Hur mycket är det säkert att öka coreVoltage?

Permalänk

Hur mycket är det säkert att öka coreVoltage?

Jag undrar hur högt det är säkert att dra upp coreVoltage i Afterburner? Kan man öka upp dett till max +100 om det behövs?
Jag har ett GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av outcasters:

Jag undrar hur högt det är säkert att dra upp coreVoltage i Afterburner? Kan man öka upp dett till max +100 om det behövs?
Jag har ett GTX 680

Öka i små steg och stanna när antingen temperaturen springer för högt/du ser artefakter under belastning. Hur högt du kan går kan variera mellan likadana kort

Permalänk

Men hur högt kan man hålla på o gå så? Om ja höjer core clock 20 o de funkar, sen höjer jag 20 till o de krashar, hur högt kan jag då höja voltage för att se om det blir stabilt? Kan jag fortsätta höja så mycket de går i Afterburner för att se om det blir stabilt? Eller ska man inte gå upp till max?

Permalänk
Medlem

Jag har moddat mit 680 så jag kör på mer än max:)

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8