Permalänk
Avstängd

QPAD QH-90 VS. Logitech G35

Tja! Ska köpa nytt headset nu och behöver egentligen bara stereo ljud och en bra mikrofon som är klar och inte drar upp massa bakgrundsljud och som inte brusar.
Såg att Inet hade rea på Qpad qh-90, annars har jag kollat mycket på Logitech G35.
Är det någon som är erfaren utav vilket av dom headseten ni skulle rekommenderat mig?
Hoppas ni kan hjälpa mig, tack.

EDIT : Ni får gärna rekommendera andra headset som har härligt ljud och en bra mikrofon! Tack

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Tja! Ska köpa nytt headset nu och behöver egentligen bara stereo ljud och en bra mikrofon som är klar och inte drar upp massa bakgrundsljud och som inte brusar.
Såg att Inet hade rea på Qpad qh-90, annars har jag kollat mycket på Logitech G35.
Är det någon som är erfaren utav vilket av dom headseten ni skulle rekommenderat mig?
Hoppas ni kan hjälpa mig, tack.

Har båda, Logitech G35 är schyssta på sitt sätt men jag skulle rekommendera Qpad QH-90! Riktigt bra ljud och mick på dom, sen får man en väldigt "premium" känsla på byggkvalité och paket.

G35 är väldigt ömtåliga tyvärr, det är anledningen att jag vart tvungen att byta lurar, ångrar mig inte alls! Kör på QH-90

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Tja! Ska köpa nytt headset nu och behöver egentligen bara stereo ljud och en bra mikrofon som är klar och inte drar upp massa bakgrundsljud och som inte brusar.
Såg att Inet hade rea på Qpad qh-90, annars har jag kollat mycket på Logitech G35.
Är det någon som är erfaren utav vilket av dom headseten ni skulle rekommenderat mig?
Hoppas ni kan hjälpa mig, tack.

QH-90 drar upp bakgrundsljud medans mitt G35 har en superb mic.. om du pratar otroligt mycket skype och så rekommenderar jag G35an annars kör på QH-90 för ljudkvaliteten är så otroligt mycket bättre, speciellt om du har ett bra ljudkort som jag har

t.ex. när jag har igång bakgrundsbelysningen på tangentbordet (MK-85) susar det i micken osv.. men det har ju inte med headsetet att göra utan tangentbordet faktiskt men ett USB headset som kör på en 100% digital signal lider inte av dessa problem

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att alltid söka befintliga recensioner innan man skapar en tråd om det. Som du säkert förstår, blir det det lite larvigt när Sweclockers recenserat båda headset i ett och samma test - bara några dagar sedan : )

V.v se http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar STARKT Sennheiser PC360 G4ME. De har näst intill bara fått bra betyg, haft mina i två år nu utan det minsta problem och hittar inget alls som är dåligt med dem, micken funkar utmärkt och ljudet är toppen! De tar inte in något ljud alls runt omkring dig och de är öppna vilket är jätteskönt när man väl vant sig. Vill du få ut allt från dem så köp ett ljudkort också, då är de riktigt nice. Här krävs inget surround för att höra fotsteg etc.

Strunta i gaming märken, där betalar du så mycket för bara designen. Sennheiser håller på mycket med ljud och gjorde då ett headset mer lämpat för spelande människor och de slår alla på marknaden, alla som har ett som jag känner säger likadant. Där får du vad du betalar för, visst dom är lite dyra kanske men lätt värt det. Passar mig utmärkt och jag har även glasögon men inget som gör att det gör ont efter flera timmar på.

Så tycker du ska gå på sennheiser, åk till musikaffärer och testa dem!
Kan lova att du inte kommer bli missnöjd. Och har aldrig hört att de har haft defekter efter tillverkningen. Båda mina bröder har också detta headset och de är väldigt kräsna när det kommer till ljud. Strunta i Qpad, logitech och vad det nu finns mer, kö på Sennheiser. Har du frågor? Bara fråga så svarar jag direkt!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tobbe_:

Rekommenderar STARKT Sennheiser PC360 G4ME. De har näst intill bara fått bra betyg, haft mina i två år nu utan det minsta problem och hittar inget alls som är dåligt med dem, micken funkar utmärkt och ljudet är toppen! De tar inte in något ljud alls runt omkring dig och de är öppna vilket är jätteskönt när man väl vant sig. Vill du få ut allt från dem så köp ett ljudkort också, då är de riktigt nice. Här krävs inget surround för att höra fotsteg etc.

Strunta i gaming märken, där betalar du så mycket för bara designen. Sennheiser håller på mycket med ljud och gjorde då ett headset mer lämpat för spelande människor och de slår alla på marknaden, alla som har ett som jag känner säger likadant. Där får du vad du betalar för, visst dom är lite dyra kanske men lätt värt det. Passar mig utmärkt och jag har även glasögon men inget som gör att det gör ont efter flera timmar på.

Så tycker du ska gå på sennheiser, åk till musikaffärer och testa dem!
Kan lova att du inte kommer bli missnöjd. Och har aldrig hört att de har haft defekter efter tillverkningen. Båda mina bröder har också detta headset och de är väldigt kräsna när det kommer till ljud. Strunta i Qpad, logitech och vad det nu finns mer, kö på Sennheiser. Har du frågor? Bara fråga så svarar jag direkt!

Jag har svårt att tänka mig att de är värda de dubbla pengarna jämfört med ett QH-90, som är erkänt bra ljudmässigt. http://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

Men visst är micken bättre på Sennheiser! Och egentligen är det nog värt prisskillnaden om man prioriterar micken då de har bra ljud i övrigt också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag har svårt att tänka mig att de är värda de dubbla pengarna jämfört med ett QH-90, som är erkänt bra ljudmässigt. http://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

Men visst är micken bättre på Sennheiser! Och egentligen är det nog värt prisskillnaden om man prioriterar micken då de har bra ljud i övrigt också.

Jag tycker de är lätt värde pengarna och inte överprisade det minsta. Sennheiser har gjort ljud väldigt länge så de vet va de håller på med. Sen tycker jag Sennheiser har en mycket robustare konstruktion än QPAD har. Och micken till QPAD låter dåligare, rätt rejält i jämförelse, samma sak med ljudet. Och mickens konstruktion på QPAD kan lätt bli dålig om man böjer den för mycket, för sennheiser så är det bara att fälla upp den så den mutas och blir inte i vägen. Har haft en del headset och mina bröder med så vi har lyckats jämföra en hel del. Sennheiser sitter rätt mycket bättre än QPAD också och eftersom de är öppna blir man inte speciellt varm om öronen och man slipper ta av sig dom för att höra andra tydligt.

Anser att man får för det de kostar i sennhesier jämfört med andra produkter. Lätt värt pengarna.

Men som alltid så är alltid pengarna som är bekymret så känner du att du inte kan lägga ut summan för Sennhesier så kör på QPAD.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tobbe_:

Jag tycker de är lätt värde pengarna och inte överprisade det minsta. Sennheiser har gjort ljud väldigt länge så de vet va de håller på med. Sen tycker jag Sennheiser har en mycket robustare konstruktion än QPAD har. Och micken till QPAD låter dåligare, rätt rejält i jämförelse, samma sak med ljudet. Och mickens konstruktion på QPAD kan lätt bli dålig om man böjer den för mycket, för sennheiser så är det bara att fälla upp den så den mutas och blir inte i vägen. Har haft en del headset och mina bröder med så vi har lyckats jämföra en hel del. Sennheiser sitter rätt mycket bättre än QPAD också och eftersom de är öppna blir man inte speciellt varm om öronen och man slipper ta av sig dom för att höra andra tydligt.

Anser att man får för det de kostar i sennhesier jämfört med andra produkter. Lätt värt pengarna.

Men som alltid så är alltid pengarna som är bekymret så känner du att du inte kan lägga ut summan för Sennhesier så kör på QPAD.

Jo absolut! Det är så jag känner också! Hade jag inte kört högtalare hela tiden så hade jag köpt dyrare headset. Har ett par G35 nu som har riktigt grym mick men hörlurar som låter skit, så det är något jag kan ha hemma medans QH-90 som kommer nästa vecka för 600kr är bra för DH, typ. Alla har vi olika preferenser!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag gick från G35 till QH-90.
Den största skillnaden är hur skönt QH-90 är att ha på sig jämfört med G35.
(Kommer även ihåg att mina kompisar tyckte att jag lät "mer HD" med QH-90.)

Rekommenderar QH-90 före G35 iallafall, men G35 är också riktigt bra (inte så bra byggkvalitet dock)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Boozfob:

Jag gick från G35 till QH-90.
Den största skillnaden är hur skönt QH-90 är att ha på sig jämfört med G35.
(Kommer även ihåg att mina kompisar tyckte att jag lät "mer HD" med QH-90.)

Rekommenderar QH-90 före G35 iallafall, men G35 är också riktigt bra (inte så bra byggkvalitet dock)

Och fruktansvärt dåligt ljud i hörlurarna. Det gör saken ännu konstigare att G35 har så fantastiskt bra mick.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

QH-90 drar upp bakgrundsljud medans mitt G35 har en superb mic.. om du pratar otroligt mycket skype och så rekommenderar jag G35an annars kör på QH-90 för ljudkvaliteten är så otroligt mycket bättre, speciellt om du har ett bra ljudkort som jag har

t.ex. när jag har igång bakgrundsbelysningen på tangentbordet (MK-85) susar det i micken osv.. men det har ju inte med headsetet att göra utan tangentbordet faktiskt men ett USB headset som kör på en 100% digital signal lider inte av dessa problem

QH-90 drar inte upp bakgrunds ljud om du menar ljud ifrån rummet du sitter och spelar/lyssnar på musik, isåfall menar du QH-85, för jag själv sitter med QH-90 och allt ljud stängs av som är ute eftersom att de är heltäckande.

Köp QH-90, byggkvalité av högsta premium känsla. Du får bra mick ljud, men du får tänka på och skaffa om du inte har ett bra ljudkort med hörlursförstärkare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

QH-90 drar inte upp bakgrunds ljud om du menar ljud ifrån rummet du sitter och spelar/lyssnar på musik, isåfall menar du QH-85, för jag själv sitter med QH-90 och allt ljud stängs av som är ute eftersom att de är heltäckande.

Köp QH-90, byggkvalité av högsta premium känsla. Du får bra mick ljud, men du får tänka på och skaffa om du inte har ett bra ljudkort med hörlursförstärkare.

nej, mikrofonen brusar pga störningar från andra källor vilket är vanligt på headset med 3.5mm plug som man slipper med usb headset.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

nej, mikrofonen brusar pga störningar från andra källor vilket är vanligt på headset med 3.5mm plug som man slipper med usb headset.

Om man köper USB headset, är det tvunget för bästa kvalite att koppla det via usb 3.0 eller det kvittar om det är 2.0?
För jag lyckas inte få någon signal via mina USB 3.0 på något vänster..

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Om man köper USB headset, är det tvunget för bästa kvalite att koppla det via usb 3.0 eller det kvittar om det är 2.0?
För jag lyckas inte få någon signal via mina USB 3.0 på något vänster..

ska inte spela någon roll så kör usb 2.0 om du har problem med usb 3.0 portarna, du saknar antagligen drivrutiner bara eller så har du glömt koppla in USB 3.0 när du byggde datorn, usb 3.0 kontakten sitter också otroligt löst i moderkortet för mig och flera andra så den kan ha glappat ur med!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Behöver också ett nytt headset och har tittat på Sennheiser PC360 g4me. Kanske lite OT, men vilket ljudkort skulle ni rekommendera för att få ut maximalt från headsetet?

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Dina tidigare trådar blev låst just pga. korspostning. Du blev även uppmärksammad på att rätten till att få hjälp om detta ämnet var förbrukad, ändå fortsätter du skapa nya trådar.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...