Logitech G700 med setpoint: Toggle DPI via tangentbordet

Permalänk

Logitech G700 med setpoint: Toggle DPI via tangentbordet

Hej!

Jag har en specifik fråga angående Logitech G700 och setpoint: Kan man binda DPI switch/toggle funktionen på musen till en tangent på tangentbordet?
Jag har sett att det finns något som heter uberoptions till setpoint som ska låsa upp fler möjligheter till keybinds etc och jag har försökt researcha denna frågan eftersom jag om detta fungerar tänker köpa en G700.

Mvh
Marcus

Permalänk
Medlem

Jag har en G700 så skulle kunna testa ifall jag hittar något. Är dock inte hemma just nu så kan nog återkomma imorgon kväll ifall jag kommer ihåg.

Visa signatur
Permalänk

Det hade verkligen varit toppen!

Permalänk
Medlem

Tog och tittade runt lite i inställningarna nu, dock använder jag inte SetPoint utan Logitech Gaming Software då jag har Logitech headset och brukade ha Logitech tangentbord också, och då slipper man köra separata program för varje enhet. LGS verkade inte ha något för att toggla DPI på musen från tangentbordet, men med tanke på att jag inte har Logitech tangentbord längre så kunde jag inte titta ifall det hade gått ifall man haft det.

Annars kan du ju bind:a toggle dpi till en av de 7 macroknapparna på musen (som har 5 profiler att välja mellan, så 35 möjliga macron). Annars fanns möjlighet att automatiskt ändra DPI beroende på vilket spel och program som ligger i fokus.

Visa signatur