Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

Kan du inkludera denna i din första inlägget tack: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1311946-on...

Tack!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av Sears:

Suck...
Det är ju meningslöst att försöka hålla diskussion med dig..

Då kan du i stället svara på vad du menar med inbränning?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marmeladov:

Att jag aldrig lär mig att ironi inte fungerar över internet, inte ens då man förstärker med en lite skojfrisk smileygubbe.

Min telefon har kommit till utlämningsstället nu för övrigt, 4 minuters cykeltur innan jag har den i min hand.

Nej, den ironin förstod jag tyvärr inte :S

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Express eller vanlig frakt?

Det var vanlig frakt, såg att den var i Malmö nu återstår att se hur lång tid det tar före den letat sig upp till mig lite längre norrut...
Undrar var de skickar den från då första stopp var oldbury i storbritanien, känns som den borde tillverkas i asien...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Det var vanlig frakt, såg att den var i Malmö nu återstår att se hur lång tid det tar före den letat sig upp till mig lite längre norrut...
Undrar var de skickar den från då första stopp var oldbury i storbritanien, känns som den borde tillverkas i asien...

Den tillverkas i asien, men skickas till England, just för att vi som köper den i EU inte ska behöva åka på tull/skatt på den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Går ändå ganska fort att få den väl man har en invite. Jag fick min invite och beställde i lördags och igår vid 14.20 så hämtade jag ut min telefon. Måste säga att jag är äckligt imponerad hittils vad man får för 3078kr inklusive expressfrakt.

Enda jag känner kräver lite tillvänjning är storleken. Jag gick från en Galaxy Nexus till en Oneplus One och det är viss skillnad i storlek, men gosh vad jag gillar telefonen!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min i ca 24 timmar. Jag gillar den, den är rapp och kameran är bra det lilla jag har använt den. Älskar baksidan på den, så jäkla mycket skönare än S4:an.

Minussidan är dock 4G, fungerar inte där jag bor.
Och skärmen, den är bra, men jag är så van vid Samsungs så jag måste vänja mig vid att den inte kommer att visa svärta lika bra.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Fick min One idag vid 2 men kom hem från jobbet nyss så knappt hunnit mer än installera appar typ.. Men jag gillar den starkt det lilla jag har använt den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Fick min idag hemlevererad med Posten. Verkar väldigt trevlig än så länge. Har inget Microsim än så kan inte prova den delen.

Permalänk

Det kan dröja ett tag innan man får sina invites tydligen, jag fick min telefon i tisdags och har inte fått några invites ännu (dock är mina tingade).
Sjukt nöjd med telefonen för övrigt, så fortsätt jaga vetja

Tagit bort citat pga. tiggeri
Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Det kan dröja ett tag innan man får sina invites tydligen, jag fick min telefon i tisdags och har inte fått några invites ännu (dock är mina tingade).
Sjukt nöjd med telefonen för övrigt, så fortsätt jaga vetja

Jag har jagat ett tag nu och ger snart upp . funderar på att köpa en nexus 5 eller lg g2
inom en månad om jag inte får tag på en invita. (Behöver en ny lur inför högskolan).
Ska fortsätta jaga denna månaden i alla fal!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Det kan dröja ett tag innan man får sina invites tydligen, jag fick min telefon i tisdags och har inte fått några invites ännu

Vet du om alla som har köpt telefonen, även via en invite från någon annan person, får invites att dela med sig av? Har inte fått någon invite jag heller, och tänkte att det kanske bara är dom som fick sin invite direkt av 1+ som får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet du om alla som har köpt telefonen, även via en invite från någon annan person, får invites att dela med sig av? Har inte fått någon invite jag heller, och tänkte att det kanske bara är dom som fick sin invite direkt av 1+ som får.

alla som köper oavsätt var inviten kommer ifrån får invites att dela ut. men de delas ut i ordning man köpte telefonen och i portioner eller vad man ska säga.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skribent
Skrivet av marmeladov:

Det låter i mina öron som ett extremt superlitet "problem". Om ett pdf-dokument tar 3s eller 15s att tanka ned rör mig itne i ryggen och på stranden använder jag inte mobilen. Men ja, vi har alla olika behov så att säga. Men 4G har jag aldrig någonsin känt ett behov av

Det gör dock skillnad om man streamar mycket så som Netflix då kvalitén ändras beroende på din hastighet.

Sedan tycker jag det är sjukt stor skillnad om jag lär vänta 5 sekunder eller 15 sekunder med att ladda en hemsida, PDF eller liknande, blir väldigt många minuter i slutändan

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om någon vet hur det funkar med invites man ska få att dela ut? Får man ett mail när man får dom, eller måste man hålla koll varje dag? (eftersom de går ut efter 24h)

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag fått min Oneplusone, uppgraderade från en Galaxy S jag kan säga att det märktes något...
Hade en variant av Cyanogenmod installerad på min Galaxy S så det kändes väldigt bekant, den swishar fram program utan något lag överhuvudtaget, hade läst att några tyckte det var för mycket sepia ton på displayen, men inget jag stör mig på ännu.

5Ghz wifi var väldigt trevligt och USB 3.0 gjorde det väldigt snabbt att överföra ( i know, hade gammal teknik).

Rent storleksmässigt var jag lite orolig att den skulle kännas för stor i handen, men satt väldigt bra där, ytan på bakstycket är inte alls glatt utan har en grövre yta som gör att det aldrig är nån risk att den ska glida ur handen. Kameran fungerade bra men vad hade jag att jmf med?
Ska testa ta lite bilder i varierande ljusförhållanden men det är en kompetent mobilkamera helt klart.

Hade lite problem med Sim kort som vanligt, klippte till ett vanligt sim till ett micro med en vanlig sax. Gick hyfsat men tog nån halvtimme innan jag fick det att funka. Nu får man väl gå och hämta ett 4G kort för att.... man behöver mer G:n antar jag.

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Okej nu har jag fått min Oneplusone, uppgraderade från en Galaxy S jag kan säga att det märktes något...
Hade en variant av Cyanogenmod installerad på min Galaxy S så det kändes väldigt bekant, den swishar fram program utan något lag överhuvudtaget, hade läst att några tyckte det var för mycket sepia ton på displayen, men inget jag stör mig på ännu.

5Ghz wifi var väldigt trevligt och USB 3.0 gjorde det väldigt snabbt att överföra ( i know, hade gammal teknik).

Rent storleksmässigt var jag lite orolig att den skulle kännas för stor i handen, men satt väldigt bra där, ytan på bakstycket är inte alls glatt utan har en grövre yta som gör att det aldrig är nån risk att den ska glida ur handen. Kameran fungerade bra men vad hade jag att jmf med?
Ska testa ta lite bilder i varierande ljusförhållanden men det är en kompetent mobilkamera helt klart.

Hade lite problem med Sim kort som vanligt, klippte till ett vanligt sim till ett micro med en vanlig sax. Gick hyfsat men tog nån halvtimme innan jag fick det att funka. Nu får man väl gå och hämta ett 4G kort för att.... man behöver mer G:n antar jag.

Var ser du att den har USB 3.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Var ser du att den har USB 3.0?

I tiden det tog att föra över all musik och ljudböcker till telefonen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

I tiden det tog att föra över all musik och ljudböcker till telefonen

Jag ser ingen USB 3.0 på den telefonen, har du något speciellt exemplar?
http://www.diffen.com/difference/Image:USB-Connectors.jpg

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Jag själv hajade till då jag kopplade in telefonen till datorn och fick få beskedet att "den här enheten kan fungera snabbare om dem ansluts till en USB 3.0-port" yada-yada, ni vet den rutan. Sen om telefonen i sig har USB 3.0 eller 2.0 i realiteten har jag inte forskat mer i, reagerade bara på popup-rutan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gjorde lite ytterligare tester: överförde en filmfil på 1.3gb på 45sec till telefonen vilket motsvarar lite drygt 30mib/s, det var ingen hastighet jag fick med den gamla telefonen iaf, där jag låg mellan 2-3mib/s så jag antog att jag har USB 3.0 på den.

Skillnaden kan ju förklaras av att jag inte fick ut den specade max hastigheten på USB 2.0 men fort går det iaf nu

Visa signatur

Permalänk

Måste för övrigt flika in med att batteritiden är helt jäkla outstanding på luren. Jag laddar i sedvanlig ordning över natten som jag alltid gjort med telefoner, men har aldrig kommit under 50%. Riktigt bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

gjorde lite ytterligare tester: överförde en filmfil på 1.3gb på 45sec till telefonen vilket motsvarar lite drygt 30mib/s, det var ingen hastighet jag fick med den gamla telefonen iaf, där jag låg mellan 2-3mib/s så jag antog att jag har USB 3.0 på den.

Skillnaden kan ju förklaras av att jag inte fick ut den specade max hastigheten på USB 2.0 men fort går det iaf nu

Skillnaden ligger i mycket snabbare NAND-minnen (SSD-lagringsminnet). Dagens NAND-minnen ligger ofta på över 30MiB/s (ungefär max för USB 2.0) i både läs och skriv. När Galaxy S var ny så var det sannolikt vanligt med skrivhastigheter på runt 3MiB/s (skulle gissa att läs ligger på runt 10MiB/s).
USB3 har bara några nyare Samsung telefoner vad jag vet. Men jag ser ingen större vits med att ha det i telefonen. Jag väntar hellre på nästa revision av USB3 som kommer med mindre kontakt (mini USB3 är dubbelt så stor som mini USB2) och möjligheten att stoppa in kabeln åt båda hållen (i.e: det finns inget upp eller ner).

Permalänk

Mer G.n åt folket!

Permalänk
Medlem

Så då har man fåt sätta tänderna i oneplusone ytterligare lite. Generellt är det väldigt positiva tongångar har upptäckt lite buggar oxå. Först det positiva, batteritiden är sjukt bra, vid moderat användning nån timme surf npn timme musik samt nån timme gps per dag så håller den i 3 dagar. Mycket bättre än vad jag upplevt på andra telefoner. kameran är blixtsnabb på att ta bilder, uppskattas verkligen.

Finns vissa skumma buggar, torch, ficklamapan slår på sig automatiskt ibland i fickan och det går inte att komma in förbi låsskärmen under en minut eller 2 till den säger att kamera appen crashat, lite irriterande. Wake on double tap fungerar då och då, har inte stört mig så mycket på det själv men läst att andra har det problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Så då har man fåt sätta tänderna i oneplusone ytterligare lite. Generellt är det väldigt positiva tongångar har upptäckt lite buggar oxå. Först det positiva, batteritiden är sjukt bra, vid moderat användning nån timme surf npn timme musik samt nån timme gps per dag så håller den i 3 dagar. Mycket bättre än vad jag upplevt på andra telefoner. kameran är blixtsnabb på att ta bilder, uppskattas verkligen.

Finns vissa skumma buggar, torch, ficklamapan slår på sig automatiskt ibland i fickan och det går inte att komma in förbi låsskärmen under en minut eller 2 till den säger att kamera appen crashat, lite irriterande. Wake on double tap fungerar då och då, har inte stört mig så mycket på det själv men läst att andra har det problemet.

Vad jag läst så ska detta fixas i kommande uppdatering/ar.

Wake on tap är alldeles för känslig, Eller detta gäller egentligen alla gestgenvägar också tyvärr..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad jag läst så ska detta fixas i kommande uppdatering/ar.

Wake on tap är alldeles för känslig, Eller detta gäller egentligen alla gestgenvägar också tyvärr..

De kommer att lösa detta genom att den känner av proximity sensorn, så om någonting ligger emot telefonens topp (där jag antar att sensorn sitter) så reagerar den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

De kommer att lösa detta genom att den känner av proximity sensorn, så om någonting ligger emot telefonens topp (där jag antar att sensorn sitter) så reagerar den inte.

Det är redan löst. Ni kan prova själva att hålla för proximity sensorn och sen försöka väcka den med dubbel tap. (Sensorn sitter mellan högtalaren och notifikations leden.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Det är en gesture. Du sätter på fick lampan genom att rita ett V.

Om du vill stänga av det gå till Settings > Interface > Gestures shortcuts.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Det är en gesture. Du sätter på fick lampan genom att rita ett V.

Om du vill stänga av det gå till Settings > Interface > Gestures shortcuts.

Heh! Tackar störde mig nått så jävulskt på det

Visa signatur