Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

En till fråga, vad tycker ni om telefonerna? Är den bättre än t.ex en s5/iphone 5s/6, eller är den mer eller mindre lika bra? Om vi bortser från prisvärdhet såklart.

Är skärmen inte jobbig när den är 5.5"? Känns skitstort..

Tycker till skillnad mot andras svar att även bortsett från priset är det en mycket bra telefon. Byggkvalitet är minst i samma nivå som de bättre modellerna på marknaden. Du behöver inte flasha för att få den rolig att använda. Jämförelsen haltar då Iphone 6+ är helt feldimensionerad - alldeles för stor för sin skärmstorlek och för stort fokus på att få den några millimeter tunnare, och 1GB minne på en prestigetelefon 2014!?! WTF???

Supporten är väl där man kan misstänka att det brister, men de var ganska snabba på att svara på min fråga innan jag beställde. Gulnad skärm verkar några ha fått, men svårt att uppskatta om det är ett vanligt fel eller om det likt "bendgate" rör sig om några få men högljudda.

5,5" mobil är stort i fickan och ganska stort att hålla i. Det går att sköta hyfsat med en normalstor hand, men vill helst ha två händer. Däremot är det fantastiskt att använda för surfande och spel/film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Jag har inte telefonen än så jag har inte testat.

De frekvensband som saknas är de lägre banden, band du kan ha nytta av ute i skogen typ. Annars används andra band, oftast. Vad jag vet. Ibland tror jag det finns kartor hos operatörerna.

Bortser från prisvärdhet? Aldrig i livet. Baksidan på den svarta luren flagnar tydligen lätt, den nedpissade skärmen vet jag fortfarande inte om det är löst(en mindre, diskret gul "tint" längst ner på skärmen som påverkar vissa enheter) och många upplever buggar i Cyanogenmod 11S som verkar ta år och dagar att fixa.

Sen är väl inte företaget något att hurra över: Hot or Not-tävling för kvinnor, vägrar bemöta problem i forumet(tror FORTFARANDE inte de erkänt skärmproblemet!!) och garantiärenden ska tydligen vara ett helvete.

Så nej, den är inte bättre än en de andra toppmodellerna för 7K från en av de etablerade tillverkarna.

Tar vi däremot i beräkningen priset(och hårdvaran för priset) och det faktum att det är fritt fram att flasha ROMs och kernels på telefonen... Är den i sådana fall en bra telefon? Ja. Man får vad man betalar för helt enkelt.

Vill inte verka jaded då jag själv äger telefonen, men å andra sidan bildar du en uppfattning om de som "hörs mest" då du själv inte har en och det blir såklart de som har problem med telefonen som skriker högst.

Det är en större risk att köpa en OPO - absolut, men kvaliten och känslan i telefonen är mycket, mycket hög - absolut i samma klass som telefoner i 6k-segmentet. Har inga av dom problem du nämner, sen att den saknar ett 4G-band för glesbygd är kanske inte bra för vissa.

Jag resonerar tvärtom, jag skulle aldrig lägga 6-7k (dvs mer än dubbla priset) för en telefon efter jag ägt OPO. Nu förstår jag ju att vissa köper dessa lurar för att man måste ha det senaste i sina kretsar, men i mina ögon börjar det bli sjukt att man betalar så mycket för en lur.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Alltså är det värt att ringa DHL? Om dom har mottagit paketet och det inte rör på sig, det ska väl inte ta så jävla tid? Har expresspaket

Permalänk

Mottaget i London? Vilken tid?

Permalänk
Skrivet av markusarea:

Alltså är det värt att ringa DHL? Om dom har mottagit paketet och det inte rör på sig, det ska väl inte ta så jävla tid? Har expresspaket

Mottaget i London? Vilken tid?

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Mottaget i London? Vilken tid?

Det är en bekant som har haft den i ca 6 dagar, han vill inte ringa och fråga dhl än, det verkar diskuteras här litegranna. Min står fortfarande på "processed" och den beställde jag för ca 36timmar sen (tisdag kl 12) är rädd för att den även kommer fastna hos dhl.

Permalänk
Skrivet av markusarea:

Det är en bekant som har haft den i ca 6 dagar, han vill inte ringa och fråga dhl än, det verkar diskuteras här litegranna. Min står fortfarande på "processed" och den beställde jag för ca 36timmar sen (tisdag kl 12) är rädd för att den även kommer fastna hos dhl.

Jag beställde på lördagen förra veckan. Fick telefonen i fredags av DHL express. Från att dhl fick mitt paket till London tog det 2 dgr innan jag fick det. Jag skulle ringa dhl när det tar så lång tid.

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Jag beställde på lördagen förra veckan. Fick telefonen i fredags av DHL express. Från att dhl fick mitt paket till London tog det 2 dgr innan jag fick det. Jag skulle ringa dhl när det tar så lång tid.

När fick du första kontakt med dhl? onsdag? Jag har inte hört ett spår av dom ännu, men det kanske tar över 2dagar för OPO att leverera den till dhl.
Den står dock på 2. Processing: The logistics company is processing the shipment. Den har varit minst så i 24 timmar, så enligt dom så har ju DHL den, men enligt forumen verkar det vara skitsnack? En lögn för att dom inte riktigt hinner leverera nog många lurar.

Permalänk
Skrivet av markusarea:

När fick du första kontakt med dhl? onsdag? Jag har inte hört ett spår av dom ännu, men det kanske tar över 2dagar för OPO att leverera den till dhl.
Den står dock på 2. Processing: The logistics company is processing the shipment. Den har varit minst så i 24 timmar, så enligt dom så har ju DHL den, men enligt forumen verkar det vara skitsnack? En lögn för att dom inte riktigt hinner leverera nog många lurar.

Först får man ett sms från dhl där det står att ett paket är på väg.... Det är för att oneplus har skickat en förhandsinformation till dhl. Jag har köpt en till i lördags:) jag fick sms från dhl i måndags. Paketet kom till London i dag. Så var det förra gången med. Du beställde tisdag. Det kommer inte att hända något förens tidigast torsdag senast fredag. Så du har din lur i mitten av veckan skulle jag tro. Klippte ut hur det ser ut för mig just nu.

Hanterad i LONDON-HEATHROW - UK
Prenumerera på försändelseaviseringar
onsdag, Oktober 08, 2014 klockan 11:40
Avsändarområde:
LONDON - HEATHROW - Southall - UK
Destinationsområde:
ARLANDA - Stockholm - SWEDEN
1 Kolli
onsdag, Oktober 08, 2014 Ort Tid Kolli
2 Hanterad i LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 11:40
1 Kolli
måndag, Oktober 06, 2014 Ort Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen LONDON-HEATHROW - UK 08:18

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Först får man ett sms från dhl där det står att ett paket är på väg.... Det är för att oneplus har skickat en förhandsinformation till dhl. Jag har köpt en till i lördags:) jag fick sms från dhl i måndags. Paketet kom till London i dag. Så var det förra gången med. Du beställde tisdag. Det kommer inte att hända något förens tidigast torsdag senast fredag. Så du har din lur i mitten av veckan skulle jag tro. Klippte ut hur det ser ut för mig just nu.

Hanterad i LONDON-HEATHROW - UK
Prenumerera på försändelseaviseringar
onsdag, Oktober 08, 2014 klockan 11:40
Avsändarområde:
LONDON - HEATHROW - Southall - UK
Destinationsområde:
ARLANDA - Stockholm - SWEDEN
1 Kolli
onsdag, Oktober 08, 2014 Ort Tid Kolli
2 Hanterad i LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 11:40
1 Kolli
måndag, Oktober 06, 2014 Ort Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen LONDON-HEATHROW - UK 08:18

Ok, jag skrev ett +4670 nummer, tror du att den kan lägga in det automatiskt iomed att jag valde Sverige? Fan att det tar 5dagar att maila support, ska läsa om detta är ett problem på OPO forumet.

Permalänk
Skrivet av markusarea:

Ok, jag skrev ett +4670 nummer, tror du att den kan lägga in det automatiskt iomed att jag valde Sverige? Fan att det tar 5dagar att maila support, ska läsa om detta är ett problem på OPO forumet.

Jag skrev också +4670 båda gångerna. Du får garanterat sms om din leverans imorgon eller fredag. Sen tar det 2 dgr från det innan den kommer till London. Sen ska dom sorter och hålla på. Förra gången gick mitt paket från London till Leipzig Tyskland sen arlanda. Uppdatera gärna hur det går . Det stod processing på mitt konto med det bara är så. Inget att tänka på.

Permalänk
Medlem

Har köpt och använt min Oneplus i ett par dagar nu och allt ifrån uppackningen till användandet bara skriker "premium". Skärmen är helt magisk och designen är enligt mig riktigt slimmad. Den var betydligt tunnare än vad jag trodde att den skulle vara!

Kör även Oneplusen syncad med en moto 360 och allt fungerar förvånansvärt smidigt! Nästan så att man saknar de gamla dagarna då man själv var tvungen att konfigurera och feltesta i timmar för att saker skulle fungera...

Permalänk
Skrivet av gladde:

Har köpt och använt min Oneplus i ett par dagar nu och allt ifrån uppackningen till användandet bara skriker "premium". Skärmen är helt magisk och designen är enligt mig riktigt slimmad. Den var betydligt tunnare än vad jag trodde att den skulle vara!

Kör även Oneplusen syncad med en moto 360 och allt fungerar förvånansvärt smidigt! Nästan så att man saknar de gamla dagarna då man själv var tvungen att konfigurera och feltesta i timmar för att saker skulle fungera...

Hur stor är telefonen? Tycker du den är bra i fickan?
Syncad med en moto 360, är det något du har rootat den för att få?

Permalänk

Haft telefon sen i måndags och den är över förväntan. Ruskigt fin skärm, skön att hålla i och ljudet är riktigt bra. Finns det nåt att klaga på är det väl 4g men jag klarar mig.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Hur stor är telefonen? Tycker du den är bra i fickan?
Syncad med en moto 360, är det något du har rootat den för att få?

Alltså den är stor. 5,5" men får helt klart plats i ett par vanliga jeans/skjortfickan. Kör man brutal söder-slimfit på sina byxor kommer det inte gå att ha i fickan dock!

Med moto360n var det bara att tuta och köra. Man laddar bara hem Android Wear så är det bara att börja leka sen!

Kan säga såhär, är man nyfiken på denna telefon och kan tänka sig att ha en större typ av lur så är det bara att slå till. Du hittar ingen bättre telefon i dagsläget och definitivt inte i denna prisklass.

Permalänk
Medlem

Fick min One vid lunch!
Nöjd hittills och slapp som tur är piss längst ner på skärmen

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av gladde:

Har köpt och använt min Oneplus i ett par dagar nu och allt ifrån uppackningen till användandet bara skriker "premium".

Förutom det bruna paketet den kom packad i Men annars håller jag med dig!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har haft telefonen i 3 veckor nu, kan skriva utförligare recension senare när jag kommer hem från jobbet...

Men vill bara notera att ni som ignorerar "yellow band"-problem, det är för att ni själva inte har det så därför är det lätt att bara kasta skit på dem som har det. Det är många som har det, speciellt vid första batcherna runt Juni, Juli-månaderna.

Jag köpte min September, beställde till svensk adress och ändå fick jag gula banden. Jag menar, det är för fasiken redan September och de inte lyckats fixa problemet, då är det knasigt.

Utöver yellow band så finns det betydligt svårare problem att fixa och det är att deras mobil-signal är väldigt låg om man jämför med andra mobiler. Jag har Comviq och jag kan jämföra min senaste telefon med denna. Men men, det kanske går att förbättra genom olika ROM updates.

För övrigt så är mobilen väldigt bra. Jag skriver mer senare när jag har tid.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Carlj:

Förutom det bruna paketet den kom packad i Men annars håller jag med dig!

Bruna paket?

Den kommer ju i en röd och vit förpackning som helt klart kändes mer "premium" än vad t.ex. Samsung använder till sina flagskepp...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bruna paket?

Den kommer ju i en röd och vit förpackning som helt klart kändes mer "premium" än vad t.ex. Samsung använder till sina flagskepp...

Skickade dom telefonen enbart i den rödvita förpackningen? När jag hämtade min så kom den självklart den förpackningen, men skickades i ett stort brunt vadderat paket/"brev" som inte kändes lika premium. Alltså förpackningen för telefonen och laddaren låg i det bruna "brevet"

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Carlj:

Skickade dom telefonen enbart i den rödvita förpackningen? När jag hämtade min så kom den självklart den förpackningen, men skickades i ett stort brunt vadderat paket/"brev" som inte kändes lika premium. Alltså förpackningen för telefonen och laddaren låg i det bruna "brevet"

Telefonen + Usb kablel ligger i en rödvit kartong. Laddaren ligger i en egen kartong och allt detta ligger i ett brunt vadderat kuvert.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Carlj:

Skickade dom telefonen enbart i den rödvita förpackningen? När jag hämtade min så kom den självklart den förpackningen, men skickades i ett stort brunt vadderat paket/"brev" som inte kändes lika premium. Alltså förpackningen för telefonen och laddaren låg i det bruna "brevet"

Du måste skämta om du inte vill att de ska skicka dina elektronikprylar i riktiga, vadderade förpackningar.

Alla använder sånt, så vad jämför du mot då egentligen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Får telefonen på måndag, ringde DHL underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du måste skämta om du inte vill att de ska skicka dina elektronikprylar i riktiga, vadderade förpackningar.

Alla använder sånt, så vad jämför du mot då egentligen?

Självklart vill jag det ska skickas i rktiga vadderade förpackningar. Försökte göra mig lustig över det bruna paketet som kan liknas vid en alkis favorit tillbehör för att gömma spriten, när du pratar om premium förpakningar. I övrigt så höll jag med dig, eller hur? Så, skål på dig!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Carlj:

Självklart vill jag det ska skickas i rktiga vadderade förpackningar. Försökte göra mig lustig över det bruna paketet som kan liknas vid en alkis favorit tillbehör för att gömma spriten, när du pratar om premium förpakningar. I övrigt så höll jag med dig, eller hur? Så, skål på dig!

...Okej, jag får säga att det är en skum liknelse eftersom detta är standard snarare än ett specialfall, men strunt samma, moving on!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

1. Hur lång tid tog det att få tag i en invite
2. samt hur lång tid tog det från beställning till att telefonen var hemma hos er i Sverige?
3. Vad kostade en 64gb totalt med inköp, frakt, tull och andra extra avgifter?

Permalänk
Skrivet av Unitedcolors:

1. Hur lång tid tog det att få tag i en invite
2. samt hur lång tid tog det från beställning till att telefonen var hemma hos er i Sverige?
3. Vad kostade en 64gb totalt med inköp, frakt, tull och andra extra avgifter?

Svar på nr 2
Skiljer sig nog ganska mycket beroende på olika skäl.
För mig tog det ca 10 dagar i början på augusti.

Nr3
3078kr med expressfrakt landar det på. Ingen tull/moms då det skickas från england:)

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

Svar på nr 2
Skiljer sig nog ganska mycket beroende på olika skäl.
För mig tog det ca 10 dagar i början på augusti.

Nr3
3078kr med expressfrakt landar det på. Ingen tull/moms då det skickas från england:)

Sprang på denna info igår så allt är ganska färskt än så länge. Så då är det bara lite problem med det här invite-systemet som hindar att jag kan köpa en NU.
Min skärm på min HTC har dött och jag är fast med en gammal sony-ericsson arc...
Skulle någon få en invite över så är jag en kille som kommer använda den!

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med telefonen än så länge. Finns egentligen bara två problem:
Vibrationsmotorn är liiiite svag och låter liiite för mycket.
Kamera suger(!). Det går absolut att ta underbara bilder under perfekta ljusförhållanden. Går solen i moln eller man försöker fota inomhus så kommer bilden bli grynig och suddig. Att fota någonting som rör på sig överhuvudtaget är uteslutet.
"Viewfindern", vad det nu heter på svenska, laggar också som tusan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

De där med kameran var ju riktigt tråkigt att höra... och att den inte är vattentät är med ett problem för mig, men en telefon som är så billigt när man får så mycket är svår att motstå. Vibratorn är ju verkligen skitsamma tycker jag.