Permalänk
Medlem

Windows 8 Nordic

Tjena köpte min dator från komplett för några månader sen fick då Windows 8.1 Nordic men skulle behöva formatera om den men finns inget ställe man kan ladda ner skivan någonstans?

Permalänk
Medlem

Den säger Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwig:

Den säger Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8.1.

Testat med en Windows 8 installation? Kan hända att det är en Windows 8 licens, då får man installera det först å sen uppgradera

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo det finns ställen att ladda ned W8 på fullt lagligt sätt.

Hur får du tag på nyckeln? Är det en köpt licens via Komplett? Är det egenbyggd eller märkesdator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwig:

Tjena köpte min dator från komplett för några månader sen fick då Windows 8.1 Nordic men skulle behöva formatera om den men finns inget ställe man kan ladda ner skivan någonstans?

Testa denna sida:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-product-...

Där ska man kunna ladda hem ett program som lagligt laddar ned en ISO och bränner ut åt dig

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Tcntad - Fick nyckeln till på köpet med datorn.

Railman - Vart får man tag på ISOn till Windows 8 för nyckeln vill inte fungera när jag tar Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwig:

Tcntad - Fick nyckeln till på köpet med datorn.

Railman - Vart får man tag på ISOn till Windows 8 för nyckeln vill inte fungera när jag tar Windows 8

Nyckeln funkar inte med varken 8 eller 8.1?

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Använd en generic key för 8.1 som finns att googla. Efter installation går du bara och trycker aktivera windows så får du skriva in din egen nyckeln och då fungerar windows 8 nyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Använd en generic key för 8.1 som finns att googla. Efter installation går du bara och trycker aktivera windows så får du skriva in din egen nyckeln och då fungerar windows 8 nyckeln.

Vad är poängen? Licensnyckel vid installation har inte varit nödvändigt sedan Windows XP.

typo
Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad är poängen? Licensnyckel vid installation har inte varit nödvändigt sedan Windows XP.

Ganska säker på att de återinfört krav på det

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Finns inbyggt i windows 8. Du kan fabriksåterställa (googla). Ingen nyckel ska krävas om jag minns rätt. Alternativt tycker jag du ska prata med komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av railman:

Ganska säker på att de återinfört krav på det

Bara om man kör uppgraderingen via MS hemsida... vilket altair4 kanske syftade på? Då förklarar det ju saken.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwig:

Tjena köpte min dator från komplett för några månader sen fick då Windows 8.1 Nordic men skulle behöva formatera om den men finns inget ställe man kan ladda ner skivan någonstans?

Kontakta Komplett och hör hur det är tänkt att du ska göra återställningsskivor eller -USB-minne.