"Skype application error" vid utloggning/avstängning

Permalänk
Medlem

"Skype application error" vid utloggning/avstängning

Som trådnamnet säger så vid utloggning eller avstängning av datorn så får jag ett felmeddelande som säger:
"Skype.exe application error
The instruction at 0x0199741e referenced memory at 0x04660850.
The memory could not be read."

Så finns det bara knappen "Ok" som då verkar stänga av programmet och datorn loggas ut/stängs av som den ska efter det.
Får inte felmeddelandet om jag stänger av Skype manuellt innan jag loggar ut/stänger av.

Permalänk
Medlem

Har du prövat med att avinstallera Skype, starta om datorn, hämta och installera senaste Skype?

Permalänk
Medlem

Prövade ett program som tar bort alla spår av programmet efter en avinstallation (reg filer, gamla mappar osv). Men hjälpte inte.

Har inte prövat starta om mellan avinstallation visserligen.

Permalänk
Medlem

"How can I completely uninstall and then reinstall Skype for Windows desktop?"
https://support.skype.com/en/faq/FA10634/how-can-i-completely...

Sen kan man ju felsöka om det är något annat program, t ex antivirusprogram, som orsakar kraschen när Skype startas automatiskt genom att avbocka i msconfig - Autostart.

Permalänk
Medlem

Jag har samma error, riktigt irriterande. Kul att veta att man inte är ensam om det dock

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

"How can I completely uninstall and then reinstall Skype for Windows desktop?"
https://support.skype.com/en/faq/FA10634/how-can-i-completely...

Sen kan man ju felsöka om det är något annat program, t ex antivirusprogram, som orsakar kraschen när Skype startas automatiskt genom att avbocka i msconfig - Autostart.

Har redan gjort "complete" avinstallation av Skype.
Sen så är det inget problem med starten. Är vid vid utloggning/avstängning av datorn det sker.

Permalänk
Medlem

Okej, men det kan ju vara något program som är igång som påverkar Skypes avstängning och lättast att kolla det är ju att se till att de programmen inte startas.