Audio Engine D5+ eller Sonos Play 5

Permalänk
Medlem

Audio Engine D5+ eller Sonos Play 5

Hej Swec,

Enkel fraga, hoppas pa enkla svar

Ska kopa mig ett par mindre hogtalare da jag tyvarr inte kan kora ett fullt system just nu p.ga grannar och annat fanskap som stor idyllen.

Valet star just nu mellan ett par Audio Engine D5+ eller ett Sonos Play 5.
Vid behov kommer Audio Engine D5+ att utokas med en bas och Sonos Play 5 likasa.

Bada fungerar bra vid eventuell wireless-losning sa det ar inget + att Sonos Play 5 redan har detta med tanke pa att den kostar ca £50 mer.

Sa, nagon som har erfarenhet av dessa hogtalare? ( 2x Audio Engine D5+ VS 1x Sonos Play 5 ).

MVH
M

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

Kör ett par Audio Engine D5+ sedan ett tag tillbaka och måste säga att jag är grymt impad av det kompakta men ändå extremt detaljerade soundet. Föredrar att lyssna på dessa framför Yamaha HS70, Behringer Truth B2030A, KRK Rokit 5 och 6 samt Alesis M1 Active.

+
Riktigt bra ljud
Jäkligt snygga i vitt
Bra inkopplingsmöjligheter samt att kunna utöka till wireless
Bra byggkvalitet och gedigen känsla...

-
...som sagt grym byggkvalitet och så, MEN... plastflärparna som sitter för powerleden samt för IR-mottagaren ser riktigt billiga ut
Fjärren i sig är även den riktigt billig, plastig o.s.v.
Inga separata inställningmöjligheter på högtalarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Kör ett par Audio Engine D5+ sedan ett tag tillbaka och måste säga att jag är grymt impad av det kompakta men ändå extremt detaljerade soundet. Föredrar att lyssna på dessa framför Yamaha HS70, Behringer Truth B2030A, KRK Rokit 5 och 6 samt Alesis M1 Active.

Tack for input, tror nog att Audio Engine D5+ har battre audiofila egenskaper an Sonos Play 5, som mest verkar vara nagot for folk som vill ha nagot som ar enkelt och funkar direkt med wireless.

Efter flertaler reviews sa lutar det at Audio Engine.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic