Permalänk

Blue/greyscreen problem

Tjääna.

Sen jag byggde ihop min nya dator i Mars så fick jag greyscreen (bifogar bild) jätterandom när jag började spela upp en video på datorn. Hände aldrig när jag spelade eller bara surfade runt. (Vid greyscreens så funkade datorn som vanligt, ljud och videorna gick fortfarande. Kunde bara inte se något förrän jag startade om datorn)

Har inte märkt av det på ett litet tag vad jag kommer ihåg, utan nu har jag fått bluescreens istället när jag gör samma sak. Mitt grafikkort hade jag i min tidigare build - där jag aldrig märkte av något sånt här.

Jag har installerat nya gpubios några gånger men det har inte fixat sig.

Några förslag på lösning?

// Elias

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: i5 4670k | GPU: Gigabyte 980 4GB G1 GAMING | MB: Asus Z87 - PRO | RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz LP | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem

Du kan alltid prova att installera om grafikdrivrutinerna.
Annars är det väl troligast att ditt grafikkort håller på att ge sig. Temperaturer?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch