Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Haft igång skärmen i alla fall 1 timme utan en enda inbränning har normalt igång den runt 10/1 minuter i streck

Suck...
Det är ju meningslöst att försöka hålla diskussion med dig..

Permalänk
Medlem

Nu finns den en officiell invite tråd på Sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1311946-on...

Snälla, ni med invites som fått telefonen levererad skänk era överblivna invites till denna tråd.

TS vore schysst om du kunde inkludera detta i första inlägget. Tack!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skogstomtar?

Trolla lagom, hörru... Om 4G bara går att använda inne i städerna så sjunker ju användbarheten något väldigt.

Jag har tele2 och de har täckning i 900mhz i nästan hela landet. De använder inte 800mhz alls nästan.

Citat: http://www.tele2.se/kundservice/drift-och-tackning/4G-natet.a...
900 MHz-bandet:
Ger bra täckning i stora delar av landet, täcker 99% av befolkningen. 900 MHz bandet ger extra bra täckning inomhus. Titta på vår täckningskarta, de mörkrosa områdena är 900-bandet.

2600 MHz-bandet:
Ger bra täckning i alla städer och möjliggör de högsta hastigheterna. Täcker 60% av befolkningen. Titta på vår täckningskarta, de ljusrosa områdena 2600-bandet.

800 MHz-bandet:
Är under planering och utrullning. Kommer att nå samma täckning som 900 MHz-bandet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Subzero299:

Jag har tele2 och de har täckning i 900mhz i nästan hela landet. De använder inte 800mhz alls nästan.

900 MHz-bandet:
Ger bra täckning i stora delar av landet, täcker 99% av befolkningen. 900 MHz bandet ger extra bra täckning inomhus. Titta på vår täckningskarta, de mörkrosa områdena är 900-bandet.

2600 MHz-bandet:
Ger bra täckning i alla städer och möjliggör de högsta hastigheterna. Täcker 60% av befolkningen. Titta på vår täckningskarta, de ljusrosa områdena 2600-bandet.

800 MHz-bandet:
Är under planering och utrullning. Kommer att nå samma täckning som 900 MHz-bandet.

Ja men dåså, då vart det ju ingen fara

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Trackingnumret fungerar fortfarande inte, varken på DHLs hemsida eller 17track.net. Ska det gå att söka på paketet över huvud taget, eller ploppar det bara upp en dag? Eller är det inte skickat än, även fast det står Comlete på Order status och jag har fått ett trackingnummer?

Skrivet av enoch85:

Nu finns den en officiell invite tråd på Sweclockers: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1311946-on...

Snälla, ni med invites som fått telefonen levererad skänk era överblivna invites till denna tråd.

TS vore schysst om du kunde inkludera detta i första inlägget. Tack!

"officiell" ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"officiell" ^^

Ja, den riktiga listan är ju en annan, men den officialla swec listan kommer att bli den jag postade. Finns ingen annan på swec.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Så, nu läste jag mailet ordentligt, och längst ner, vad står där? Jo att "DPD" skeppar paketet, inte DHL. Nummret fungerar på DPDs hemsida, och kommer levereras av Posten här hemma.

Skrivet av enoch85:

Ja, den riktiga listan är ju en annan, men den officialla swec listan kommer att bli den jag postade. Finns ingen annan på swec.

Först betyder inte alltid officiell, och jag ser den inte som officiell då det inte är någon anställd på Sweclockers som skapat tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

900 MHz-bandet:

2600 MHz-bandet:

800 MHz-bandet:

Connectivity
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/8
LTE: Bands: 1/3/4/7/17/38/40

De har inte lte band 8 heller enligt deras egen sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

900 MHz-bandet:

2600 MHz-bandet:

800 MHz-bandet:

Dock så stödjer inte 1+1 varken 800 eller 900 bandet, vilket gör att i Sverige så stöds bara 2600 MHz bandet

Skrivet av Dunder:

Ja men dåså, då vart det ju ingen fara

Jo då, fortfarande dåligt

Skrivet av Boss302:

Connectivity
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/8
LTE: Bands: 1/3/4/7/17/38/40

De har inte lte band 8 heller enligt deras egen sida.

Stämmer korrekt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Dock så stödjer inte 1+1 varken 800 eller 900 bandet, vilket gör att i Sverige så stöds bara 2600 MHz bandet

Jo då, fortfarande dåligt

Stämmer korrekt

Tråkigt, jag återkommer förhoppningsvis imorgon med information med om det fungerar på landsbygden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Tråkigt, jag återkommer förhoppningsvis imorgon med information med om det fungerar på landsbygden.

Om du går in på Täckningskarta för datatrafik via mobilnätet och väljer att endast se täckning för 4G (upp till 80 Mbit/s) så kommer du se vart 1+1 har stöd för 4G hos Tele2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hämtade min för 2 timmar sedan och hittills är jag nöjd med den.
laddkontakten är väldigt trög första gången man trycker i den.
Den går ej att ladda via USB 2.0 från datorn då porten ger för lite kräm.

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta till en 1+? Har en galaxy s4 atm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du går in på Täckningskarta för datatrafik via mobilnätet och väljer att endast se täckning för 4G (upp till 80 Mbit/s) så kommer du se vart 1+1 har stöd för 4G hos Tele2

Det täcker inte mitt hem då men det är ingen dealbreaker för mig. Använder ju det trådlösa så fort jag är hemma. Och är jag inte hemma så är jag i stan (Göteborg) och där borde jag ha täckning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Det täcker inte mitt hem då men det är ingen dealbreaker för mig. Använder ju det trådlösa så fort jag är hemma. Och är jag inte hemma så är jag i stan (Göteborg) och där borde jag ha täckning.

Kom dock ihåg att 2600 MHz bandet har ibland svårt att tränga igenom väggar om det är långt till masten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kom dock ihåg att 2600 MHz bandet har ibland svårt att tränga igenom väggar om det är långt till masten

hur långt är "långt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

hur långt är "långt"?

Vad jag har hört så räcker 2600 MHz bandet runt 2-3 km, och då tror jag att det gäller utomhus och inte innomhus

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Är det värt att byta till en 1+? Har en galaxy s4 atm.

Har också en S4 och hade jag haft pengarna så hade jag slagit till för länge sen. Det är en rätt ordentlig uppgradering skulle jag tro. Det blir även rätt billigt, du kan ju sälja S4an.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jnsson:

Ja det var ju riktigt kasst... Inte mycket till täckning, där inte.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Inte för att vara sån, men jag har aldrig förstått hetsen med 4G på telefoner. Vad ska man med så hög nedladdningshastighet då ändå trafikpotterna på mobilabonnemang är så snålt tilltagna. Känns rätt så meningslöst, 3G duger gott i mitt tycke. Vill man hantera tung trafik via mobilen så gör jag det över WLAN.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nä, tyvärr inte, och då har ändå Tele2/Telenor det största 4G nätet. Nu har jag visserligen en Nexus 5 som stödjer båda 4G banden så det stör mig inte så mycket. Jag hade tänkt att skaffa denna fram tills att jag upptäckte att den inte stödjer svenska lågfrekvensbanden

Skrivet av marmeladov:

Inte för att vara sån, men jag har aldrig förstått hetsen med 4G på telefoner. Vad ska man med så hög nedladdningshastighet då ändå trafikpotterna på mobilabonnemang är så snålt tilltagna. Känns rätt så meningslöst, 3G duger gott i mitt tycke. Vill man hantera tung trafik via mobilen så gör jag det över WLAN.

Tja, på ett ställa som är på varannan vecka så har man bara 2G eller 4G mottagning så, och nej det finns inte Wi-Fi där. Och om man ska upp i dalarna, så är 4G också rätt så bra

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marmeladov:

Det känns meningslöst tills man använt det en tid... 3G känns rätt slött i jämförelse. Man behöver inte ladda ner gigantiska filer för att känna skillnaden, det räcker med lite större PDF-dokument t.ex.

Hade jag haft tillgång till WLAN överallt jag gick så visst, då hade jag också använt det istället... Men ligger man på stranden t.ex. så är det inte lika lätt.

Skrivet av jnsson:

Nä, tyvärr inte, och då har ändå Tele2/Telenor det största 4G nätet. Nu har jag visserligen en Nexus 5 som stödjer båda 4G banden så det stör mig inte så mycket. Jag hade tänkt att skaffa denna fram tills att jag upptäckte att den inte stödjer svenska lågfrekvensbanden

Ja, nu fick man sig en funderare på om den verkligen är så prisvärd... Aja, man verkar ju inte få någon invite på ett tag i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min leverans gick väldigt fort. Den ligger på utlämningsställe nu. Beställde i lördags den 26/7.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick min invite i fredags, la en beställning direkt. Telefonen kom med bud igår (DHL).

Det går hyfsat fort nu bara man får sin invite. Har varit forummedlem sen i april/maj eller nåt på www.OnePlus.net.

Invites droppar i rätt bra takt i trådarna på forumet nu också. Bör inte alls vara omöjligt att lyckas "hugga" en om man kör hårt på uppdatera sidan med "F5", hehe.

Permalänk
Medlem

Nu är min levererad, ligger hemma och väntar på mig

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det känns meningslöst tills man använt det en tid... 3G känns rätt slött i jämförelse. Man behöver inte ladda ner gigantiska filer för att känna skillnaden, det räcker med lite större PDF-dokument t.ex.

Hade jag haft tillgång till WLAN överallt jag gick så visst, då hade jag också använt det istället... Men ligger man på stranden t.ex. så är det inte lika lätt.

Det låter i mina öron som ett extremt superlitet "problem". Om ett pdf-dokument tar 3s eller 15s att tanka ned rör mig itne i ryggen och på stranden använder jag inte mobilen. Men ja, vi har alla olika behov så att säga. Men 4G har jag aldrig någonsin känt ett behov av

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marmeladov:

Det låter i mina öron som ett extremt superlitet "problem". Om ett pdf-dokument tar 3s eller 15s att tanka ned rör mig itne i ryggen och på stranden använder jag inte mobilen. Men ja, vi har alla olika behov så att säga. Men 4G har jag aldrig någonsin känt ett behov av

Ja, om man inte använder mobilen så är det väl klart inget problem... Men för oss som gör det så kan skillnaden i hastighet vara väldigt skön.

Att tvingas gå tillbaka till 3G, eller ännu värre, känns hyfsat tråkigt... Samtidigt är telefonen i övrigt väldigt prisvärd, så jag vet inte hur jag gör nu.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ja, om man inte använder mobilen så är det väl klart inget problem... Men för oss som gör det så kan skillnaden i hastighet vara väldigt skön.

Att tvingas gå tillbaka till 3G, eller ännu värre, känns hyfsat tråkigt... Samtidigt är telefonen i övrigt väldigt prisvärd, så jag vet inte hur jag gör nu.

Jag använder min mobil rätt flitigt, men är inte fanatiker

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marmeladov:

Jag använder min mobil rätt flitigt, men är inte fanatiker

Det behöver man absolut inte vara för att dra nytta av riktiga hastigheter. Olika personer har olika krav, helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det behöver man absolut inte vara för att dra nytta av riktiga hastigheter. Olika personer har olika krav, helt enkelt.

Att jag aldrig lär mig att ironi inte fungerar över internet, inte ens då man förstärker med en lite skojfrisk smileygubbe.

Min telefon har kommit till utlämningsstället nu för övrigt, 4 minuters cykeltur innan jag har den i min hand.

Visa signatur