Permalänk

Fråga kring Acer Aspire V5

Hej, jag har på senaste kollat efter en ny laptop då min gamla Asus G73 börjat kollapsa. Satt och kollade på Acers serie Aspire V5 som verkar intressant då den är mer slimmad och portabel, perfekt då jag behöver datorn även i skolan, men skulle klara lättare spel också. (inte kul att bära med sig en 5 kilos G73a)

Tittade runt och hittade denna på Netonet. Den tycks hålla samma storlek och vikt som de andra modellerna men med en i7a istället för i5a, 8gig minne istället för 4 samt ett GTX850 istället för GT750 på de andra modellerna i serien. Sen har den bara en 256gig SSD och ingen större disk.
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/acer-aspirev5-573g-74518g25aii/205914.3003/

Hittar inte denna modell i någon annan butik och inte heller på Acers egna hemsida. Vill då kolla om någon känner till modellen eller om man anta någonting lurt med Netonets produkt. Aspire V5 serien verkar ha fått bra betyg annars, och jag är ute efter en lättare dator med okej prestanda för spel. Denna ligger ju på 11.000 och det är min absoluta maxgräns för en ny dator. Så har någon ett annat tips som närmar sig detta är förslag välkomna.

Tack på förhand!
TheWhaleHunter

Permalänk
Medlem

helt okej laptop. kör med föregående modell v5-573 som har i5 processorn. funkar bra till dem mesta spel. nackdelen är väll fläktarna som hoppar igång direkt och låter en del eftersom dem är så små och tunna, även om du t.ex bara kolla på film. Men annars ett bra val.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

helt okej laptop. kör med föregående modell v5-573 som har i5 processorn. funkar bra till dem mesta spel. nackdelen är väll fläktarna som hoppar igång direkt och låter en del eftersom dem är så små och tunna, även om du t.ex bara kolla på film. Men annars ett bra val.

Funderar på den modellen jag med, fast v5-573pg, alltså med touchskärm och med IPS Skärm... den har också i5-processor... men det är U som gör att jag tvekar... den verkar inte så bra, har sett att den presterar som min skoldators cpu, vilket är i3-2350m.... och den uppfyller inte mina krav alls...
Vill kunna spela lite spel, fifa, cod, bf... sjävlklart inte på full hd eller höga inställningar... men 720 och medium bör de klara av, det är ju ändå ett 750m i..
Men cpu:n gör mig orolig...presterar den bra i videoredigering, photoshop...och andra program samt dagligt användande?

Vet jag ställer en massa frågor fastän det inte är min tråd men det kan nog hjälpa mer än bara mig om du skulle kunna svara på dessa frågor

Tack på förhand!:)

Permalänk

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

kanske kan vara något, dock marginellt tyngre/tjockare