Ethernet Saknar Giltig Ip Konfiguration, Hjälp!

Permalänk

Ethernet Saknar Giltig Ip Konfiguration, Hjälp!

Hej! har sett att det finns trådar om detta men ingen som liknar det jag har.

Eftersom att det funkar när jag startar om datorn efter felsökning.

När jag startar datorn så har jag inget internet (Begränsat)

Så gör jag en felsökning: http://imgur.com/NJWKx0I

Sedan startar jag om datorn så funkar det fast det står: http://imgur.com/WlwQnas

Hjälp uppskattas!

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

i CMD - ipconfig /release
ipconfig /renew

värt att testa!

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av v0lfi:

i CMD - ipconfig /release
ipconfig /renew

värt att testa!

Det funkade. Tack som fan!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieSmalls91:

Det funkade. Tack som fan!

Mvh

Inga problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av v0lfi:

Inga problem

Skickades från m.sweclockers.com

Vet du också hur jag fixar detta "problemet"

Jag har 2 skärmar kopplade till min dator och när jag tar en skärmdump så blir den av båda skärmarna men jag vill bara ha den på en av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieSmalls91:

Vet du också hur jag fixar detta "problemet"

Jag har 2 skärmar kopplade till min dator och när jag tar en skärmdump så blir den av båda skärmarna men jag vill bara ha den på en av dom.

finns ju olika screenshot program som man kan testa med. men om du endast vill kunna klicka på printscreen knappen kommer alltid båda visas. Det enklaste som jag gör är att öppna bilden i paint och markera den del av skärmen du vill ha --> ctrl + c --> Skapa nytt paint fönster och sedan ctrl + v

Permalänk
Medlem

Du kan även använda alt+print screen, då får du bara det aktiva fönstret. Om det nu hjälper vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk

För säg att jag spelar ett spel i fullskärm, (League of Legends) tex. Om jag tar en print så blir det svart på ena bara

Permalänk

Det funkade bara för stunden. Nu har jag samma problem igen. Skulle behöva något ,som hjälper ,för gott så att säga :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieSmalls91:

Det funkade bara för stunden. Nu har jag samma problem igen. Skulle behöva något ,som hjälper ,för gott så att säga :/

Testa Skärmklippsverktyget. Ska finnas i alla windows installationer. Tycker det funkar skit bra

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Nej inte det, "problemet" Jag menar ethernet problemet kanske blev lite konstigt nu när andra diskussioner kommit upp i tråden. Det "alt prt scrn" Funkade men nu är det återkommande ethernet problemet fortfarande ett faktum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieSmalls91:

Nej inte det, "problemet" Jag menar ethernet problemet kanske blev lite konstigt nu när andra diskussioner kommit upp i tråden. Det "alt prt scrn" Funkade men nu är det återkommande ethernet problemet fortfarande ett faktum

Är det så efter du startat om datorn? eller kan det försvinna mitt i ?