som den var med samma köplats som tidigare. Jag skriver här då ni verkar ha problem med att svara på mail.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zunil:

Har haft en förhandsbokning på två exemplar av Warlords of Draenor sedan det gick att förhandsboka på eran hemsida. För någon vecka sedan fick jag mail från er om att Blizzard släpper en "Preorder" version den 17/6 och ni undrar om jag vill ha den istället. Jag frågade då om det är samma som den riktiga versionen, d.v.s med skivor, manualer osv. Fick då svaret att jag skulle återkomma denna veckan.

Nu denna veckan återkom ni med svar att det var osäkert så jag svarade att jag vill behålla min order som den var. Men då visar det sig att ni redan ändrat på min order och skickat två "Preorder" exemplar (som jag själv har fått ta reda på inte innehåller någon skiva utan det är bara en kod i en kartong) och dessutom tagit bort min order på två riktiga versioner.

Jag förväntar mig att ni tar tag i detta och återställer min order exakt som den var med samma köplats som tidigare. Jag skriver här då ni verkar ha problem med att svara på mail.

Hej, som vi skriver i trådarna här kan vi inte handlägga enskilda ärenden via Sweclockers, men:
Vad jag ser i våra noteringar har du fått information via mail om att du kan skicka tillbaka pre-purchase via frisvar och att din originalorder är återställd. Har denna information inte kommit fram?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tänkte förhandsboka flera spel i en och samma order. Jag undrar om det är en bra idé eller om man ska ha ett ordernummer per spel? Tänker att man kanske inte får ordern förrän alla spel finns i lager annars.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Viceroy:

Tänkte förhandsboka flera spel i en och samma order. Jag undrar om det är en bra idé eller om man ska ha ett ordernummer per spel? Tänker att man kanske inte får ordern förrän alla spel finns i lager annars.

Bästa är att boka dem för sig.
Vi har script som delar ordrar på det sättet men ibland kan det faila och då blir man ju som kund ganska olycklig

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bästa är att boka dem för sig.
Vi har script som delar ordrar på det sättet men ibland kan det faila och då blir man ju som kund ganska olycklig

Tack för tipset, då kör vi på det!

Permalänk
Medlem

När får jag min order innehållande Xbox one och forza 5? Beställde den 19e, jag vet att det varit mycket röda dagar och dylikt men är så extremt otålig haha!

Kan man skriva ut ordernummer här utan att andra kan fiffla?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tonix:

När får jag min order innehållande Xbox one och forza 5? Beställde den 19e, jag vet att det varit mycket röda dagar och dylikt men är så extremt otålig haha!

Kan man skriva ut ordernummer här utan att andra kan fiffla?

Om du beställde 19:e så skulle jag tro att det skickas idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du beställde 19:e så skulle jag tro att det skickas idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Får hålla tummarna, står "under behandling" fortfarande så man kan ju nästan tro att ordern inte har riktigt nåt erat system.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

När får ni in PS4 bundle med The Last of Us?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Viceroy:

När får ni in PS4 bundle med The Last of Us?

Vi har redan massor på lager:
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/187988-play...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo men det där är ju PS3. Jag menade PS4.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Viceroy:

Jo men det där är ju PS3. Jag menade PS4.

Åhå. Jag tror inte att vi kommer ha den. Det har blivit massa trams om bundlingarna att de ska vara exklusiva för vissa återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch