Hur vet jag vilket nätaggregat jag ska köpa? [helst från netonnet /mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vill nog säga att priset är okey evga däremot är billigt nästan för billigt så passa på å köp ni om ni behöver

Trodde du syfta på AX aggen med 80+ Guld, hade helt glömt bort de nya Platinum aggen.

Skrivet av Osprey:

Det var intressant, men vi gör alla våra individuella bedömningar. Utan hänsyn till effekten anser jag Seasonic X650 delad etta med G2 750, i alla avseenden före V700; X650 har längre garanti etc.

Jag anser att G2 750, X650 och V700 är alla värdiga första platsen. Angående garanti så undrar jag vart du fått fram att Seasonic har längre än CM? Båda tillverkarnas hemsida säger 5 år, du får gärna upplysa mig om det är något jag missat

Jag placerade X650 efter V700 för att den kostar ganska mycket mer (För mig) och har samma garanti och båda är Seasonic KM3 platform. Men nu gör du mig osäker då du säger att x650 har längre garanti.

Permalänk
Desk Master
Permalänk
Medlem

AX"I" modellen är lite sämre än AX.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Vilket är det bästa nätagget på netonnet?

Jag ska köpa nytt nätagg och jag har listat ut ungefär hur de funkar osv....
Min fråga är bara vilket är det bästa nätagget som finns på Netonnet i Umeås lagershopp för jag måste köpa det imorgon pga då kommer mitt grafikkort och jag måste av säkerhetsskäl testa det innan jag går med på köpvilkoren.
Det ska ligga på runt 630+ watt och ska vara prisvärt jag uppskattar alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberry112:

Jag ska köpa nytt nätagg och jag har listat ut ungefär hur de funkar osv....
Min fråga är bara vilket är det bästa nätagget som finns på Netonnet i Umeås lagershopp för jag måste köpa det imorgon pga då kommer mitt grafikkort och jag måste av säkerhetsskäl testa det innan jag går med på köpvilkoren.
Det ska ligga på runt 630+ watt och ska vara prisvärt jag uppskattar alla svar.

Tro inte att jag tänker tipsa dig om skräpagg för en billig peng.:D
Här har du ett bra nätaggregat, kostar runt tusenlappen men belöningen kommer i livslängd istället.
Dessutom tillåter den PSU´n dig att uppgradera burken framöver, och till och med ta med PSU´n till nästa bygge, då det finns gott om kraft.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Detta är ett utmärkt nätaggregat.

Permalänk

Medas vi tar detta har ni någon aning om en bra ssd hårddisk och hur funkar en ssd hårdisk behöver man bara en om man har många eller ska man ha bara ssd minnen?

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Kör på detta! Prisvärt som fan och 10 års garanti!:)

Permalänk
Skrivet av blueberry112:

Jag ska köpa nytt nätagg och jag har listat ut ungefär hur de funkar osv....
Min fråga är bara vilket är det bästa nätagget som finns på Netonnet i Umeås lagershopp för jag måste köpa det imorgon pga då kommer mitt grafikkort och jag måste av säkerhetsskäl testa det innan jag går med på köpvilkoren.
Det ska ligga på runt 630+ watt och ska vara prisvärt jag uppskattar alla svar.

Om du faktiskt skriver ut vad du har för system det ska passa till blir det mycket lättare att rekommendera ett lämpligt nätagg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberry112:

Medas vi tar detta har ni någon aning om en bra ssd hårddisk och hur funkar en ssd hårdisk behöver man bara en om man har många eller ska man ha bara ssd minnen?

Denna lär göra sitt jobb. En SSD-HDD har bara en mindre SSD enhet på typ 8GB där den sparar en del av det som används allra oftast. Enligt mig är det en onödig produkt och det är bättre att ha enskild SSD och HDD.

Skrivet av wezc00:

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Kör på detta! Prisvärt som fan och 10 års garanti!:)

Säljes endast på nätet dock.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberry112:

Medas vi tar detta har ni någon aning om en bra ssd hårddisk och hur funkar en ssd hårdisk behöver man bara en om man har många eller ska man ha bara ssd minnen?

Samsung 840 evo

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ssd/Samsung-840E...

OS, frekvent använda spel och program. Bilder, filmer annat junk på valfri hdd. Så hade jag gjort.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberry112:

Medas vi tar detta har ni någon aning om en bra ssd hårddisk och hur funkar en ssd hårdisk behöver man bara en om man har många eller ska man ha bara ssd minnen?

Denna är väldigt prisvärd tycker jag.
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-/In...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag har dessa komponenter
Asus GTX 780 TI
Intelcore i5 3.3ghz
moderkort för intel processor
2 skithårddiskar

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogar då vi inte tillåter s.k. korspostning (skapa flera trådar om samma eller snarlik frågeställning). Dessutom lär du få bättre svar med all info i samma tråd. Kom ihåg att det även går bra att uppdatera rubriken.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogar då vi inte tillåter s.k. korspostning (skapa flera trådar om samma eller snarlik frågeställning). Dessutom lär du få bättre svar med all info i samma tråd. Kom ihåg att det även går bra att uppdatera rubriken.

Jag är ganska ny försökte bara få snabba svar men tack för tipset:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ett riktigt komiskt bygge av corsair ska vara över budget segmenten, men kan inte heller kallas mellanklass, konstigt designat och kvalitétsbrister, som att agget stänger av sig vid hög last (fläkten spinner inte upp fort nog, så agget överhettar).

Du glömde berätta att det är åtgärdat om jag inte misstar mig samt att var det inte så att det var vid hög omgivningstemperatur & begränsat luftflöde till agget & låg belastning (40% & lägre) då kör agget utan fläkt igång så gick aggets övertemperaturskydd in innan fläkten startade, dvs. det var en designmiss.

Citat:

Editor's Note II: Corsair has verified changes made to RM units that would address the shutdown issues we experienced. These changes would very likely earn the Corsair RM series at the very least a "HardOCP PASS."
.
.
Thanks to recent feedback provided by an early reviewer, we have discovered a PSU fan operation issue that can be triggered with the RM750 and RM850W under highly unusual operating conditions. For the issue to occur, the PSU must be run for more than 15 minutes at: Ambient temperature 35°C (95°F) or higher
.
.
This change has been implemented in all RM PSUs produced since mid October. While we honestly believe even extreme users will never run into the issue encountered during HardOCP’s synthetic test, those end users that want to know if their RM can endure HardOCP’s torture test can identify the updated PSUs by a lot code of 1341 or higher.

Finns mer att läsa här!
http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_...

Detta problem gällde bara RM750/850.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Du glömde berätta att det är åtgärdat om jag inte misstar mig samt att var det inte så att det var vid hög omgivningstemperatur & begränsat luftflöde till agget & låg belastning (40% & lägre) då kör agget utan fläkt igång så gick aggets övertemperaturskydd in innan fläkten startade, dvs. det var en designmiss.

Finns mer att läsa här!
http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_...

Detta problem gällde bara RM750/850.

Jo, vet det men jag har sett ett om test av ett nytt agg, på testsidan och den nya agget gjorde samma sak. Men har dom gjort om testet igen efter det så har jag missat det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, vet det men jag har sett ett om test av ett nytt agg, på testsidan och den nya agget gjorde samma sak. Men har dom gjort om testet igen efter det så har jag missat det.

Corsair har säkert testat det & det har dom om du läser samt att man har efterallt 5-års garanti & det problemet är inget jag varit orolig för, MEN däremot kostar den för mycket helt enkelt.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Corsair har säkert testat det & det har dom om du läser samt att man har efterallt 5-års garanti & det problemet är inget jag varit orolig för, MEN däremot kostar den för mycket helt enkelt.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484

Det är just kombon av det felet (även om dom påstår dom fixat det) ihop med priset. Så tycker jag att agget inte är värt att köpa. känns mer som ett mellanting av budget/mellanagg till premium pris.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det är just kombon av det felet (även om dom påstår dom fixat det) ihop med priset. Så tycker jag att agget inte är värt att köpa. känns mer som ett mellanting av budget/mellanagg till premium pris.

Som jag skrev..bara att läsa.

Citat:

Update - November 14, 2013:
In an effort to improve our products for all of our users, we have updated the RM750 and RM850 to resolve this issue. The thermistor circuit that is used to measure the temperature for the fan controller and OTP has been changed in all RM750 and RM850 PSU’s moving forward. An additional resistor has been added that will result in the fan turning on prior to the condition that causes the PSU to shut down in the event that temperatures exceed 45°C.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484

Det bara känns för dyrt helt enkelt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Som jag skrev..bara att läsa.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123484

Det bara känns för dyrt helt enkelt!

Tänker mer på detta

Citat:

Editor’s Note: We spent a lot of time in back and forth with Corsair and did receive two separate units for test which gave us the same disappointing results. Corsair did finally communicate this to us.

http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_...

Men vist i stora hela så håller vi med varandra typ Vi båda tycker det är inte prisvärt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tänker mer på detta

http://www.hardocp.com/article/2013/11/13/corsair_rm750_750w_...

Men vist i stora hela så håller vi med varandra typ Vi båda tycker det är inte prisvärt

Ja & därefter ändrade Corsair konstruktionen..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless