Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv

Det kliar i köpfingrarna nu. Särskilt med Haloboxen. Blir troligtvis ett köp när den släpps!

Om det inte finns andra anledningar att köpa nu?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon81912:

Det kliar i köpfingrarna nu. Särskilt med Haloboxen. Blir troligtvis ett köp när den släpps!

Om det inte finns andra anledningar att köpa nu?

.. Varför vänta?
Samma box, samma innehåll.
Garanti sköts ändå via Micorosoft direkt och deras serviceställen i tyskland/spainen/polen (?) så det är skitsamma.

Skillnaden, är att du får "day one edition" om du köper den på släppdagen / förbokar, och det innebär graverade kontroller (med DAY ONE EDITION) - även om det är mer "ONE YEAR TO LATE EDITION... KINDA." som borde vara graverat

Och även en unik achivment som bara Day One -spelare får (via ett QR-kort som finns i lådan - kan man ju sälja om man vill?)
Så är du, som jag, en achivementhora - kan det locka... för den ger dig hela... 0... NOLL... ZERO.... ZIPP gamesore

... Så, alltså nej... det finns INGEN anledning att vänta om du ändå skall ha ett.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

.. Varför vänta?

Huvudsaken var väl att antingen har man inte pengar nu eller inte pengar sen, ett år kvar tills man har jobb och så

Tänkte väl mest om det fanns några riktigt coola spel ute nu?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon81912:

Huvudsaken var väl att antingen har man inte pengar nu eller inte pengar sen, ett år kvar tills man har jobb och så

Tänkte väl mest om det fanns några riktigt coola spel ute nu?

Ja har du inte pengarna så handlar det väl inte om "varför skall man vänta eller köpa nu ?" - då handlar det ju mer om att du INTE KAN köpa nu..
Att köpa leksaker såsom tv-spel, mobiler osv på avbetalning har jag aldrig förstått mig på - har du inte pengarna, köp inte. Så jävla enkelt, men ändå skall folk ta SMS-lån till saker de inte har..

Spelen kan du väl knappast ha missat... eller?
De stora släppet kommer i höst, alltså efter, eller i samband med den nordiska lanseringen - så av den anledningen kan du vänta.

Det är inte så att det kommit "kioskvältare" till spel hittills...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Ja har du inte pengarna så handlar det väl inte om "varför skall man vänta eller köpa nu ?" - då handlar det ju mer om att du INTE KAN köpa nu..
Att köpa leksaker såsom tv-spel, mobiler osv på avbetalning har jag aldrig förstått mig på - har du inte pengarna, köp inte. Så jävla enkelt, men ändå skall folk ta SMS-lån till saker de inte har..

Spelen kan du väl knappast ha missat... eller?
De stora släppet kommer i höst, alltså efter, eller i samband med den nordiska lanseringen - så av den anledningen kan du vänta.

Det är inte så att det kommit "kioskvältare" till spel hittills...

Klart man har sparpengar man kan nalla på Förstår inte heller lån för att köpa leksaker, hus kan jag förstå, men vadfan.

Kanske man skall vänta till höst och ge sig själv en kul födelsedagspresent

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på day one edition med Forza 5 och Fifa 15 på CDON för 4000kr. Rätt värt pris faktiskt. Men vet någon om man får spelen i digitalform eller som disk? Har ett stort hat mot diskar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag la en beställning på day one edition med Forza 5 och Fifa 15 på CDON för 4000kr. Rätt värt pris faktiskt. Men vet någon om man får spelen i digitalform eller som disk? Har ett stort hat mot diskar.

Är garanterat i digitalform. Då det är en bundle från Microsoft. Du får två koder i kartongen med koder till de två spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Är garanterat i digitalform. Då det är en bundle från Microsoft. Du får två koder i kartongen med koder till de två spelen.

Awesome! Hade man fått spelen i skivform så hade jag nog valt att köpa vanliga Xbox one och köpt spelen i digitalform istället.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Awesome! Hade man fått spelen i skivform så hade jag nog valt att köpa vanliga Xbox one och köpt spelen i digitalform istället.

