Anmäl dig till Roborock Challenge!

HTC One M8 - Samma färg men olika material? (Repor)

Permalänk
Medlem

HTC One M8 - Samma färg men olika material? (Repor)

Hejsan!

Har haft min HTC One M8 i några månader nu, köpte den tätt inpå release. Redan första veckan började jag upptäcka att det tillkommit repor på baksidan, små som knappt syntes. Jag tänkte att detta var helt normalt med en telefon i metall. Sedan upptäckte jag att de fortsatte komma, fler och fler, synligare och synligare. Nu sitter jag med en M8 som har fullt med små fula repor över hela baksidan, och även på kanterna. Jag har visserligen nästan aldrig använt mig utav något mobilskal men är annars väldigt varsamt använd.

MEN. När en kompis köpte en likadan telefon så skulle jag kolla ifall han fått några repor, och märkte då till min förvåning att det inte var samma typ utav metall eller 'ytbehandling' på baksidan? Min är högglansig grå medan hans var mera matt grå. Går jag in en telefonbutik så är även de telefonerna som ställs ut där mer åt det matta hållet. Har försökt att googla upp detta fenomen men utan någon som helst lycka. Vad kan detta bero på? Bestämde sig HTC mitt under produktionen att de skulle byta ytbehandling på metallen eller har jag fått ett dåligt exemplar? Borde jag gå och klaga och begära en ny eller får jag leva med det?

Hur ser det ut med repor på era M8 telefoner, eller andra utav metall för den delen. Skulle vara kul att veta.

Kan posta bilder senare på eftermiddagen ifall det önskas.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstigt, ska trots allt tåla en del. Jag har min M7 sedan release och har knappt några repor, sen har jag den i läderfodral när jag inte använder den men ändå.

Hör med HTC support som du kan nå via chatt här.

Du kan ju även gå till butik och höra vad dem har att säga.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Den mörkgråa (gunmetal) varianten av M8 ska tydligen vara rätt repkänslig har jag läst förut. Möjligt de har gjort en ändring i produktionen sånt är ju inte helt ovanligt att det finns olika revisioner på modeller. Personligen har jag en silver och den är väldigt reptålig (därför jag också valde silver) inte fått en endaste litet märke på flera månader nu och jag har aldrig något skal.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Låter väldigt konstigt, ska trots allt tåla en del. Jag har min M7 sedan release och har knappt några repor, sen har jag den i läderfodral när jag inte använder den men ändå.

Hör med HTC support som du kan nå via chatt här.

Du kan ju även gå till butik och höra vad dem har att säga.

Tack för tipset! Ringde de någon gång gällande ett annat ärende och det var riktigt usel support faktiskt. Men hoppas att chatten är lite bättre, tveksamt men värt ett försök!

Skrivet av deeyay:

Den mörkgråa (gunmetal) varianten av M8 ska tydligen vara rätt repkänslig har jag läst förut. Möjligt de har gjort en ändring i produktionen sånt är ju inte helt ovanligt att det finns olika revisioner på modeller. Personligen har jag en silver och den är väldigt reptålig (därför jag också valde silver) inte fått en endaste litet märke på flera månader nu och jag har aldrig något skal.

Ja har även en kompis med M7an i silver. Han har haft den betydligt längre än mig och inga repor syns, då har han inte heller använt skyddsfodral. De andra gråa som jag känt på är materiellt sett mer lika de silverfärgade än vad min är lik de andra gråa. Konstigt.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Har M7 silver och det är så att, precis som iPhone så syns repor mer på dom som är färgade, det är tydligen så när det gäller aluminium helt enkelt, annars tror jag att jag hade valt den grå/svarta HTC One M7