Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag undrar. En vän till mig köpte en helt ny oöppnad oneplus one på blocket, finns det möjligtvis en invite extra som han kan ge ut till vänner, eller är detta något som man endast för online?

Han kommer inte att få någon invite. För att få invites att dela med sig så måste man köpa den direkt via dem.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Gula randen var dock enkel att bli kvitt. Jag använde en så där UV-lampa de har på nagelsalonger och la telefonen i den i 45minuter och vips så var randen borta. Bör även funka med solarie. Att ha den i solljus skall också funka med lär ta bra mycket längre tid

Visa signatur

Hej jag heter Patrik och jag är eBay-narkoman

Permalänk
Medlem

Ni som beställde och fått er telefon.

Jag var ihärdig och gick igenom beställning snabbt. Insåg inte att jag valde standard shipping istället för express.
Levereras denna till dörren eller får man hämta ut på "posten" med standard shipping?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ni som beställde och fått er telefon.

Jag var ihärdig och gick igenom beställning snabbt. Insåg inte att jag valde standard shipping istället för express.
Levereras denna till dörren eller får man hämta ut på "posten" med standard shipping?

Jag fick den till dörren med Posten.

Permalänk
Medlem

Va tror ni att får sålt en OPO för nu?
Har en, men är inte nöjd med storleken.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Va tror ni att får sålt en OPO för nu?
Har en, men är inte nöjd med storleken.

3200? En stöld att sälja den för mer
also, that's what she said

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Va tror ni att får sålt en OPO för nu?
Har en, men är inte nöjd med storleken.

Fick två invites och sålde den ena på ebay för ~4000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gal33r:

Fick två invites och sålde den ena på ebay för ~4000kr.

NVM - Kvällstrött

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av gal33r:

Fick två invites och sålde den ena på ebay för ~4000kr.

Det är ju helt sjukt..

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk

Ni som har en OPO, är ni på det stora hela nöjda med den?
Hur funkar den när det växlar mellan 4G/3G?
Har för mig att bla. S3an hade problem med det, och jag bor där det är lite si och så med nätet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Eriksson:

Ni som har en OPO, är ni på det stora hela nöjda med den?
Hur funkar den när det växlar mellan 4G/3G?
Har för mig att bla. S3an hade problem med det, och jag bor där det är lite si och så med nätet...

I de stora hela?
Det är en stor (!) telefon som har spec och utseende av en betydligt dyrare telefon.
Men den har lite mjukvarubuggar.
CM är inte helt färdigt, även om de kommer uppdateringar nästan varje vecka som löser det ena eller de andra.
HDR läget på kameran är bakom flötet. (använd ej).
Ibland är tangentbordet framme även om ingen app är uppe.
etc
detta kan vara buggar i android, inte nödvändigtvis i opo:n.

Jag har telia i centrala gbg. 4g funkar rätt nice. minst 20mb iallafall.
har inte tänkt på nått problem, kan du utveckla ditt?

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Skrivet av Plapo:

I de stora hela?
Det är en stor (!) telefon som har spec och utseende av en betydligt dyrare telefon.
Men den har lite mjukvarubuggar.
CM är inte helt färdigt, även om de kommer uppdateringar nästan varje vecka som löser det ena eller de andra.
HDR läget på kameran är bakom flötet. (använd ej).
Ibland är tangentbordet framme även om ingen app är uppe.
etc
detta kan vara buggar i android, inte nödvändigtvis i opo:n.

Jag har telia i centrala gbg. 4g funkar rätt nice. minst 20mb iallafall.
har inte tänkt på nått problem, kan du utveckla ditt?

Jag får endast upp det på när inte telefonen hänger med (på min sega surfplatta med, men beror på den kör samsungs os och en klen arm cpu) och ett få tal gånger hänt på mobilen när jag avslutat en app hastigt med tangentbordet uppe dock försvinner det efter en sek

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Plapo:

Det är ju helt sjukt..

Tror han skrev fel, 400kr skulle det stått. Om vi snackar invite.

Finns annars just nu en del invites på ebay.com för ca 240Kr för de som vill köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Tror han skrev fel, 400kr skulle det stått. Om vi snackar invite.

Finns annars just nu en del invites på ebay.com för ca 240Kr för de som vill köpa.

ahh tror jag me men jag såg en invite var uppe i två tusen kr

Permalänk
Medlem

Den finns ju för ca 2500 kr med gratis frakt, vad kostar den om man har en invite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Tror han skrev fel, 400kr skulle det stått. Om vi snackar invite.

Finns annars just nu en del invites på ebay.com för ca 240Kr för de som vill köpa.

4000 för telefonen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Ni som fått invite från deras hemsida och gjort köpet klart genom hemsidan står bara "processing" för mig sedan kl 20:00 igårkväll (3/9) alltså. Tog standard leverans, någon som vet ungefär leveransdagar? Vem som levererar var man kan spåra paketet?:)

Permalänk
Skrivet av Evident:

Ni som fått invite från deras hemsida och gjort köpet klart genom hemsidan står bara "processing" för mig sedan kl 20:00 igårkväll (3/9) alltså. Tog standard leverans, någon som vet ungefär leveransdagar? Vem som levererar var man kan spåra paketet?:)

Om posten är snabb så kan det komma i morgon.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

okej härligt!:) står det "processing" för dig med på deras hemsida?

Permalänk
Skrivet av Evident:

okej härligt!:) står det "processing" för dig med på deras hemsida?

Måste vara onykter nu vart man inte i fel tråd ock skriver, men skit samma nu :).

Normalt beroende på vart det skickas, så tar det mellan 1 till 2 dagar för en vara att skickas:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Broken-arrow:

Måste vara onykter nu vart man inte i fel tråd ock skriver, men skit samma nu :).

Normalt beroende på vart det skickas, så tar det mellan 1 till 2 dagar för en vara att skickas:)

Det verkar vara lite så och så med leveranserna därifrån. Från att dom skickar telefonen så får många den inom 24 timmar (med express leverans), dock så kan man få vänta 1-5 dagar för att dom ska skicka telefonen från sitt lager.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Evident:

Ni som fått invite från deras hemsida och gjort köpet klart genom hemsidan står bara "processing" för mig sedan kl 20:00 igårkväll (3/9) alltså. Tog standard leverans, någon som vet ungefär leveransdagar? Vem som levererar var man kan spåra paketet?:)

på deras hemsida står det 2-7 working days

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Medlem

Jag fick min Oneplus igår och än så länge är jag nöjd! Det är min först Android någonsin och har gått över från en längre tid av iOS.

Jag kommer inte riktigt ihåg felen jag stött in på men ett upprepande fel som kommer ganska ofta är att när jag installerar en app så blir det ett felmeddelande att jag inte kan installera detta.

Sedan nästa gång jag klickar på installera fungerar det alltid!

Edit: För mig stod det "Processing" i ca fem dagar innan det ändrades till complete. Väl när paketet ändrades till Complete vilket betyder att det har levererats så tog det ca 30-35 timmar innan jag hade mitt paket i handen. Det skickades från London med DHL Express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebart:

Kan du lika gärna köpa från svensk butik så har du garanti och reklamationsrätt i 3 år. Är säkert kina-versionen av 1+1 därför de finns så många

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tog mindre än 48h för den att komma till norrland! mycket bra leveranstid!. Efter lite pillande i någon timme av luren så flyter allt på bra allt känns så "premium" känsla för prislappen, längesen man var så här nöjd av ett flagskepp med bra komponenter ist för att lägga ut ca 5-6000 kr. 1+1 rekommenderas starkt

En fråga; Någon som har telia/halebop som operatör på oneplus one som får ut 4G? sitter på ett halebop kontantkort men har även 4g i sig, men får bara ut 3g+ på luren. (operatörerna går under samma nät)

Permalänk

Köpte min i onsdags kl.2100 och hade den utanför min dörr (hemleverans) kl.0930. Ca 36 timmar är mer än väl godkänt!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: AMD 8320 8-core @ 4.2GHZ, 8Gb RAM, ASUS GTX 660, ssd 120gb, ANTEC kühler 620

Dator2: AMD 965 4-core @3.4GHZ, 4GB RAM, Gigabyte gtx 460.

Dator3: MacBook Air 13" 120gb (Från Skolan) :P

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Evident:

Tog mindre än 48h för den att komma till norrland! mycket bra leveranstid!. Efter lite pillande i någon timme av luren så flyter allt på bra allt känns så "premium" känsla för prislappen, längesen man var så här nöjd av ett flagskepp med bra komponenter ist för att lägga ut ca 5-6000 kr. 1+1 rekommenderas starkt

En fråga; Någon som har telia/halebop som operatör på oneplus one som får ut 4G? sitter på ett halebop kontantkort men har även 4g i sig, men får bara ut 3g+ på luren. (operatörerna går under samma nät)

Telefonen radio del saknar LTE band 20 (800mhz) vilket är en vanliga 4g frekvens för hela Europa, så utanför centrala delarna i södra delarna på Sverige så kommer man ej kunna få 4g täckning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Telefonen radio del saknar LTE band 20 (800mhz) vilket är en vanliga 4g frekvens för hela Europa, så utanför centrala delarna i södra delarna på Sverige så kommer man ej kunna få 4g täckning.

Okej tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Kan du lika gärna köpa från svensk butik så har du garanti och reklamationsrätt i 3 år. Är säkert kina-versionen av 1+1 därför de finns så många

Finns ju ingen "Svensk" butik att köpa ifrån. Enbart från deras sajt.

Kina versionen = ColorOS = Inget GooglePlay
Riktiga = Mumma

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |