Permalänk
Inaktiv

Shazam eller Soundhound?

Hej Clockers!

Vilket program är "bäst"? Shazam eller Soundhound?

När jag tänker bäst så tänker jag:

Hitta låtar
Mindre CPU och memory förbrukning
Finesser
Minst "bloatware"
Drar minst batteri
Att man kan ta bort all notifications
Smidigast

Mvh

Permalänk
Avstängd

Shazam.

Men denna fråga är nog lika jämförbar med
Vilken bil är bäst. Volvo eller Saab.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Permalänk
Medlem

Som du ser har ingen motiverat sina svar ännu, och det är nog därför att de är snarlika båda två. Jag har använt Shazam men använder nu Soundhound - utan någon som helst anledning. Det blev bara så när jag fick ny telefon.

Tror inte någon av dem har notifikationer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neonodia:

Shazam.

Men denna fråga är nog lika jämförbar med
Vilken bil är bäst. Volvo eller Saab.

Precis! Därför finns det såna frågor.

Volvo är dock bättre än Saab med tanke på hur det ser ut idag. Samt att en Volvo bil klarar allt vilket inte en Saab gör.

Men som sagt, tänkte skaffa PRO versionen av antingen Shazam eller Soundhound. När man läser kommentarerna om Shazam så skrivs det om Bloatware och draining battery. Ibland så ska man inte lyssna på alla kommentarer har jag märkt. Men i vissa fall stämmer det.

Permalänk
Medlem

Personligen använder jag mig utav Cortana som finns inbyggt i Windows Phone, du trycker helt enkelt på sökknappen på telefonen, så finns det en musikikon uppe i högra hörnet. Ingen app, inga konstigheter. Fungerar utmärkt.

Annars föredrar jag nog SoundHound över Shazam, däremot har jag inte använt båda på länge.

Permalänk

Nu kanske bara det är jag som haft otur med låtarna men förutom de mer kända "vanliga" låtarna så lyckas shazam aldrig pricka in ett enda rätt när jag väl behöver den. Men som sagt, det behöver inte betyda att appen är dålig, bara min erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Personligen använder jag mig utav Cortana som finns inbyggt i Windows Phone, du trycker helt enkelt på sökknappen på telefonen, så finns det en musikikon uppe i högra hörnet. Ingen app, inga konstigheter. Fungerar utmärkt.

Annars föredrar jag nog SoundHound över Shazam, däremot har jag inte använt båda på länge.

Mig veterligen så har inte Cortana släppts utanför USA ännu? Använder du engelsk språk då på mobilen?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Mig veterligen så har inte Cortana släppts utanför USA ännu? Använder du engelsk språk då på mobilen?

Stämmer att jag använder mig utav Cortana på engelska, men musikfunktionen fungerar ju även då. Cortana har lanserats även i Kina, England, Kanada, Australien och Indien.

Permalänk
Medlem

Jag använder Soundhound för tillfället och den fungerar utmärkt. Tidigare använde jag Shazam och där var mer bloat än i Soundhound.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Stämmer att jag använder mig utav Cortana på engelska, men musikfunktionen fungerar ju även då. Cortana har lanserats även i Kina, England, Kanada, Australien och Indien.

Ganska OT nu men: Är väl betaverisonen som har släppts i de länderna? Längtar tills att de släpper färdiga verisonen, har läst mycket bra om Cortana, de flesta säger att hon är bättre än Siri

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har använt Soundhound hela tiden och är jättenöjd. Ingen reklam, allt funkar fint. Har inte testat Shazam men har hört att den är likvärdig så det spelar nog ingen roll alls vilken du väljer.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ganska OT nu men: Är väl betaverisonen som har släppts i de länderna? Längtar tills att de släpper färdiga verisonen, har läst mycket bra om Cortana, de flesta säger att hon är bättre än Siri

Både beta- och alfaversioner.

Där USA, Kina och England är i beta och resten är i alfa.