Precis. Jag köpte lite spel i samband med att jag köpte mitt One i december. Nu har jag inga spel på skiva kvar. Har helt gått över till digitalt. Så jäkla smidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Precis. Jag köpte lite spel i samband med att jag köpte mitt One i december. Nu har jag inga spel på skiva kvar. Har helt gått över till digitalt. Så jäkla smidigt.

Jo väldigt smidigt. Hoppar mellan olika spel hyfsat mycket. Så skönt att inte behöva byta skiva hela tiden.

Ändrade faktiskt min beställning till en xbox one day one edition med kinect då det endast kostade 490kr mer än utan kinect. Inte så farligt mycket mer och kan vara kul att ha. Mycket mindre skillnad än jag räknat med.

Vet någon hur Kinect fungerar om man har projektor? Jag har nämligen en projektor på soffbordet som är rakt framför soffan i mitten av soffan och kinecten lär stå på bänken under projektorduken ca 2.5 meter från projektorn. Typ i samma höjd som projektorn. Kommer den bli bländad av projektorn och då inte se mig som sitter bakom projektorn och lite åt sidan?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av zisekoz:

Och jag tackar för spelen jag köpte på skiva utav dig
Vi är ju alla olika, och jag föredrar spel på plast och fodral osv framför digital download.

Detta gäller på konsol. På PC är det DRM såsom Steam och andra aktörer som gäller. Olika plattformar, olika behov.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Köpte Ryse för några månader sen. har spelat det från och till . Skulle starta det idag, Får upp Till hon säger nått med CryEngine . Sen blir det svart bild , inget händer.

Köpte det på store, så har ingen skiva. provat att installerat om det nu. Samma sak igen. Aja. kommer väl någon fix antar jag.

Edit: drog ut strömsladden 30sek och satt tillbaka. nu startar spelet. måste ha legat kvar något i minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Köpte Ryse för några månader sen. har spelat det från och till . Skulle starta det idag, Får upp Till hon säger nått med CryEngine . Sen blir det svart bild , inget händer.

Köpte det på store, så har ingen skiva. provat att installerat om det nu. Samma sak igen. Aja. kommer väl någon fix antar jag.

Edit: drog ut strömsladden 30sek och satt tillbaka. nu startar spelet. måste ha legat kvar något i minnet.

Hade räckt med en avstängning på knappen på boxen (hålla på den tills den är helt avstängd, sen vänta 30 sek). Så du tömmer cachen. Innan man kom underfund med det, så har det haglat några svordomar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu bestämmt mig att köpa en Xbox one med Kinect efter jag har fått det förklarat för mig så tänker jag att jag köper en när jag har pengarna!

denna tänkte jag, kan jag få något bättre för pengarna? :): http://cdon.se/spel/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_med_kine...

EDIT: När kommer det in nya XBone tro?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Har nu bestämmt mig att köpa en Xbox one med Kinect efter jag har fått det förklarat för mig så tänker jag att jag köper en när jag har pengarna!

denna tänkte jag, kan jag få något bättre för pengarna? :): http://cdon.se/spel/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_med_kine...

Om det är till Sverige release så kommer den nog in till September.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Jag beställde från Ebay, tar givetvis ett tag att få dem. Ca 2 veckor, här är en länk på vita varianten. Man behöver inte använda själva body utan bara front och bakskal om man vill få den där vit med svart pianolack:
http://www.ebay.com/itm/White-Full-Housing-Shell-Case-Parts-f...

Tycker vitt kontroll blev as läcker! Smaksak förstås.
http://static.squarespace.com/static/50271a61c4aab6c54f9af5ee...

Här är en för svart:
http://www.ebay.com/itm/Full-Housing-Shell-Case-Parts-for-Xbo...

Men eftersom dina hål för skruvar på själva bodyn är sönder så kommer du att måste byta ut bodyn. Inte så svårt som man tror, titta på Youtube guide.

Jag beställde en vit sats. Såg även en grön sats som jag blev sugen på. Men börjar med vitt.

http://m.ebay.com/itm/261465496573?nav=SEARCH

Visa signatur

Permalänk

Dum Fråga

Jag har köpt ett Xbox1 och har precis anslutit mig till Xbox gold via 1 månads gratis vouchern som man får med.

Jag vill lägga in betalning via visakort men detta går inte då jag hela tiden får fel när jag skriver in "postal code". Jag har läst lite och om jag förstår det rätt har det att göra med att det inte släppts i Sverige än och att man således måste registrera paypal med engelsk adress för att kunna köpa saker via Xbox live.

Min fråga då. Om jag gör detta nu och sedan uppdaterar till svensk version när den väl är släppt i Sverige medför det några nackdelar? Har läst att man ev förlorar poäng...vissa spel etc. Är det någon som vet vad som är bäst. Köra de spel jag köpt till och vänta med att köpa hem ngt från live tills man kan uppdatera till svensk version eller fixa paypal med engelsk adress..börja shoppa och sen byta till svensk adress när detta går?

Som sagt..kanske en dum fråga men om någon vet så hade jag varit tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Det finns Xbox ones att köpa i sverige redan nu. Den du valt är den nordiska day one edition som släpps den 5e september. Det är dock en väldigt bra deal tycker jag då du får den för samma pris som en xbox one skulle kostat annars, fast med två spel.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommygonzo:

Jag har köpt ett Xbox1 och har precis anslutit mig till Xbox gold via 1 månads gratis vouchern som man får med.

Jag vill lägga in betalning via visakort men detta går inte då jag hela tiden får fel när jag skriver in "postal code". Jag har läst lite och om jag förstår det rätt har det att göra med att det inte släppts i Sverige än och att man således måste registrera paypal med engelsk adress för att kunna köpa saker via Xbox live.

Min fråga då. Om jag gör detta nu och sedan uppdaterar till svensk version när den väl är släppt i Sverige medför det några nackdelar? Har läst att man ev förlorar poäng...vissa spel etc. Är det någon som vet vad som är bäst. Köra de spel jag köpt till och vänta med att köpa hem ngt från live tills man kan uppdatera till svensk version eller fixa paypal med engelsk adress..börja shoppa och sen byta till svensk adress när detta går?

Som sagt..kanske en dum fråga men om någon vet så hade jag varit tacksam för svar.

Spelen bör vara kopplade till ditt konto, inte din region. Använd ditt visa/Mastercard. Men välj en amerikansk billing address. Förslagsvis någon stat utan skatt/moms på digitala varor. Ställ konsolen på USA också.

Jag själv ser ingen anledning att byta till svensk region den dag det går. Om inte priserna på digitala spel ligger i samma nivå som att köpa dom från amerikanska xbox marketplace.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man handla spel på Xboxen? Försöker köpa outlast.. Har mitt paypal konto kopplat men kommer upp att detta betalmedel inte fungerar typ? Står även innan man betalar "Microsoft credits 0£" måste man ladda på någonstans? Ska väll bara dras ifrån paypal/kreditkortet som vanligt?

Edit: fick mitt kort att fungera, testade 3ggr innan men den ville inte ta emot det, så nu funkar det

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Kan man handla spel på Xboxen? Försöker köpa outlast.. Har mitt paypal konto kopplat men kommer upp att detta betalmedel inte fungerar typ? Står även innan man betalar "Microsoft credits 0£" måste man ladda på någonstans? Ska väll bara dras ifrån paypal/kreditkortet som vanligt?

Edit: fick mitt kort att fungera, testade 3ggr innan men den ville inte ta emot det, så nu funkar det

Att handla med Pund är mycket dyrare än Dollarn. Bara en tanke.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommygonzo:

Sätt ditt Paypal-konto att ha en adress i USA, absolut inte ditt MS Account (XBOX Live) såvida du inte tänkt behålla det som amerikanskt. Det är när du flyttar ditt MS Account som du kan förlora prenumerationer, poäng etc. Jag har kört så i flera år nu och har inga problem att köpa spel på varken XB360, XBONE, WinPhone eller PC.

Kortfattat: Sätt Paypal till USA, koppla ditt vanliga svenska Mastercard/Visa i Paypal. Behåll din XBOX Live som svensk.

Permalänk
Medlem

Från: http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/29zhmz/a_nordic_heads_up/

Citat:

Hello fellow Nords! In case that you've missed,

• Xbox One will officially launch in our Nordic area on the 5th of September this year.

• The Nordic Day One edition will ship with downloadable codes for Fifa 15 and Forza 5.

• The Day One edition will cost around 4099 Sek, and it' fair to assume that the price will be somewhat lower in Denmark and Norway. I am assuming that this is the version with the Kinect.

• We could potentially get one more free game since Microsoft promised us another pack in title due to the shameful delay.

• No words on media applications that will be available to us, but it should be fair to assume that we will have Netflix and perhaps Viaplay and HBO Nordic.

• We can probably expect more information as we get closer to the launch date. It's about 61 days away when I am posting this.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Hej, hade snart tänkt införskaffa mig en Xbox One och tänkte höra om man väljer den europeiska versionen så kan man enbart köpa varor digitalt om man har ett amerikansk registrerat paypal konto?

Kan man välja Sverige som region nu men inte som menyspråk i xboxen och hur fungerar games with gold, kan man ladda ner gratis spel utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Hej, hade snart tänkt införskaffa mig en Xbox One och tänkte höra om man väljer den europeiska versionen så kan man enbart köpa varor digitalt om man har ett amerikansk registrerat paypal konto?

Kan man välja Sverige som region nu men inte som menyspråk i xboxen och hur fungerar games with gold, kan man ladda ner gratis spel utan problem?

Du kan inte välja svensk region förrän konsolen haft officiell lansering i Sverige. Men kör du på amerikansk region i boxen fram till dess är det ingen fara. Bara att ladda ner spelen. Byter du region sen följer spelen med. Dom är kopplade till ditt konto. Inte din konsol. Kör hårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du kan inte välja svensk region förrän konsolen haft officiell lansering i Sverige. Men kör du på amerikansk region i boxen fram till dess är det ingen fara. Bara att ladda ner spelen. Byter du region sen följer spelen med. Dom är kopplade till ditt konto. Inte din konsol. Kör hårt.

Okej tack, men då är det enbart via paypal som man kan köpa digitalt för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Okej tack, men då är det enbart via paypal som man kan köpa digitalt för tillfället?

Nä, använd ditt bankkort med en amerikansk billing address. Så är det bara att handla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Nä, använd ditt bankkort med en amerikansk billing address. Så är det bara att handla.

Jaha det var smidigt!

jag har ett xbox live konto från när jag hade 360 som är kopplat till mitt bankkort, kan jag migrera över det till One och bara ändra billing adress alltså och köra.

Är det inte bättre att köra på amerikansk adress för jämnan då spelen blir mycket billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Jaha det var smidigt!

jag har ett xbox live konto från när jag hade 360 som är kopplat till mitt bankkort, kan jag migrera över det till One och bara ändra billing adress alltså och köra.

Är det inte bättre att köra på amerikansk adress för jämnan då spelen blir mycket billigare?

Jag flyttade mitt konto till USA, för att få xbox video/music att funka. Men du behöver inte migrera ditt konto till USA. Räcker att konsolen är inställd på USA, och din billing address amerikansk. Så får du amerikanska priser. ett retail spel kostar $60. Ca 400 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Sätt ditt Paypal-konto att ha en adress i USA, absolut inte ditt MS Account (XBOX Live) såvida du inte tänkt behålla det som amerikanskt. Det är när du flyttar ditt MS Account som du kan förlora prenumerationer, poäng etc. Jag har kört så i flera år nu och har inga problem att köpa spel på varken XB360, XBONE, WinPhone eller PC.

Kortfattat: Sätt Paypal till USA, koppla ditt vanliga svenska Mastercard/Visa i Paypal. Behåll din XBOX Live som svensk.

Så Sverige som region på xbox livekontot men ställa in konsolen på usa?

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell