Permalänk
Medlem

Bevakas!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Sicket sött bygge, har själv velat bygga en sådan, men insåg efter att jag kasserat mitt arkadebygge att jag aldrig skulle få plats!
Avundas att du har plats med en sådan rolig och fin maskin

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tackar för positiva reaktioner!

Skrivet av ODDNAME:

Avundas att du har plats med en sådan rolig och fin maskin

Vem har sagt att jag har plats med maskinen? ;P

Maskinen står för tillfället inte hemma, utan i lånat utrymme, dock kommer det behövas pusslas fram plats i lägenheten när den väl flyttas dit. Eftersom maskinen har ungefär hälften så stora mått som en riktig maskin så blir det, som tur är, inte helt omöjligt att lösa.

Arkadmaskin borde ju teoretiskt inte vara några problem att få plats med om man gör den tillräckligt liten. =D Har funderat smått på om man ska bygga en med 19"-skärm eller mindre som bas och bara skala ned allt där det går.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Miniuppdatering.

Börjat montera ihop kroppen igen, denna gång med egentillverkade/3dutskrivna plastkrokar för kabelhantering. Vi siktar på att få det snyggt och prydligt. Kass bild på hur långt vi kom i måndags efter jobbet.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Vi har börjat pilla på maskin nummer två som har katt-tema... Låter bilderna tala för sig själva.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Vilket häftigt projekt! Lyckats missa den här tråden men har nu tittat igenom hela och man blir ju alldeles varm i själen. Bra bilder och proffsigt bygge, kan inte bli bättre. Nu hoppas vi bara att The Pinball Arcade kommer med cabinet support också, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Maskin #2 har blivit inoljad,monterad och dokumenterad! Den har således fått sig ett galleri... =P

http://www.sweclockers.com/galleri/12762-525-pinball-machine-...

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Snyggt och välgjort / väldokumenterat jobb!
Har ni byggt chassi i Valchromat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Snyggt och välgjort / väldokumenterat jobb!
Har ni byggt chassi i Valchromat?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Ja, chassit är i svart valchromat.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

Jag har länge velat bygga ett liknande spel. Har en gammal 32" panel jag tagit från en gammal tv som legat otåligt och väntat. Och tror det eller ej, tjejen släpar hem en fin samsung lcd från jobbet som blir perfekt som övre monitor

Så nu måste jag knåpa ihop något med det jag har så jag ser om min hårdvara pallar med allt!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz